بازدید 5562
کاراته قهرمانی جهان

غافلگیری کاراته ایران با حذف مهدی‌زاده در تاتامی مادرید

امیر مهدی‌زاده در چهارمین حضور خود در مسابقات جهانی و پس از کسب دو مدال طلا و یک برنز جهان، امروز شکست سنگینی در دور سوم پذیرفت و حذف شد
کد خبر: ۸۴۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ 07 November 2018

قهرمان پرافتخار کاراته ایران با شکست در دور سوم مسابقات جهانی کاراته مقابل کاراته‌کا مراکشی از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، روز دوم از بیست و چهارمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان امروز(چهارشنبه) در سالن 15 هزار نفری «ویزینک» مادرید اسپانیا پیگیری شد و با صعود بهمن عسگری و هامون درفشی‌پور به دیدارهای نهایی و رده‌بندی، راهیابی سارا بهمنیار به جدول شانس مجدد و حذف امیر مهدی‌زاده ، رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی پیگری شد.در وزن 60- کیلوگرم، امیر مهدی‌زاده در چهارمین حضور خود در مسابقات جهانی و پس از کسب دو مدال طلا و یک برنز جهان، کار خود را در گام نخست با برتری 5 بر 4 مقابل «روبرتو پایرس» از پاناما آغاز کرد. مهدی‌زاده در مرحله دوم نیز با نتیجه یک بر صفر مقابل «اری صمدان» دارنده برنز امیدهای جهان و طلای اروپا به برتری دست یافت.

نماینده وزن 60- کیلوگرم کاراته کشورمان در دور سوم به مصاف «عبدالسلام امکناسی» دارنده مدال طلای قهرمانی آفریقا رفت و با نتیجه 9 بر 4 مغلوب شد تا با توجه به شکست نماینده مراکش در ادامه مسابقات برای نخستین بار در چهارمین حضور خود در مسابقات جهانی این رقابت ها را دست خالی ترک کند.

غافلگیری کاراته ایران با حذف مهدی‌زاده در تاتامی مادرید

در وزن 50- کیلوگرم بانوان نیز سارا بهمنیار در مرحله نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد «ویکا کریستین» از لیتوانی عبور کرد. او در دور دوم نیز پس از تساوی صفر-صفر مقابل «ران ران لی» دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا در سال 2018 در هانتی(با رای داوران) به برتری رسید. این قهرمان شایسته در دیدار سوم نیز با نتیجه 3 بر یک مقابل «آیچا سایا» دارنده مدال نقره قهرمانی آفریقا در سال 2018 پیروز شد تا به دور چهارم صعود کند.بهمنیار در این مرحله نیز به مصاف « سراب اوزچلیک» قهرمان جهان در سال 2014 و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز اروپا پیکار کرد که در دیداری نزدیک و نفسگیر با نتیجه 3 بر 2 مغلوب کاراته‌کا باتجربه ترک شد. با صعود کاراته‌کا ترکیه‌ای به دیدار نهایی بهمن‌یار شانس خود را در جدول شانس مجدد امتحان خواهد کرد.

همچنین در وزن 61- کیلوگرم بانوان، رزیتا علیپور ابتدا با نتیجه 6 بر صفر از سد «فریدا ابیوا» از آذربایجان گذشت. علیپور در مرحله بعد به مصاف «نلی دی وس» از بلژیک رفت که در این دیدار نیز 3 بر یک به برتری رسید. وی در مرحله سوم نیز در دیدار جذاب و دیدنی با نتیجه 2 بر یک مقابل «بارنو میرزایف» دارنده نشان برنز آسیا از ازبکستان به برتری دست یافت. این نماینده 61- کیلو در دیدار چهارم خود نیز با «آنجلا زاگومی» از دانمارک پیکار کرد و در در دیدار نزدیک با نتیجه یک بر صفر مقابل کاراته‌کا دانمارکی پیروز شد تا به دور پنجم صعود کند.علیپور در گام پنجم به مصاف «ژائویان ین» دارنده 3 مدال طلا آسیا رفت و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد تا از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی بازبماند اما با توجه به صعود کاراته‌کا چینی به دیدار پایانی، علیپور به جدول شانس مجدد راه یافت. در جدول شانس مجدد نیز رزیتا علیپور با نتیجه یک بر صفر مقابل «بتسام سادینی» از مراکش مغلوب شد تا از دور رقابت‌ها کنار برود.

در وزن 67- کیلوگرم، هامون درفشی‌پور در دور نخست به مصاف «ریان اونیل» از کانادا رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت. او در دور دوم پس از تساوی صفر-صفر با هانتی مقابل «آلبرتو گالوز» از پاناما به برتری رسید. درفشی‌پور در دیدار سوم خود نیز مقابل «دیوی کوهن» از آلمان مانند مسابقه مقابل کاراته‌کا پانامایی پس از تساوی صفر-صفر با هانتی پیروز شد.

نماینده کاراته کشورمان در وزن 67- کیلوگرم در گام چهارم به مصاف «رفیض حسن‌اف» دارنده 3 مدال برنز مسابقات کاراته وان از آذربایجان رفت و با برتری 3 بر یک به نیمه‌نهایی صعود کرد. درفشی‌پور در این مرحله نیز با «استیون داکاستا» دارنده برنز جهان، 3 طلای کاراته وان، طلای اروپا و طلای امیدهای جهان و اروپا از فرانسه دیدار کرد و در دیداری نزدیک با نتیجه 2 بر صفر مغلوب حریف خود شد تا از راهیابی به دیدار نهایی بازبماند.

فاطمه چالاکی دیگر نماینده کاراته کشورمان در مسابقات جهانی در گام نخست وزن 55- کیلوگرم به مصاف «ایرنا شاریخینا» رفت و با نتیجه 5 بر 3 مغلوب کاراته‌کا بلاروس شد. با توجه به شکست این کاراته‌کا در مراحل بعد چالاکی نیز از دور مسابقات کنار رفت.

اما در وزن 75- کیلوگرم، بهمن عسگری ابتدا در گام نخست با نتیجه 3 بر یک از سد «ویلیام انگمن» از سوئد گذشت. او در دور دوم نیز با نتیجه 8 بر صفر مقابل «فالی لی»از چین پیروز شد. نماینده کاراته ایران در دور سوم به مصاف «یرمک آینازورف» دارنده نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2015 رفت که در این دیدار نیز 2 بر صفر به برتری دست یافت.عسگری در گام چهارم نیز با نتیجه 3 بر یک از سد «عبدالرحمان سنه» از سنگال گذشت تا حریف «کن نیشیمورا» ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی شود. عسگری در دیدار مقابل حریف قدرتمند ژاپنی که نقره امیدهای جهان را در کارنامه خود دارد، بعد از تساوی صفر-صفر در مسابقه در هانتی(رای داوران) به برتری دست یافت.

کاراته‌کای ارزنده ایران در دیدار نیمه‌نهایی نیز با نتیجه 2 بر صفر از سد «بسلان مروف» از روسیه گذشت تا به دیدار نهایی صعود کند. عسکری روز شنبه 19 آبان ماه در دیدار نهایی به مصاف «لوئیجی بوسا» از ایتالیا که در دیگر دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه 2 بر یک از سد «رافائل آقایف» دارنده 5 نشان طلای مسابقات جهانی از آذربایجان گذشته بود، خواهد رفت.

همچنین روز گذشته(سه‌شنبه) نیز سجاد گنج‌زاده در وزن 84+ کیلوگرم به دیدار نهایی و ذبیح‌الله پورشیب در وزن 84- کیلوگرم به دیدار رده‌بندی راه یافته بودند و پگاه زنگنه در وزن 68- کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم با شکست در دور نخست از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند. تمامی دیدارهای نهایی و رده‌بندی بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته روز شنبه 19 آبان‌ماه در سالن «ویزینک» شهر مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار