بازدید 3212

مصرف دخانیات بین دختران افزایش یافته است

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرهای صنعتی مثل تهران به دلیل وجود فرهنگ‌های مختلف، مهاجرت‌، تضادهای فرهنگی و فشارهای روحی روانی ناشی از جدایی از خانواده شاهد بروز این ناهنجاری ها هستیم.
کد خبر: ۸۴۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 08 November 2018

فاطمه ذوالقدر؛ درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص دلایل و میزان مصرف دخانیات بین دختران، گفت: مصرف دخانیات در بین دختران از آسیب های اجتماعی است. البته آمار کشور ما نسبت به جوامع غربی کمتر است.

نظارت خانواده ها بر فرزندان کمتر شده

وی ادامه داد:یک سری ضعفها و معضلاتی از نظر روانشناسی و فرهنگسازی وجود دارد که نظارت خانواده‌ها کمتر شده یا اینکه محیط بیرون از خانه آسیب‌های زیادی دارد.
لازمه مقابله و مبارزه با مصرف دخانیات در بین جوانان به ویژه دختران، فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر خانواده‌هاست.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل اینکه افراد تمایل دارند در دوران بلوغ و نوجوانی همه چیز را تجربه کنند این مشکلات بروز می کند که لازمه مقابله و مبارزه با این آسیب ها فرهنگسازی و نظارت بیشتر خانواده‌هاست.

وی عنوان کرد: در گذشته به دلیل بافت فرهنگی و عرف کشورمان این کار برای خانم‌ها ناهنجاری محسوب میشد. ولی به دلیل مسائل و مشکلاتی که در جامعه فعلی وجود دارد این آسیب‌ها تشدید پیدا کرده است.

مصرف دخانیات دختران در شهرهای بزرگ تر بیشتر است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: آمارها نشان میدهند این ناهنجاری در شهرهای بزرگ بیشتر بوده و جوانان در سنین 25-20 سال رغبت بیشتری برای استعمال دخانیات دارند.

ذوالقدر گفت: در شهرهایی مثل یزد و خراسان که مذهبی تر هستند چنین آمارهایی نداریم. اما در شهرهای صنعتی مثل تهران به دلیل وجود فرهنگ‌های مختلف، مهاجرت‌، تضادهای فرهنگی و فشارهای روحی روانی ناشی از جدایی از خانواده شاهد بروز این ناهنجاری ها هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل