بازدید 3290

آيا وين روني بايد منچستر را ترك كند؟

طبق گفته دوستان روني او انتظار دارد در قرارداد جديد حقوق هفتگي 170 هزار پوندي براي او در نظر گرفته شود و اين مي‌تواند شرايط جديدي را در مقايسه با حقوق 100 هزار پوندي حال حاضرش ايجاد كند. از سوي ديگر مسوولان مالياتي در انگلستان به دنبال بهانه‌هاي تازه‌اي براي كسر ماليات از ستارگان اين كشور هستند كه اين موضوع نيز مي‌تواند بر قرارداد آتي روني و من يونايتد بشدت تاثير بگذارد.
کد خبر: ۸۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۰ 04 February 2010
در شرايطي كه در بازي اخير منچستريونايتد وهال سيتي شاهد اعتراض علني هواداران به سياست‌هاي مالكان آمريكايي باشگاه بوديم و پلاكاردهايي با شعار عشق به يونايتد، نفرت براي گليزرها ديده مي‌شد، اما نگراني‌هاي هواداران در مورد آينده اين باشگاه پر افتخار انگليسي بشدت افزايش يافته است.

به نوشته جام جم؛ شرايط مالي باشگاهي كه در 2 دهه اخير در بيشتر رقابت‌هاي داخلي و اروپايي موفق بوده است، باعث شده تمامي تصميمات و سياست‌هاي باشگاه تحت تاثير قرار گيرد و گرچه خيلي از باشگاه‌هاي اروپايي به دنبال تقليد از سياست‌هاي ورزشي يونايتد هستند، اما روند تضعيف مالي اين باشگاه كه از اوايل دهه گذشته آغاز شد خانواده گليزر را به عنوان مالك باشگاه ناچار كرد در تابستان قبل كريس رونالدو، بهترين بازيكنشان را به مبلغ گزاف 80 ميليون پوند بفروشند.

درادامه اين روند نااميدكننده براي هواداران، در تابستان آينده شاهد فروش 2 تن ديگر از ستارگان من يونايتد خواهيم بود. وين روني و نمانيا ويديچ هر دو در رادار رئال قرار دارند و اين تيم اسپانيايي با دريايي از پول آماده است تا يك تابستان خاطره‌انگيز ديگر را در بازار نقل و انتقالات تجربه كند.

روني در ديدار هفته گذشته ليگ برتر باز هم ارزش‌هايش را به همه فوتبال‌دوستان اثبات كرد و با 4 گلي كه مقابل هال سيتي به ثمر رساند نشان داد كه چه مهاجم با ارزشي است.

از طرفي با قطعي شدن انتقال ويديچ به برنابئو، اين واقعيت كه روني هم در راه اين ورزشگاه است بيانگر ميزان نياز مالي منچستر به درآمدهاي حاصل از انتقال براي حل مشكلات مالي باشگاه است، آماري كه هفته گذشته در مورد عملكرد مالي مديران باشگاه منتشر شد نيز مويد اين نكته است.

گرچه گليزرها موفق شده‌اند براي جبران 500 ميليون پوند بدهي باشگاه وام‌هايي را اخذ كنند، اما نگراني‌ها در اين شهر بشدت افزايش يافته تا جايي كه توني لويد، نماينده منچستر مركزي در مجلس عوام قصد دارد در جلسه آتي مجلس در مورد بدهي‌هاي باشگاه‌هاي انگليسي و روند مالكيت اين باشگاه‌ها و بويژه من‌يونايتد طرحي ارائه كند.

چنين اتفاقاتي سبب شده هواداران من يونايتد در هفته گذشته با پرچم‌هايي به رنگ طلايي و سبز كه به رنگ لباس اوليه تيم در سال 1878 و تحت نام نيوتن هيث بود در ورزشگاه حاضر شده و به شيوه مديريت گليزرها اعتراض كنند.

اين اعتراض‌ها كه با شعارهاي بخشي از تماشاگران مبني بر خروج گليزرها از من يونايتد همراه بود حتي فرگوسن را هم ناچار به صدور بيانيه كرده تا او هم احساس كند اين موضوع بدل به دردسري بزرگ، در ادامه مسير خواهد شد. او در اين بيانيه اشاره كرده بود: «من يونايتد در حال حاضر به دليل مشكلاتي كه در مورد مديريت باشگاه وجود داشته، تحت فشار است. هر كسي اين حق را دارد كه ابراز عقيده كند، اما خشم برخي هواداران نبايد باعث شود بين حاميان باشگاه تفرقه ايجاد شود. اين خطر وجود دارد كه همه ما را جدا از هم بدانند، در حالي كه چنين تصوري درست نيست و ما همه از باشگاه حمايت مي‌كنيم.»

در همين حال شون بونز، سخنگوي كانون هواداران من يونايتد در گفتگويي بصراحت اعلام كرد همه هواداران با گفته‌هاي فرگوسن موافق هستند و خواهان اعلام وفاداري‌شان به گليزرها مي‌باشند، اما همه اين هواداران صادق دوست دارند از شر گليزرها خلاص شوند.

بسياري از هواداران هراس دارند فروش رونالدو، آخرين فروش بزرگ من يونايتد نباشد و آنها تقريبا قانع شده‌اند كه ويديچ خريد بزرگ رئال مادريد در تابستان خواهد بود و خورخه والدانو او را به عنوان رهبر خط دفاعي تيم پايتخت انتخاب كرده است.

اما رئال مادريد مي‌داند وسوسه كردن روني براي ترك يونايتد مي‌تواند دردسر‌هاي فراواني داشته باشد و مسوولان منچستر يونايتد تقريبا مطمئن هستند كه روني قراردادش را كه در سال 2012 به پايان مي‌رسد با اين تيم تمديد خواهد كرد. يكي از منابع نزديك به روني در اين زمينه گفت: برخلاف كريس رونالدو، روني هرگز اظهار نداشته كه قصد ترك باشگاه را دارد. او رابطه خوبي با مربي و هواداران دارد و مشكلي براي امضاي قرارداد تازه نخواهد داشت. قطعا در آينده نزديك در اين زمينه هم نشستي برگزار خواهد شد و همه چيز مشخص خواهد شد.

اما در پشت پرده اين گفته‌هاي جذاب و اطمينان بخش براي هواداران من يونايتد، حقايق تلخ مالي و اقتصادي نيز وجود دارد. مديران يونايتد قطعا در رقابت با باشگاه‌هاي متمولي چون رئال مادريد ناچار خواهند بود دستمزد بيشتري را به اين بازيكن پيشنهاد كنند تا بتوانند او را براي مدت بيشتري نگاه دارند.

طبق گفته دوستان روني او انتظار دارد در قرارداد جديد حقوق هفتگي 170 هزار پوندي براي او در نظر گرفته شود و اين مي‌تواند شرايط جديدي را در مقايسه با حقوق 100 هزار پوندي حال حاضرش ايجاد كند. از سوي ديگر مسوولان مالياتي در انگلستان به دنبال بهانه‌هاي تازه‌اي براي كسر ماليات از ستارگان اين كشور هستند كه اين موضوع نيز مي‌تواند بر قرارداد آتي روني و من يونايتد بشدت تاثير بگذارد.

بر اساس تحقيقات جديد، مبالغي كه باشگاه‌ها از محل فروش عكس‌هاي بازيكنان شان دريافت مي‌كنند در واقع بخشي از درآمدهاي بازيكنان است و از اين رو بايد ماليات 50 درصدي براي آنها در نظر گرفته شود. به اين ترتيب اگر قرار باشد تنها حضور بازيكنان در زمين منبع درآمد اصلي آنها باشد باشگاه‌ها بايد پول بيشتري براي بازيكناني چون روني هزينه كنند تا كسر ماليات درآمد فروش عكس‌هاي آنها تامين شود، همين نكته هواداران من يونايتد را نگران كرده است.

گليزرها و فرگوسن اصرار دارند در صورتي كه مربي بازيكن جديدي را در نظر بگيرد پول براي خريد او موجود است، ولي در شرايطي كه باشگاه فروش زمين تمرين خود را براي پرداخت بدهي‌ها در نظر دارد چنين اظهارنظرهايي منطقي به نظر نمي‌رسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار