بازدید 17153

دهقان به تجری: خودت را هزینه مرتضوی نکن

این دوست عزیز که گزارش کمیته ویژه در مورد بازداشتگاه کهریزک را نوعی انتقام‌جویی می‌داند و همکاران خود در این کمیته را متهم به برخورد حذفی به خاطر منافع گروهی می‌کند، بهتر از هر شخص دیگری در جریان نقش ویژه مرتضوی در فجایع کهریزک است.
کد خبر: ۸۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲ 06 February 2010
پس لرزه‌های گزارش کمیته ویژه مجلس در مورد حوادث بعد از انتخابات و فجایع بازداشتگاه کهریزک همچنان ادامه دارد. پس از آنکه فرهاد تجری، کمیته ویژه مجلس را متهم به برخورد حذفی وسیاسی با سعید مرتضوی کرد و فرایند طرح اسم مرتضوی را انتقام جویی دانست، محمد دهقان عضو کمیته ویژه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حوادث بعد از انتخابات،با تاکید بر صحت اتهامات واراده به مرتضوی به تجری توصیه کرد به عنوان یک نماینده مجلس خود را هزینه مرتضوی نکند.

آنچه در پی می‌آید متن گفتگوی «فردا» با محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است.

فردا: یکی از اعضای کمیته ویژه مجلس مدعی شده که در گزارش این کمیته، گروهی به خاطر منافع حزبی وگروهی خود تلاش می کنند تا سعید مرتضوی دادستان سابق تهران را قربانی کنند ومعرفی او به عنوان متهم اصلی پرونده کهریزک بیشتر یک انتقام گیری است تا دفاع از حقوق مظلوم. با توجه به اینکه شما از نزدیک در جریان مراحل این پرونده بودید چه پاسخی در این زمینه دارید؟

دهقان: من به این همکار عزیز« فرهاد تجری نماینده قصرشیرین وعضو کمیته ویژه مجلس» توصیه می کنم که از تخلفات آقای مرتضوی که در دو مجلس هفتم ( تحیق وتفحص از قوه قضاییه ) وهشتم (گزارش از بازداشتگاه کهریزک ) مورد بررسی قرار گفته و بر مجرمیت او تاکید شده است، نزدیک نشود و دفاع بی جا انجام ندهد، تا خدای نکرده در زمان محکومیت مرتضوی در دستگاه قضایی، این همکار محترم برای حمایت از آن فرد متخلف زیر سوال نرود و به حیثیتش لطمه وارد نشود.

این دوست عزیز که گزارش کمیته ویژه در مورد بازداشتگاه کهریزک را نوعی انتقام‌جویی می‌داند و همکاران خود در این کمیته را متهم به برخورد حذفی به خاطر منافع گروهی می‌کند، بهتر از هر شخص دیگری در جریان  نقش ویژه مرتضوی در فجایع کهریزک است و البته از بخش دیگری از ابعاد این ماجرا اطلاع ندارد چرا که رسیدگی به این بخش بسیار محرمانه است و رسیدگی به آن فقط در صلاحیت قاضی پرونده است.

فردا: آیا گزارشی که توسط کمیته ویژه مجلس تهیه شد تمام ابعاد فاجعه کهریزک را در برگرفت یا براساس مصلحت کشور بخشی از آن تعدیل شد؟

دهقان: گزارش قرائت شده در خصوص حوادث بعد از انتخابات فقط گوشه ای از اتفاقات رخ داده به خصوص در قضيه كهريزك بود؛ در حالي كه مسوولين قوه قضاييه از همه اتفاقات رخ داده به صورت كامل اطلاع دارند، هيچ دليلي ندارد كه پس از گذشت چند ماه، با قضات متخلف كه به نظر همه هيات‌هاي بررسي كننده، مسئوليت بخش مهمي از حوادث را بر عهده دارند برخورد قانوني صورت نگیرد. در این زمینه نباید هیچ مصلحتی در نظر گرفته شود چرا که اعاده حیثیت از نظام و به ویژه قضات شریفی که در دستگاه قضایی مشغول خدمت هستند برهر امر دیگری باید مقدم باشد.

انتظار داریم دادگاه انتظامی قضات برخورد قانونی لازم را با قضات متخلف انجام دهد تا به حیثیت قضات سالم وشجاع این قوه لطمه وارد نشود .

فردا: نامه اعتراضی که جمعی از نمایندگان مجلس خطاب به رییس قوه قضاییه و رییس جمهور در مورد پرونده اتهامات مرتضوی نوشته بودند به کجا رسید؟

دهقان: نمایندگان در این دونامه موضع خودشان را به صراحت اعلام ودرخواست کردند افرادی مثل مرتضوی که در دستگاه قضایی ودولتی سمت دارد بر اساس مستنداتی که در گزارش مجلس برآن تاکید شده، عزل شوند. دستگاه قضایی با قدرت وجدیت این افراد را محاکمه ومجازات کند و گزارش آن به صورت شفاف به مردم ارائه شود.

فردا: سکوت دولت در مورد گزارش ویژه مجلس را چگونه می بینید؟

دهقان: به نظر من آقای احمدی نژاد در زمینه انتصاب آقای مرتضوی به عنوان رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز وهمچنین سکوت در باره گزارش کمیته ویژه مجلس اشتباه کرد. اين كار رييس جمهور با توجه به اتهامات بسياري كه در مورد مرتضوي مطرح شده است هيچ توجيهي ندارد و معلوم است كه مورد تاييد مردم و طرفداران آقاي احمدي‌نژاد هم نيست و مناسب شأن رييس جمهور هم نبود.

بنده نمي‌دانم كه چه اصراري است تا رييس جمهوري كه راي قاطع مردم را به همراه داشته است شخصيت خود را با افرادي كه اين همه اتهامات به آنها وارد است پيوند زند.

فردا: اقای مرتضوی در جوابیه ای که چندی قبل در پاسخ به گزارش مجلس منتشر کرد تاکید کرد که در زمان حادثه کهریزک در مرخصی بوده است واز ماجرای کهریزک اطلاعای نداشته است این انکار ایشان به نظر شما ناشی از چه چیزی می تواند باشد؟

دهقان: آقای مرتضوی خودش به من گفت كه با هماهنگي او زندانيان به كهريزك رفته‌اند. اين موضوع را همه مقامات مسئول مي‌دانند و پنهاني نيست، وابهامات و انکاری که برخی آقایان متهم انجام می‌دهند به خاطر ضعف در قوه‌قضاییه است که تکلیف قضات متخلف خود را روشن نمی کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
از این نماینده ی شجاع مشهدی خوشم می آید . احسنت و درود . ع
اعدامهاي اخير ازنظر قوه قضائيه مقدم بر كهريزك هستند( بزودي نه نفر اعدام خواهند شد)
پسر شهيد بهشتي بايد در زندان باشد و يك ادم مجرم خطرناك ازاد. سنگها را بسته اند و ...
مونده تا بفهميد آقايان چه لطمه اي به حيثيت نظام و مردم زده اند.
از کوی چه خبر؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر