بازدید 8377
انتخاب سومین شهردار به سومین روش؛

وقتی شورای شهر تهران بر آزمون و خطا اصرار دارد!

درست مثل اینکه فرصتی یک روزه برای فکر کردن به اعضای شورا در خصوص گزینه‌ها داده شده باشد تا بعد از آن رأی گیری شده و شهردار انتخاب شود. این در حالی است که می‌شود در همان روز یکشنبه انتخاب شهردار را نهایی یا به کل همه چیز را به روز سه شنبه موکول کرد، نه اینکه مدام با رأی گیری از شمار نفرات کاست تا یکی بماند و شهردار شود!
کد خبر: ۸۴۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 10 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
شورای شهر تهران که پیشتر دو شیوه متفاوت را برای انتخاب شهردار تهران به کار بسته بود، حالا از شیوه جدیدی برای انتخاب سومین شهردار رونمایی کرده است!

به گزارش «تابناک»، به فاصله یک سال و اندی از آغاز به کار شورای پنجم، نمایندگان مردم تهران در شورای شهر، بار دیگر به تکراری‌ترین کار مهم دوران خدمت خود مشغول شده‌اند؛ «انتخاب شهردار»؛ کاری که پیش از این دو بار انجامش داده‌اند.

رویدادی که هرچند تکراری است، شواهد حکایت از ابتکار شورای شهر برای رقم زدنش دارد، به گونه‌ای که می‌شود از متفاوت بودن شیوه انتخاب سومین شهردار شورای پنجم با دو بار قبلی سخن به میان آورد و به تفاوت‌های اعمال شده دقت کرد.

سیر تطوری که می‌تواند حکایت از تغییر نگاه شورانشینان به انتخاب شهردار داشته باشد، اما به جهاتی قابل توجه و حتی نگران کننده است، از این رو که می‌بینیم نشانه‌های درس گرفتن از گذشته در انتخاب شهردار آتی تهران به چشم نمی‌خورد و ممکن است انتخاب سومین شهردار، آخرین انتخاب شهردار در شورای پنجم نباشد.

انتخاب‌هایی که نخستین‌شان پیش از آغاز به کار شورای پنجم کلید خورد. به این صورت که منتخبان انتخابات شورا با برگزاری جلساتی غیررسمی، گرد هم آمده و با شیوه رأی گیری، نسبت به انتخاب شهردار تهران اقدام کردند. به این صورت که هر عضو از ۲۱ عضو شورا اجازه داشت نام ۳ تن را روی برگه‌ای بنویسد و در نهایت ۲۳ اسمی که بیشتر از همه نوشته شده بودند، گزینه شهرداری تهران شدند.

با این یادآوری که در ادامه مسیر، هفت تن از میان ۲۳ تن با رأی گیری مشخص شده و اجازه یافتند تا برنامه هایشان برای اداره شهر و شهرداری را به شورا تسلیم نمایند تا در نهایت دو تن از ایشان با رأی شورای غیررسمی به فینال راه بیابند و انتخاب نهایی در روز افتتاح شورای پنجم با رأی گیری میان دو گزینه نهایی، صورت پذیرد و شهردار مشخص شود.

البته این شیوه نامه به گونه دیگری اجرا شد چراکه رقیب محمدعلی نجفی از رقابت کنار کشید تا نجفی با ۲۱ رأی موافق از ۲۱ رأی واصله، شهردار تهران شود. شهرداری که آغاز به کارش در نخستین روز‌های شهریورماه ۹۶ بود و استعفایش در اسفندماه به شورا تسلیم شد؛ استعفایی که ابتدا با قوت و قدرت با آن مقابله ولی سرانجام در فروردین ماه ۹۷ مورد پذیرفته شد.

شرایطی که اعضای شورای شهر را مجاب کرد این بار برای انتخاب شهردار راه دیگری در پیش بگیرند. به این صورت که با جمع آوری اسامی پیشنهادی اعضا، نفرات منتخب را شناسایی کرده و برای بررسی برنامه‌هایشان، ایشان را راهی کمیسیون‌های تخصصی شورا نمایند، اما پیش از آن تضمین دهند گزینه‌هایی که معرفی می‌کنند، جا نخواهند زد و کناره‌گیری نخواهند کرد.

تغییر بعدی در انتخاب دومین شهردار در شورای پنجم آن بود که گزینه‌های نهایی می‌بایست راهی کمیسیون‌های تخصصی شورا شده و در آنجا از برنامه هایشان دفاع کنند. دلیل اعمال این تغییر نیز آن بود که در انتخاب قبلی، اگرچه همه گزینه‌ها موظف به ارائه برنامه بودند، یکی یک مجلد برنامه ارائه داده بود و دیگری چند صفحه کاغذ. برنامه‌هایی که به باور کارشناسان، بسیاری شان شکل برنامه داشتند و عملا برنامه نبودند.

به عبارت بهتر، اعضای شورا ترجیح دادند به جای دریافت برنامه و اسیر کردن گزینه‌های شهرداری و خودشان با مفاهیم کلان و گاه متفاوت با واقعیت، کمی عملیاتی‌تر فکر کرده و دریابند کدام گزینه تعامل و قرابت فکری بیشتری با ایشان خواهد داشت و راحت‌تر می‌شود با وی کار کرد. گزینه‌هایی که هشت تا شده بودند، اما با کناره گیری وزیر جهادکشاورزی و دو گزینه دیگر ـ بر خلاف تعهد اولیه اعضا به جانزدن گزینه‌هایی که معرفی می‌کنند! ـ عملا ۵ تایشان به جلسه رأی گیری در شورا رسیدند تا در نهایت دوتایشان که رأی بالاتری آوردند، گزینه نهایی شوند و به کمیسیون‌ها بروند.

دو نفری که از میانشان «افشانی» رأی بالاتری آورد و شهردار تهران شد تا همه چیز پایان یافته به نظر برسد، در حالی که اصلاحیه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از راه رسید و افشانی را مجاب به رفتن کرد. اتفاقی که البته هنوز رخ نداده و شهردار بازنشسته ترجیح داده که تا آخرین روز مهلت قانونی بر سر کار خود حضور بیابد.

مقدمه‌ای برای بازطراحی شیوه انتخاب شهردار بعدی در شورای شهر تهران که در نسخه جدیدش، ابتدا ۳۰ تن گزینه شهرداری تهران معرفی شدند و بعد با یک مرحله رأی گیری، شمارشان به پنج تن تقلیل یافت، اما آن گونه که محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران می‌گوید، هر آن ممکن است بر شمارشان افزوده شود!

او در این باره می‌گوید: «یکسری از گزینه‌ها در لیست ۵ نفره رأی نیاوردند و امکان دارد در آینده اسمشان در لیست بیاید. بر اساس رأی اعضای شورا، آقایان رسول کشت‌پور با ۱۴ رای، عباس آخوندی ۱۱ رأی، پیروز حناچی ۱۰ رأی، غلامرضا انصاری ۱۰ رأی و کامل تقوی‌نژاد با ۱۰ رأی به عنوان ۵ گزینه شهرداری تهران انتخاب شدند که در نهایت این افراد با حضور در جمع اعضا برنامه‌های خود را ارائه و در نهایت ۲ تن و سرانجام یکی برای شهرداری تهران انتخاب می‌شود.»

جز سخن تأمل برانگیز رئیس شورا در خصوص احتمال اضافه شدن گزینه‌های دیگر به گزینه‌های نهایی، نکته قابل تأمل در این نوبت انتخاب شهردار این است که ظاهرا خبری از حضور گزینه‌ها در کمیسیون‌های شورا نیست، بلکه در یکشنبه ۲۰ آبان، ۵ گزینه در دو نوبت صبح و عصر در صحن شورا حضور خواهند یافت و برنامه هایشان را ارائه خواهند داد و بعد در روز سه شنبه ۲۲ آبان، بار دیگر به شورا می‌روند تا یک بار دیگر رأی گیری شده و یکی شان شهردار تهران شود.

درست مثل اینکه فرصتی یک روزه برای فکر کردن به اعضای شورا در خصوص گزینه‌ها داده شده باشد تا بعد از آن رأی گیری شده و شهردار انتخاب شود. این در حالی است که می‌شود در همان روز یکشنبه انتخاب شهردار را نهایی یا به کل همه چیز را به روز سه شنبه موکول کرد نه اینکه یک بار از ۵ نفر به دو نفر و بعد از دو نفر به یک نفر برسند!

این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که در میان ۵ گزینه نهایی شورای شهر تهران برای شهردار شدن، برخی گزینه‌ها به دلایلی واجد شرایط نیستند و انتخابشان می‌تواند همه چیز را بر هم بزند و سیر باطل باشد. گزینه‌هایی که شائبه‌هایی در خصوص بازنشسته بودن یا پرونده داشتن یا وجود نکات تامل برانگیز دیگر در کارنامه شان، این سوال را به وجود می‌آورد که آیا بهتر نبود اعضای شورا به جای تغییر در ظاهر برنامه انتخاب شهردار، ساز و کاری برای اطمینان از بازنشسته بودن یا نبودن گزینه‌ها بیابند؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
تو شهرداری تهران چه خبره؟






کجایند مردان بی ادعا؟










یعنی تو این یه سال اخیر نتونستید کسی رو مثل قالیباف پیدا کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
مثل قالیباف دیگه نمیاد. با همه حرفهایی که پشتش میزنند کاش الان رئیس جمهور بود. فقط دعا کنیم آخوندی نیاد شهردار بشه که تهران کن فیکون میشه. نمیدونم تو چند سال وزارت چه کار کرد که میخوان شهردارش هم بکنن. وای بر ما
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
وسط دعوا نرخ تعيين نكنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
بدهي هائي كه قاليباف روي دست شهرداري تهران گذاشت و نيروهاي غير ضروري و غير نياز انبوهي كه وارد شهرداري تهران كرد تا سالها عواقبش و مشكلاتش نصيب مردم تهران و شهرداريش ميشود . مردم متاسفانه ظاهر قضيه ميبينند. از پس پرده هزينه ها و لخرجي هاي قاليباف خبر ندارند و خبردارنخواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
آخوندی اگر کارامد بود در وزارت نشان می داد این میز لعنتی چیه که افرادی مثل آخوندی ول کن اش نیستند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
وقتي بجاي خدمت كردن بدون حاشيه مثل قاليباف به سياسي كاري ميپردازن مثل اصلاح طلبها بهتر از اين نميشه خو
خيلي خوبه
مردم تهران بازم تَكرار كنيد.
عجله نکنید دو سال آینده 3 تا شهردار دیگه هم میتونید انتخاب کنید حداقل آمار اشتغال موقت را بالا می برید
اگر ساختار بر اساس قوانین درست ونظارتی مطابق توان اقتصادی موجود در نظر گرفته شود تا رشوه برای رسیدن به هدف برای دادن پول کمتر از بین رود شهردار چه خوب وچه بد نمیتواند سیستم را در هم شکند
یک آدم دلسوز در بین مسئولین ندیدم هر کی هست فقط به فکر منافع خودش هست.
اخوندی اینجا چی کار میکنه ؟ چرا مسئولین هیچ وقت برکنار نمیشن . اگه خوب بود تو همون وزارت نگهش می داشتند . ایشون چه گلی به سر ملت زده که باید بیاد شهردار شه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
درود برا شماي دور انديش و آگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
کو گوش شنوا آخوندی باید محاکمه شه
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
شنیدید تازگیها چی گفته ! گفته قرار نیست دولت خونه بسازه ! در تمام کشورهای پیشرفته اروپایی شهرداری خانه های ارزان قیمت با کمک دولت می سازه و اجاره به افراد تحت پوشش بیمه های اجتماعی میده یعنی اینکه مثلا کسی که از بیمه های اجتماعی تامین مالی میشه مثلا با داشتن دو تا بچه 2500 پوند مستمری داره یک خونه از طرف شهرداری بهش دادن چون خونه نداره از اون مستمری شهرداری پول اجاره اش را برمی داره که به نسبت اجاره ازاد خیلی کمتر هم هستش ! برخی هم اجاره به شرط تملیک هستش مثلا یارو 10 سال اجاره کرده بعد وضعیتش فرق میکنه بچه اش میره سرکار تقاضای خرید خانه را می داده تمام اجاره هایی که تازه اونم از محل بیمه های اجتماعی بوده حساب میشه از قیمت خونه کم میشه ! ولی بعد فروش دیگه همه چی پای خود شخصه ! اونوقت اقای اخوندی میگه من افتخار می کنم که یک خونه نساختم ! چطور جرات می کنند اینطور حرفها را بزنند ! یک کم هم نگاه کنید به قدرت مطبوعات تو امریکا ببینید چطور جلو ترامپ می ایستند و حرفشان را می زنند !
به نظرم روش خیلی خوبیه. ما در دبیرستان هم به همین روش مبصر کلاس را تعیین می کردیم
شورای شهر به جز هزینه سنگینی روی هزینه های دیگر اضافه کند چیز دیگری برای مردم نداشته و ندارد، عملکرد شورای شهر نشان داده فقط با رای خودشان به دنبال منافع شخصی خودشان هستند . پس وجود چنین نهادی بی ثمر وبدون هیچگونه خروجی برای مردم ضروری نیست لطفا شورای شهر را بخاطر کم شدن هزینه های زائد منحل کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
فلسفه تشکیل شورای شهر نظارت مردمی بر شهرداری ها بوده، اما یکی باید روی خود شورای شهر نظارت کنه، با اینهمه دسته گلی که در کشور به آب دادن
شوراها جز هزینه تراشی برای مردم و کشور و ابطال وقت و بده بستان و نفع شخصی اعضاء و... فایده دیگری ندارند بهتر آن است که منحل شوند.
تابناک جان ***کاشکی یه گزارش کارشناسی از سود وزیان عملکرد شوراهای شهر تهیه کنی باورکن شورای شهر به جز هزینه دستاوردی نداشته .......به نظر من باید شورای شهر درهمه نقاط ایران منحل بشه وشهردار هم توسط استاندار تعیین بشه
آقای اعطا رو میشناسم. از همینجا به ایشان سلام میکنم. و عرض میکنم که تا دیر نشده برای ثبات مدیریتی در شهرداری تهران اقدام کنیم. 2 -3 سال دیگه که مجددا انتخابات شورای شهر خواهد بود عملکرد امروز شما ملاک و معیار است و نه توصیه رئیس اصلاح طلبان
از ماست که برماست وقتی لیستی رای بدیم همین میشه باید همیشه تعادل برقرار باشه نه اینکه همه شورا از یه طیف باشن و اخرشم اینی بشه که میبینید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
اِلان که شورا یگ دست وضع اینه شما فرض کن دو تا مخالف اگر بین شون بود دیگه ما روی شهردار موقت رو هم نمیدیدیم
kaka
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
ناشناس جان کجای دنیای ما مجلس یا شورا دست یک طیف افتاده؟ما ایرانیا شاهکاریم
تئوری احتمال و یک کیسه محدود از مدیران.
از درون کیسه با 10 نفر مدیر از آب گذشته و مورد اعتماد، یک نفر را با جاگذاری خارج می کنیم. احتمال آنکه شهردار شود را حساب کنید. کلاس سوم دبستان یاد می دهند. دانشگاه را بی خیال شوید.
برای مدیریت آقای هاشمی متاسفم..که بعد بیش از یک سال دست بدامان نامزد هایی مثل اخوندی می شوند ...
اینها فیلمه. عباس آخوندی شهردار آینده تهرانه.
تو ایران وقتی یکه از یه سمتی برکنار میشه یجا دیگه سریع براش دست و پا می کنن. شهردار تهران بجای وزیر مسکن و شهرسازی. آقای آخوندی از الان تبریک. ببینیم چه بلایی سر تهران میخوای بیاری...
از وقتی قالیباف رفت تهران روبه پسرفته. شورای شهر جدید معلوم نیست چه کار می کنه. هیچ کدومشون شایسته نبودند اما بهشون رای دادیم
براي انتخاب شهرداري تهران فردي انتخاب نمائيد كه سالها به مسائل شهرداري تهران و شهر تهران آشنائي دارد و در انتخاب شهرداري مردي كه از كارشناسان سالم و بدون مسئله است انتخاب شود و از افرادي كه داراي رانت در بيرون از شهرداري هستند انتخاب نشوند . شهرداري بايد محيطي براي افراد فني و كارشناس و مستقل از جريانات سياسي باشد. اينگونه نباشد كه فردي مانند آقاي آخوندي با احتمال انتخاب شدن سمتش را در دولت را رها كند به اميد انتخاب شدن در شهرداري تهران چشم داشته باشد. اين ظلم است به مردم
قحت الرجال که میگن همینه، وقتی کسی بدون هیچ رزومه و برنامه ای و فقط بخاطر بودن اسمش توی لیست های رنگی که اونم با پول جمع شده رای بیاره و کرسی داشته باشه عاقبتش همین میشه
مدتي است كه تابناك وقتي نظري فرستاده ميشد بلافاصله ارسال كامنت در قسمت بالاي نظرات يعني در قسمت «در انتظار بررسي» خودش را نشان ميداد اما اين اتفاق الان نميافتد و يك نوعي سانسور در ارسال و اعلام براي تعداد نظرات مردم تلقي ميشود. تابناك بفكر سانسور تعداد نظرات مردم است
من به اصلاح طلب ها رای نمیدم این از شورای شهرشون اونم از دولتشون
اصلاح طلبان طیف شکست خورده ای هستند که با پستوانه مردمی به صحنه آمدند. پشتوانه ای که دیگر وجود خارجی ندارد و فقط چند نفر باقی مانده های ایشان در فکر جور کردن پست و موقعیت شغلی برای خودشان هستند!
در دولت آقا و آقایان فاقد اختیار در انتخاب منشی، در شورای شهر منتخبین فاقد حتی یک گزینه برای اداره شهر تهران و در مجلس نمایندگان میکروفن خاموش!!!
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
شکست خورده هستند بعد با پشتیبانی مردمی امده اند ؟؟!!! اصولگراها اونوقت چه جوری میان ؟؟!! اقا فوقش 5 ملیون خودتونو بکشید !!! ملت با شماها بهست هم نمیان بیخود جوش نزنید اخرت خودتونو هم خراب نکنید !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
اينكه گفته شود اصلاح طلبان موفق نبودند حرفي است درست اما گرفتاريهائئ كه اصولگرايان كه قدرت اصلي دست آنان ميباشد سرجاي خودش باقي است زيرا بلاي اصلي اص.لگرايان بر سر اين كشور آوردند و اصلاح طلبان در ظاهر قدرت در دست داشتند و خاتمي گفت فقط تداركاتچي بودند
شورای شهر باید منحل بشه برای همیشه
من مطمئن هستم اگر آخوندی شهردار بشود با توجه به غرور کاذب و توجه نکردن به شواری شهر این کلاف در هم گره خورده دیگر به دست هیچ کس دیگری باز نخواهد شد .
اصلاح طلبان با دستان بسته و بدون اختيار و بدون امكانات مالي بر سركار بودند
قاليباف شهرداري تهران را به محل افراد خاصي تبديل نمود بطوريكه آقيا چمران هنوز كه چند سال از عدم انتخابش ميگذرد دارد بر عليه شوراي شهز تهران میگوید و آرزويش رفتن به شوراي شهر است
راستي چرا مدتي است از مثبت و منفي راي مردم بر روي نظرات خبر نيست مگر اتفاق خاصي افتاده كه تابناك برداشته
مثبت و منفي كه حذف شده اند هم در راستاي تحريمي هاست
مهمترین کار شورای شهر خراب کردن پیشینه تاریخی شهر هست
خیابانهای اصیل رو تغییر نام میدن
جوونای ما هم تو پیدا کردن ادرس با اسامی چندتایی مواجه میشن
اسم میخای بزاری بزار رو خیابون جدید
قدیمیارو خراب نکن
فكر نميكنم مثبت و منفي كه حذف شده اند بخاطر اقدامات تحريمي باشند
آخوندی اینجا. آخوندی اونجا . آخوندی همه جا...
بی عدالتی و بی تدبیری کشور را فرا گرفته. وای بر مردم بدبخت...
اگر محسن هاشمی شهردار شود، چمران وارد شورا میشود. اما چرا شورا از ورود چمران میترسد که حاضر است شهر بدون شهردار باشد ولی چمران وارد شورا نشود؟ آیا در شورا خبری هست که نباید مردم بدانند؟
من نمی فهمم وقتی در ایران کسی کارنامه خراب از خودش به جا می گذاره چرا دوباره بکار گرفته میشه ! بابا طرف نباید بره پست بالا و مدیریتی بگیره ! امتحانشو داده ! این از پست ریاست جمهوری هست تا پایین ! فکر کنید مثلا یک نفر میاد نامزد ریاست جمهوری میشه رای نمی اره ! بعد چهار سال بعد دوباره میارندش ! خوب پدر امرزیده این یعنی اینکه 4 سال قبل مردم اشتباه کردند ؟ مردم عوض شدند ؟ این یارو عوض شده ؟ اخه چطور بدیهی ترین اصول عقلی رعایت نمی شه ؟ این اخوندی مگه چه گلی به سر مردم زد وقتی تو وزارتخانه بود ؟ اخه بدبختی اینه که وزارتخانه اش هم یک هم خونی با شهرداری داره ! یعنی اگه تو وزارت مسکن راه و شهرسازی و غیره بوده برکنار شده خوب مگه شهردار تو شهر تهران غیر این کارها هم هست ؟ تو همین مایه و همین فیلد هستش ! مگه غیر از اینه ؟ میگه افتخار می کنم یک خونه هم نساختم ! اون از اون حرفش که گفت کشته شده های قطار مشکلی نیست چون قطار بیمه بوده ! اخه میشه به این ادم اصلا حتی مدیریت یک شرکت را داد ؟ من نمی فهمم اصحاب رسانه چرا اینطور افراد را راحت می گذارند ؟ بروید از مطبوعات امریکا یاد بگیرید ؟ دیدید وقتی ترامپ میکروفون را از یکیشون گرفت و بهش توهین کرد اون یکی چطور ازش دفاع کرد ؟ گفت من با جورج مسافرت رفتم ادم خوبیه ! اینها یعنی رکن دمکراسی نه مطبوعات ما ! چطور باید امثال اخوندی در کشور ما رشد کنند انوقت افراد لایق به خاطر باند بازی کنار گذاشته بشوند .
چرا واقعیت رو نمیگید؟ این شورا و شهرداری نمیتونه مثل قبل کار کنه و بنابراین سیاست اتلاف وقت و زمان خریدن رو در پیش گرفته. هر چند ماهی یک شهردار مشکل دار و ناکارامد رو انتخاب میکنه تا زمان بگذره و نهایتا بعد از چهار سال میگه ما می خواستیم کار کنیم ولی نذاشتن! این خط و این نشون.
یعنی وای به تهرانیها با این انتخابشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
وقتی لیستی و کشککی و افرادی که فقط مشهورن رای می دیم همین می شه
از ماست که بر ماست
یک عده ای هستند که با تمسک به حاشیه سازیها و کارشکنیها سعی دارند با ایجاد یاس و دلسردی و ناامیدی مردم را به عدم شرکت در انتخاباتهای اینده وادار کنند . بدیهی است چنانچه موفق شوند , در انتخاباتهای اینده کسانی مثل احمدی نژاد پیروز انتخاباتها خواهندشد !
این باصطلاح اصلاح طلبان شورشو درآوردن
به نظر من بو د یا نبود مسیولین فرقی نداره . خوب اگه نبودن هم مملکت دیگه از این بدتر نمی شد که بهتر هم بود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس