بازدید 32621

برای درمان تب نوزاد چه باید کرد؟

کد خبر: ۸۴۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 29 October 2018

وقتی درجه حرارت بدن بالا می رود تب اتفاق می افتد. در بیشتر مواقع تب نوزاد با مصرف دارو یا خنک کردن بدن او، پایین می آید اما در مواردی هم تب بالا رفته و به تشنج منجر می شود؛ در نتیجه ممکن است خطراتی سلامت نوزاد را تهدید کند. از این رو لازم است که در مورد تب نوزاد و تشنج اطلاعات بیشتری داشته باشید. محققان بر این باورند که احتمال بروز تشنج در 6 تا 60 ماهگی بیشتر است؛ از این رو لازم است که مادران تب نوزاد و تشنج را در این زمان جدی تر بگیرند.

چرا تب نوزاد  با وجود داروی تب بر پایین نمی آید؟

اگر تب 30 تا 45 دقیقه بعد از مصرف دارو ادامه یافت برای اطمینان از کافی بودن دارو، دوز دارو و پیمانه ای را که با آن دارو را به کودک داده اید کنترل کنید. در صورتیکه میزان داروی داده شده کافی باشد ممکن است بدن کودک به دارو جواب نداده است. اگر استامینوفن ظرف یک ساعت تب را پایین نیاورد، برای استفاده از داروی دیگر با پزشک مشورت کنید. اگر تب بالا برود تشنج رخ می دهد.

در صورت وقوع تشنج ناشی از تب نوزاد، برای درمان چه کار باید کرد؟

بالا رفتن ناگهانی تب (مثلاً از 38.9 به 40.5 درجه سانتی گراد) ممکن است سبب تشنج شود. در بیشتر موارد، "تشنج ناشی از تب   نوزاد" خطری ندارد ولی این موضوع سبب نمی شود که از کنار این مشکل بی تفاوت بگذرید، بلکه همچنان باید به آن توجه کافی داشته باشید.

در حالت تشنج تنفس نوزاد سنگین می‌شود، آب دهانش راه می‌افتد، سیاهی چشم‌هایش بالا می‌رود یا دست و پایش بشدت تکان می‌خورد. وقتی متوجه شدید در اثر بالارفتن تب نوزاد تشنج رخ داده،  بلافاصله نوزاد را به پشت یا به پهلو و دور از اجسام سخت و تیز بخوابانید. سر کودک را به آرامی به یک طرف برگردانید تا استفراغ یا بزاق به‌راحتی از دهانش خارج شود. مطمئن شوید چیزی در دهانش نیست و تا زمانی هم که در حال تشنج است چیزی در دهانش نگذارید. وقتی تشنج تمام شد سعی کنید درجه حرارت بدن کودک را پایین بیاورید تا مانع بروز تشنج‌های بعدی شوید. سپس به‌سرعت با پزشک متخصص تماس بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها