بازدید 3209

افزایش بحران در شورای همکاری خلیج فارس

عضو فراکسیون امید در مجلس تلاش ریاض برای دیکته کردن سیاست های اسرائیل به دوحه و یکجانبه گرایی سعودی ها را از جمله دلایل بحران در شورای همکاری خلیج فارس دانست.
کد خبر: ۸۴۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 08 November 2018

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهارات تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر مبنی بر اینکه ادامه بحران شورای همکاری خلیج فارس شکست این شورا را برملا خواهد کرد، گفت: شورای مذکور در سال ها پیش برای اهداف مختلف از جمله مبارزه با کشورهای انقلابی شکل گرفت اما این سیاست با شکست مواجه شد.

شورای همکاری خلیج فارس نتوانسته انتظارات ایالات متحده را برآورده سازد

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای همکاری خلیج فارس نتوانسته انتظارات ایالات متحده را برآورده سازد، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که امروزه تفرقه شدیدی در بین کشورهای عضو آن رخ داده و حتی نشان هایی از فروپاشی آن به چشم می خورد.

یکجانبه گرایی سعودی ها سبب تنش در شورای همکاری خلیج فارس شده است

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی مانند عربستان با محکوم کردن کشورهای انقلابی تلاش می کنند به اعضای شورا روحیه دهند، ادامه داد: در واقع خود سعودی ها نیز متوجه شده اند که یکجانبه گرایی آنها و همچنین پیروی صرف از دستورات اسرائیلی ها سبب شده تنش داخلی در بین کشورهای عربی عضو این شورا رخ دهد.
سعودی ها متوجه شده اند که یکجانبه گرایی آنها و همچنین پیروی صرف از دستورات اسرائیلی ها سبب شده تنش داخلی در بین کشورهای عربی عضو این شورا رخ دهد.

کاخ سفید و کشورهای فرامنطقه ای درصدد سهم خواهی از کشورهای عربی هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس کاخ سفید و کشورهای فرامنطقه ای که درصدد سهم خواهی از کشورهای عربی هستند تلاش کردن با مطرح کردن مولفه ناتوی عربی گامی در راستای ایجاد وحدت در بین این کشورها بردارند و از این طریق بتوانند به اهدافشان برسند.

عضو فراکسیون امید در مجلس افزود: به عبارتی با بیان اینکه کشورهایی مانند ایران برای منطقه تهدید محسوب می شوند می خواهند کشورهای حوزه خلیج فارس را در هراس نگه دارند و به آنها القاء کنند که نیازمند شکل گیری یک جبهه متحد هستند.

تلاش ریاض برای دیکته کردن سیاست های اسرائیل به دوحه

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دخالت کشورهای مانند سعودی در ماجرای بحرین موجب شد بحث دخالت در امور داخلی برخی کشورها بوجود بیاید، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که عربستان و همپیمانانش مانند بحرین، امارات و مصر به دلیل همسو نبودن قطر با جریان عربی به رهبری سعودی، این کشور را به حمایت از تروریسم متهم و روابط دیپلماتیک خودشان را با دوحه قطع کردند؛ همچنین علاوه بر اعمال تحریم ها، مرزهای زمینی - دریایی و هوایی خود را به روی قطر بستند تا این کشور سیاست های دیکته شده اسرائیلی را اجرایی کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر