بازدید 5175
مدیر کل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت تشریح کرد:

شرایط انتقال تخفیف بیمه نامه با تغییر مالکیت وسیله نقلیه 

اکبر تقوی شوازی مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تبصره ماده (۶) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادت ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵، بیان داشت: دولت آیین نامه اجرایی نحوه انتقال تخفیفات حاصل از نداشتن حوادث منجر به خسارت بیمه شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را تصویب کرده است.  
کد خبر: ۸۴۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 06 November 2018
اکبر تقوی شوازی مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تبصره ماده (6) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادت ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395 ، بیان داشت : دولت آیین نامه اجرایی نحوه انتقال تخفیفات حاصل از نداشتن حوادث منجر به خسارت بیمه شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را تصویب کرده است. 
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ تقوی شوازی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، در زمینه نحوه اعمال تخفیفات مذکور اظهار داشت: درصورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه، سابقه تخفیف عدم خسارت متعلق به انتقال‌دهنده یا همان مالک وسیله نقلیه است و می تواند سابقه تخفیف عدم خسارت را همزمان با انتقال مالکیت به انتقال گیرنده یا خریدار منتقل کند یا هر زمان پس از آن سابقه یاد شده را به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع که متعلق به او یا همسر، والدین یا اولاد بلا  واسطه وی باشد، انتقال دهد. 
 
وی  در ادامه افزود: همچنین درصورت عدم انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت به انتقال گیرنده یا وسیله نقلیه دیگر از همان نوع، بیمه گر موظف است گواهی داشتن سابقه تخفیف عدم خسارت را برای او صادر نماید. 
 
مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  تصریح کرد: آیین نامه جدید، تاکید دارد تنها تخفیف عدم‌خسارت انواع موتورسیکلت، انواع سواری، انواع وسایل نقلیه حمل بار (بارکش)، انواع اتوکار شامل اتوبوس،  مینی‌بوس، ون و استیشن قابل انتقال است.
 
این مسئول همچنین سابقه تخفیف عدم خسارت وسایل نقلیه از رده خارج شده و سابقه تخفیف عدم خسارت وسایل نقلیه ای که به موجب احکام مراجع قضایی یا اجرای ثبت انتقال می بابند را مطابق با رعایت ضوابط این آیین نامه قابل انتقال دانست.
 
تقوی شوازی به استثنائات قید شده در آیین نامه مذکور اشاره و متذکر شد: براساس آیین‌نامه مصوب دولت، درصورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه و عدم‌انتقال سابقه تخفیف عدم‌خسارت توسط انتقال‌دهنده خسارت‌هایی که شرکت‌های بیمه‌گر از محل بیمه‌نامه برای حوادث بعد از زمان انتقال مالکیت وسیله‌نقلیه تا پایان مدت اعتبار بیمه‌نامه پرداخت می‌کند، سابقه بیمه‌ای انتقال‌گیرنده محسوب می‌شود و در سابقه تخفیف عدم‌خسارت انتقال‌دهنده منظور نخواهد شد.
 
ضمناٌ براساس آیین‌نامه مصوب دولت، اگر انتقال دهنده "شخص حقوقی" باشد، انتقال سابقه، صرفا" به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع که متعلق به همان شخص باشد امکانپذیر می باشد. 
 
از سوی دیگر، سابقه تخفیف عدم خسارت، صرفا متعلق به یکی از افراد (همسر، والدین یا اولاد بلاواسطه وی) است و همچنین انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت به بیش از یک وسیله نقلیه مجاز نیست.
 
تقوی شوازی مدیرکل نظارت بر شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: دولت بیمه مرکزی را موظف کرد از طریق سامانه الکترونیک امکان ثبت و استعلام سابقه تخفیف عدم خسارت، بر اساس شماره ملی یا شناسه ملی بیمه گزار برای بیمه گر و امکان استعلام سابقه تخفیف عدم خسارت را برای بیمه گزار فراهم نماید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار