بازدید 11726
هم‌‍‌صدایی برای ملت ایران؛

کمپین هنرمندان در اعتراض به تحریم‌های بانکی آمریکا و تحریم غیرمستقیم دارو

رضا کیانیان، سحر دولتشاهی، مهتاب کرامتی، باران کوثری، الهام کردا، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، پردیس احمدیه و... این ویدیو را منتشر کرده‌اند و این صدا را تقویت کرده‌اند تا هم‌صدایی‌شان منجر به شنیده شدنِ این اعتراض انسانی به گوش جهانیان باشد؛ پیامی با زیرنویس انگلیسی که مخاطبش مشخص است و انتظار می‌رود با انعکاس در رسانه‌های جهان، بتواند نگاه افکارعمومی جهان را متوجه آنچه امروز سیاستمداران آمریکا برای ایران رقم می‌زنند، نماید.
کد خبر: ۸۴۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹ 06 November 2018

کمپین هنرمندان در اعتراض به تحریم‌های بانکی آمریکا که عملاً تحریم دارو استهنرمندان در قالب یک کمپین، با انتشار یک ویدیو درباره کودکان سرطانی، تحریم‌های مالی و بانکی ایران را برابر با تحریم دارویی ایران خواندند، چون با تحریم بانکی، اساساً امکان خرید دارو برای ایران وجود دارد؛ اقدامی گسترده که طیف‌های مختلفی از هنرمندان با گرایش‌های متفاوت در آن مشارکت ورزیدند تا این پیام با هم‌صدایی به جهانیان برسد و یک واکنش جهانی را در پی داشته باشد.

به گزارش «تابناک»؛ گروهی از هنرمندان از جمله شماری از چهره‌های مطرح سینمای ایران، با انتشار یک ویدیو که روایتی از زندگی سخت کودکان سرطانی، تحریم‌های غیرانسانی آمریکا را به چالش کشیدند، تحریم‌هایی که در حوزه بانکی به منزله عدم امکان تأمین مالی برای خرید داروست و در واقع هرچند دارو و غذا مستقیم تحریم نشده، در عمل با توجه به آنکه امکان تأمین مالی برای آنها به واسطه تحریم‌های بانکی وجود ندارد، مستقیم دارو و غذا نیز مشمول تحریم‌های بی‌رحمانه آمریکا شده است.

رضا کیانیان، سحر دولتشاهی، مهتاب کرامتی، باران کوثری، الهام کردا، امیرمهدی ژوله، هستی مهدوی، پردیس احمدیه و... این ویدیو را منتشر و این صدا را تقویت کرده‌اند تا هم‌صدایی‌شان منجر به شنیده شدنِ این اعتراض انسانی به گوش جهانیان باشد؛ پیامی با زیرنویس انگلیسی که مخاطبش مشخص است و انتظار می‌رود با انعکاس در رسانه‌های جهان، بتواند نگاه افکارعمومی جهان را متوجه آنچه امروز سیاستمداران آمریکا برای ایران رقم می‌زنند، نماید.

کمپین هنرمندان در اعتراض به تحریم‌های بانکی آمریکا که عملاً تحریم دارو است

در توضیح این ویدیو آمده است: «تحریم بانكي فقط يك اقدام و يك خبر در خبرگزاری‌ها نیست. تحریم بانكي یعنی مرگ کودکان سرطانی ايران به خاطر ممنوع شدن فروش دارو. / Placing sanctions on Iranian banks is not just an act or a story in news agencies. Sanctioning Iran means the death of young children with cancer.» و این نوشته را با هشتگ #SanctionsTargetMe همراه کرده‌اند. این هشتگ می‌تواند مورد استفاده تک تک شهروندان ایران قرار گیرد که هدف مستقیم تحریم‌های آمریکا هستند.

امیر مهدی ژوله در توضیح این پیام نوشته است: «ماجرا اينه كه روي كاغذ دارو تحريم نيست، ولي در عمل شركت هاي مهم داروسازي يا بعد از خروج امريكا از برجام، از ايران خارج شدن و يا اينكه به بهانه ممنوع بودن مبادلات بانكي از فروختن دارو به ايران خودداري ميكنن. اين نتيجه كار خبري دوستان روزنامه نگار و گفت وگوهاشون با انجمن هاي حمايت از بيماري هاي مختلف (سرطان، تالاسمي، ديابت و ...) است. خطر بي دارو موندن بچه هاي بيمار جديه.»

هرچند مسئولان وزارت بهداشت و درمان تأکید کرده‌اند که تدابیر لازم اندیشیده شده و در عین حال راهکارهای مطمئنی برای دور زن تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله غذا و دارو وجود دارد و در این زمینه نگرانی وجود دارد، واقعیت این است که سوای تدابیر مسئولان کشورمان، تبعات تصمیم آمریکا، عملاً مسدود کردن مسیر تأمین دارو و نیازهای پزشکی از کشورهای غربی است و این تحرکات، به خوبی دورویی آمریکایی‌ها را که ادعا می‌کردند تحریم‌ها علیه مردم ایران طراحی نشده را نشان می‌دهد.

هنرمندان پیش از این نیز دست به اقدامات مشابه اما دیرهنگامی زده بودند؛ اما به نظر می‌رسد این بار دیپلماسی عمومی به موقع شروع شده و قاعدتاً نباید به این حرکت خلاصه شود. انتظار این است که از ظرفیت دیپلماسی عمومی ایران به شکل بسیار گسترده برای رویارویی موثر با تحریم‌های غیرانسانی آمریکا بهره برداری شوند و علاوه بر دستگاه‌های مسئول در حوزه دیپلماسی عمومی، اهالی هنر نیز ابتکار عمل را به دست گیرند و خودجوش و گروهی دست به حرکت‌هایی اعتراضی علیه تحریم‌های بانکی آمریکا بزنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۱
مردم نیازی به دلسوزی سلبریتی های اشرافی ندارند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
نیاز ب دلسوزی کی دارن?قدرتمندان?ا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
هر انسان آزادی خواهی مقابل زیادی خواهی هر زورگویی باید بایستد ایت یک وظيفه انسان است.بقیه هم باید اعلام انزجار کنندی
دارو تحریم نیست و حتی مسیرهای مالی برای موارد بشر دوستانه بازه.
باز قراره مثل زمان احمدی نژاد با پول دارو پورشه وارد بشه؟
پس این ادعا که ایران در زمینه دارو خودکفا هست چی هست؟
خخخ

یاد داد هوااار این جماعت بعد از چند برابر شدن عوارض خروج از کشور افتادم

بهتره این نمایش ها رو جای دیگه اجرا کنن
همه انسان های آ زاده باید مقابل دولتی لات و زروگوی امریکا بایستند، دولتی که دنیا را پرتنش و پر آ شوب نموده است. دیگر باید مقابل این دولت زورگوی امریکا ایستاد وگرنه قانون جهان آن چیزی خواهد بود که دولت آ مریکا بگوید.
صداي مردم ايران را جهانيان شنيده اند وقتي وزير بهداشت ودرمان ميگويد براي چند سال زنده ماندن نبايد داروهاي گران قيمت تهيه شود اين خود گوياي عقايد مسولان را ميرساند چه رسد به عده قليلي از هنر مندان
متاسفم ولی چرا در حالیکه اعلام شد تحریم دارو نشدیم از حالا دارن برخی بازار سیاه درست میکنند و کاسبی راه انداخته اند ؟

هنرمندان هم به کاسبان تحریم پیوستند.
دیگر این همه زورگویی بس است دیگر این همه دروغ بس است دیگر جهان به صلح و اتحاد احتیاج دارد نه دولت امریکا که برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کند. تا کی می خواهیم دولت زورگو و مداخله گر امریکا را تحمل کنید تا کی?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
بعضیا میگفتن آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
اگر دولتها و ملتها اعتماد بنفس داشته باشند خود امریکا بتنهایی هیچ غلطی نمی تواند بکند.
این حرف‌ها ریا هست.البته من در مورد نیت سلبریتی‌ها چیزی نمی‌دونم ولی حداقل درباره این جور خبرها ،باید گفت عوامل این جور رسانه‌ها دلشون برای بیماران یا مردم نمی‌سوزه؛وگرنه به جای اعتراض به آمریکا به مسئولین اعتراض می‌کردند تا دست ازسیاست‌ها خودشون بردارند تا مردم از گرفتاری نجات پیدا کنند.
وگرنه قبلاً نه مسئولان و نه رسانه‌ها از بیماران و مشکلات اونها هیچ حرفی نمی‌زدند!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
...جناب ناشناس بنی آدم اعضای یکدیگرند، ای
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
دارو و غذا تحریم نیست نه مستقیم و نه غیرمستقیم.با این گزارشات بی ارزش مردمو‌گمراه نکنید.پول حاصل از فروش نفت توی اون ۸تا کشور بایستی صرف خرید دارو و غذا بشه و تو اون زمینه هیچ محدودیتی نیست.خیلی هم بهتره چون اینطوری واقعا منافعش به مردم میرسه نه مسئولین که خانواده هاشون تو استرالیا و کانادا و آمریکا
حالا نوبت ورزشکاران آ زاده و مردم آ زاداندیش است، نوبت هر انسان آ زاده ای است که مقابل یکجانبه گرایی دولت امریکا اعلان مخالفت کند، دنیا دیگر تحمل یک تنش دیگر بخاطر چند دلار بیشتر را ندارد.
لعنت ابدی خدا به آمریکا چه دولتش چه مردمانی که از این دولت حمایت میکنند!
ولی این هنرمندها بازم ادا دلسوزهارو در آوردن، اما تا زمان تعطیلات و زایمانشون میرسه میرن آمریکا
لعنت ابدی خدا به آمریکا چه دولتش چه مردمانی که از این دولت حمایت میکنند!
ولی این هنرمندها بازم ادا دلسوزهارو در آوردن، اما تا زمان تعطیلات و زایمانشون میرسه میرن آمریکا
این هم نه برای دفاع از بیماران، بلکه میخوان بگن تحریم ها تاثیر داره.
اینها هنرمند کدوم‌کشورن؟؟؟اصلا چه هنری دارند؟؟؟؟واقعا هنوز نفهمیدن دیگه کسی حوصله اینها رو نداره!!؟؟خودشون واسه خودشون‌کمپین میدن خوشون خخخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس