بازدید 2390

تاثیر تغییرات آب‌ وهوایی بر زندگی انسان‌ها

کد خبر: ۸۴۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 28 October 2018

محققان اظهار کردند: تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری بر تمدن بشری وارد سازد که از جمله آن‌ها به بازگشت ویروس‌های قدیمی و کاهش اکسیژن برای انسان‌ها می‌توان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تریهاگر، تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث ایجاد طوفان‌های بیشتر، خشکسالی و سایر مواردی شود که شاید پیش از این تجربه نشده است.

بازگشت ویروس‌های قدیمی

برگشت ویروس‌های قدیمی از مهمترین موارد تغییرات آب و هوایی است که بسیار مهم خواهد بود.

محققان اظهار کردند: ذوب شدن یخ‌ها می‌تواند منجر به بازگشت ویروس‌هایی شود که سال‌ها مدفون شده‌اند و عامل شیوع انواع بیماری‌ها هستند.

دانشمندان در حال حاضر، ویروس‌هایی از اپیدمی آنفلوآنزا را در سال ۱۹۱۸ پیدا کرده‌اند که عامل از بین رفتن ۱۰۰ میلیون نفر بوده‌اند.

کاهش اکسیژن و به تبع آن کاهش توانایی شناختی در انسان

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکسیژن مورد نیاز بشر در حال کاهش و دی‌اکسیدکربن در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند منجر به کاهش توانایی شناختی در انسان‌ها شود.

افزایش جنگ‌ها

خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی عاملی برای افزایش جنگ خواهد بود.

محققان اظهار کردند: برای هر نیم درجه گرم‌تر شدن هوا، جنگ‌های مسلحانه ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

ایجاد مشکلات برای تغذیه انسان‌ها

پژوهشگران اظهار کردند: بیشتر کشورهای جهان به محصولاتی مانند گندم، برنج و ذرت متکی هستند که این گیاهان با افزایش دمای هوا نمی‌توانند رشد کنند.

آنان عنوان کردند: رشد محصولات مهمی مانند گندم تا حدودی با مشکل مواجه خواهد شد و به این صورت در تغذیه انسان‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.

افزایش خشکسالی‌ها منجر به از بین رفتن ماهی‌ها و انتشار بیشتر کربن و اسیدی شدن آب اقیانوس‌ها خواهد شد همچنین سولفید هیدروژن که گاز سمی است افزایش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار