بازدید 2068

آمریکا علیه روسیه تحریم‌هایی را در رابطه با سلاح‌های شیمیایی اعمال می‌کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده پس از "ناکامی مسکو در تضمین قابل قبول درباره عدم استفاده از تسلیحات شیمیایی"، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال می‌کند.
کد خبر: ۸۴۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 07 November 2018

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده پس از "ناکامی مسکو در تضمین قابل قبول درباره عدم استفاده از تسلیحات شیمیایی"، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها به دلیل استفاده از عامل اعصاب علیه یک جاسوس سابق دو جانبه روس در سالزبری انگلیس "توسط روسیه" اعمال می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در اوت سال جاری میلادی روسیه را پس از ۹۰ روز به تحریم‌های مجدد تهدید کرد مگر آنکه این کشور به قانون حذف جنگ افزار و تسلیحات شیمایی و بیولوژیکی مصوب ۱۹۹۱ پای‌بند می‌ماند.

براساس این قانون، روسیه باید استفاده از عامل اعصاب نوویچوک را که برای مسموم کردن جاسوس سابق دو جانبه روس و دخترش استفاده کرد، پایان می‌داد و از دیگر تسلیحات شیمیایی علیه افراد دیگر استفاده نمی‌کرد و به بازرسان اجازه می‌داد تا بررسی‌های لازم را انجام دهند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز وزارت خارجه به کنگره اطلاع داد که نمی‌تواند این مساله را تایید کند آیا روسیه به این پیمان پای‌بند بوده یا خیر. ما به دنبال تبعیت از این پیمان هستیم.

این اظهارات در حالی مطرح شده که روسیه مکررا استفاده از چنین عوامل شیمیایی را علیه این جاسوس رد می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام نکرده که تحریم‌های جدید علیه روسیه چه زمانی اعمال می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار