بازدید 2689

راه اندازی شعب فنی و حرفه‌ای در ۵ کشور منطقه

کد خبر: ۸۴۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 06 November 2018

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: وزارت علوم تمایل به راه اندازی شعبات دانشگاه فنی و حرفه ای در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، و افغانستان دارد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای در اولین نشست بین المللی سازی آموزش های عالی فنی و حرفه ای حضور پیدا کرد.

صبح امروز دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونین خود با حضور در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای در اولین نشست بین المللی سازی آموزش های عالی فنی و حرفه ای شرکت کرد.

وی در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های گسترده دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه ارتقای آموزش های عالی مهارتی افزود: ما در وزارت علوم در بحث بین المللی سازی آموزش عالی برنامه های جامعی داریم که اگر به نتیجه برسد تحول شگرفی در آموزش عالی و دانشگاه ها خواهیم داشت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: امروز بایستی علم و دانش برای رفع مشکلات اجتماعی و اقتصادی گام بردارد در همین راستا ارتباط دانشگاه ها با صنعت، تجاری سازی نتایج حاصل از تحقیقات پژوهشگران، توسعه آموزش های عالی فنی و حرفه ای و بین المللی سازی آموزش عالی سه محور اساسی و سیاست کلان وزارت علوم است.

سالار آملی گفت: معتقدم دانشگاه فنی و حرفه ای قلب سیاست گذاری آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی در کشور است و حضور دکتر صالحی عمران با در اختیار داشتن دانش روز دنیا، عمل گرایی و ارایه دیدگاه های مثبت و تأثیر گذار بالاخص اشراف ایشان به آموزش های مهارتی، نعمت بزرگی برای دانشگاهیان فنی و حرفه ای کشور به حساب می آید.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل با اشاره به برنامه ششم توسعه و اهمیت بین المللی سازی آموزش عالی در ذیل این برنامه اظهار داشت: رساندن دانشگاه ها به تراز بین المللی، ایجاد شعب دانشگاه های کشورمان در دیگر کشورها و ایجاد دوره های مشترک با مشارکت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از جمله مصوبات قانون برنامه ششم در بخش همکاری های علمی بین المللی است.

وی افزود: فرصت کوتاه است و بایستی به دنبال تحول در آموزش عالی کشور باشیم نگاه ما به آموزش های فنی و حرفه ای باید منطقه ای و بین المللی باشد.

سالار آملی خاطر نشان کرد: معتقدم در دانشگاه فنی و حرفه ای بایستی به دنبال تربیت تکنسین و پنجه کارآمد جهت به حرکت درآوردن چرخ های صنعت کشور با دستانی توانا و فکر خلاق باشیم.

وی با تأکید بر لزوم نوآوری در دانشگاه ها گفت: نوآوری مختص تکنولوژی های جدید نیست نوآوری در مباحثی است که جامعه، امروز به آن نیاز دارد. متاسفانه در بحث نوآوری ضعیف هستیم و این امر مهم در کشور ما به کندی حرکت می کند باید دید جامعه را به سمتی هدایت کنیم که نوآوری نیاز به زیر ساخت های کلان و پیچیده ندارد و هر فردی با کمترین امکانات بتواند در این زمینه گام بردارد.

رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بین المللی سازی دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر مراکز آموزش عالی فرق دارد این دانشگاه نیاز به اعزام دانشجو به خارج از کشور و برگزاری سمینار و کنفرانس های بین المللی ندارد نیاز امروز این مرکز علمی و مهارتی ارتقای سطح دانش اعضای هیأت علمی و استاد کاران با اعزام به کشورهای توسعه یافته برای بروز سازی اطلاعات و کسب تجربه و مهارت لازم است.

وی در پایان با عنوان اینکه وزارت علوم تمایل به راه اندازی شعبات دانشگاه فنی و حرفه ای در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان، تاجیکستان، افغانستان و ... دارد افزود: بایستی برنامه ریزی منسجم برای بین المللی سازی آموزش های مهارتی و کاربردی با محورهای مشخص برای کشورهای هدف در دستور کار دانشگاه قرار گیرد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی