بازدید 9260

احداث بیمارستان آبادان با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی بنیاد علوی

کد خبر: ۸۴۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 05 November 2018
با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی کشور و نظر به بودجه‌ عمرانی محدود وزارت بهداشت، تعداد زیادی از بیمارستان‌های مصوب کشور با مشکل تامین اعتبار روبه‌رو هستند.

به گزارش ایلنا،‌ از پرهزینه‌ترین سازه‌های عمرانی که مسئولیت ساخت آن در کشورهای مختلف عموما بر عهده دولت‌هاست، می‌توان به بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کرد که به‌ واسطه حساسیت‌های بالا، ساخت‌وسازشان فرایندی پیچیده دارد؛ مسائل قابل‌تأملی در ایران سبب شده است که فرایندساخت و تحویل بسیاری از بیمارستان‌ها طولانی شود.

با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی کشور و نظر به بودجه‌ عمرانی محدود وزارت بهداشت، تعداد زیادی از بیمارستان‌های مصوب کشور با مشکل تامین اعتبار روبه‌رو هستند.
 

بیمارستان 242 تختخوابی طالقانی آبادان یکی از این بیمارستان های مصوب است که علی رغم مشکلات موجود با توجه به نیاز و محرومیت های شهر آبادان به همت بنیاد علوی طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، طی سال آتی تکمیل و آماده دو بهره‌برداری خواهد شد؛ اقدامی که با توجه به مشکلات و محدودیت‌های مالی وزارت بهداشت، بنیاد علوی را پای کار آورده است و مسئولان این بنیاد تصمیم دارند در سریع‌ترین زمان ممکن این پروژه را نهایی کنند.

این بیمارستان تخصصی که در استان محروم خوزستان و شهر پرجمعیت آبادان در حال ساخت است، با کمک بنیاد علوی هم‌اکنون از مرحله اسکلت ساختمان عبور کرده و به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

مهندس بهزاد مایلی، معاون فنی، مهندسی و اجرایی بنیاد علوی در این خصوص با اشاره به ویژگی های بیمارستان مذکور، بیان نمود: این بیمارستان با دارا بودن بخش هایی از جمله اورژانس، رادیولوژی، بخش‌های بستری، CCU، روماتولوژی، فیزیوتراپی و .... جزو بیمارستان‌های بزرگ استان خوزستان محسوب خواهد شد که به همت بنیاد علوی انشالله در سال‌ 1398 تکمیل و جهت بهره‌برداری تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به عزم بنیاد علوی برای احداث بیمارستان تا پایان سال مذکور افزود: ساخت و نهایی کردن این بیمارستان بالغ بر 150 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و اکنون با اهتمام بنیاد علوی پیشرفت عملیات اجرایی آن تا 44 درصد پیش رفته است.

این مقام مسئول با اشاره به تعهد بنیاد علوی برای ساخت دقیق و فنی بیمارستان‌ها اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در روند ساخت بیمارستان طالقانی تمامی فنون مهندسی و عمرانی را به‌صورت دقیق دنبال کنیم و در پایان طبق برنامه زمانی، بیمارستانی مستحکم و ایمن را تقدیم مردم شریف آبادان کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار