بازدید 24807

منوچهر هادی: پانته‌آ بهرام از مردم عذرخواهی کند

تهیه کننده دلدادگان، گفت که برای بروز اتفاق مثبت مالی برای پانته آ بهرام نمی توانستیم کار را متوقف کنیم.پروداکشن جدیدی البته با لطمه به ساختار داستانی را انتخاب کردیم.
کد خبر: ۸۴۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 28 October 2018

تهیه کننده دلدادگان، گفت که برای بروز اتفاق مثبت مالی برای پانته آ بهرام نمی توانستیم کار را متوقف کنیم.پروداکشن جدیدی البته با لطمه به ساختار داستانی را انتخاب کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، عوامل و بازیگران "دلدادگان" بعد از حاشیه های فینال ناکام در تالار فیض مرکز همایش های بین المللی صداوسیما حضور یافتند تا پاسخگوی رسانه ها باشند.

ایرج محمدی تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی، تصریح کرد: جالب است بدانید منوچهر هادی را به عنوان کارگردان قبول دارم، چون با اعتقاد به مردم با دستمزد پایینی پذیرفت این مجموعه را کار کند. نامش "پاهای بیقرار" بود اما به جهت عاشقانه های متعدد نامش را "دلدادگان" برگزیدیم.

وی درباره حاشیه های پانته آ بهرام که گفته بود به خاطر مسائل مادی حضور پیدا نکرده و پایان بندی نامطلوب سریال، تاکید کرد: دنیای فضای مجازی که عرصه جدیدی باز شده خوشایند است باعث می شود عوامل یک سریال را به چالش بکشند ولی توصیه من نه در رابطه با سریال دلدادگان بلکه درباره همه مسائل از مرز انصاف نگذرند که باعث ایجاد معضلات و مشکلات می شود و از حرف توهین آمیز اجتناب کنند. این ابزار مجازی نباید بلای جان ما بشود.

محمدی درباره قسمت آخر، گفت: سریالی مورد اقبال مخاطب می‌شود که همه قسمت هایش دیده شود و بیشتر در قسمت آخر نمود پیدا می کند. ما منتظر چنین حاشیه ای بودیم و همه می دانید در تنگنای اقتصادی هستیم. کسانی که در تلویزیون کار می کنند که یک بضاعت پایین مالی دارد. اما دستمزدها داده می شود حالا یک مقدار دیرتر و یک مقدار زودتر. سریال دلدادگان با بیش از 400 لوکیشن در شمال، ورامین و شهرک غزالی در دوران های مختلف و بیش از 30 بازیگر و بازیگران فرعی و تامین بودجه اش و بسیار دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط بسیار همه عوامل تعامل داشتند که بخشی طلبکار هستند. جالب است یکی از بازیگران نه تنها پول نگرفت بلکه سرمایه ای هم در اختیار ما قرار داد تا کار متوقف نشود. بازیگرانی مثل مهرانه مهین ترابی باید مجسمه ای مثل صبوری ساخته شود یا شاهرخ استخری، مسعود رایگان بعد از پیش تولید طولانی و مراحل تولید که بعد از 12 ماه رسید. نقش افسانه پرچالش بود و به لحاظ قراردادی حق با پانته آ بهرام بود اما ایشان می توانست پای خانواده بایستد.

تهیه کننده سریال دلدادگان تاکید کرد: مدیریت تهیه کننده آنجا خودش را نشان می دهد در مواقع بحرانی کار را پیش ببرد. منوچهر هادی وساطت کردند پانته آ بهرام نپذیرفت و من به همراهی چند نفر به منزل ایشان رفتیم ولی قبول نکردند. چند بار پروداکشن انجام دادیم تا کار بهتر شود و پانته آ بهرام نیامد. هنرمند باهوش و خوبی است و واکنش متفاوتی نشان داد. نمی توانستیم کار را متوقف کنم تا اتفاق مثبت مالی بیفتد. ما می خواستیم در فینال افسانه مقابل مالک قرار بگیرد و ظلم ظالم به خودش برگردد و این رخ نمایی را مخاطب ببیند. به هرحال ایشان دستگیر میشود و هم نوا با مخاطب ما هم نسبت به این پایان بندی ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: شاید به لحاظ داستانی شاید لطمه خورده باشد اما به لحاظ مضمونی اتفاقی نیفتاد. ما تجربه هنری در این زمینه داریم که مصداق بارز آن سریال "نرگس" است که کاراکتر اصلی آن فوت کرد. مهم این است چطور سریال به پایان برسد. به لحاظ روایت داستانی و مضمونی ایرادی ندارد ولی در اجرا می توانست به گونه ای دیگر باشد؛ در این زمینه با مخاطبین هم عقیده ام. اما من در تلویزیون کار کرده ام نگذاشته ایم پول کثیف راه پیدا کند.

تهیه کننده دلدادگان، افزود: من به تلویزیون انتقاد دارم که میزان مخاطبین را در اختیار ما قرار ندادند که چقدر ما را دیده اند البته در سامانه 162 حضور پیدا کردیم این رضایت مخاطب را به عینه شاهد بودیم.

منوچهر هادی در خصوص حضور عوامل دلدادگان در فضای مجازی، گفت: تبلیغات مجازی با بازیگران و عوامل گروهی تشکیل دادیم در فضای مجازی فعال باشیم. از فالوورهای بازیگران بهره بردیم که کار بهتر دیده شود. اما در مورد زمان بندی و اعتراض در فضای مجازی هنوز هم اعتراض دارم که هرچیزی به سریال ما ارجحیت داده می شد. من که برای مردم کار می کنم اما اعتقاد دارم وعده ای که با این مخاطب گذاشته می شود نباید بی احترامی کرد. چرا باید یک سریال کره ای به سریال وطنی ترجیح داده شود؟ برخی استثنا وجود دارد اما فوتبال مهمتر از سریال پرمخاطب دارد. مدیران این رفتار را شفاف سازی کند. شبکه سه با این رفتار کنداکتوری، سریال پخش نکند بهتر است.

ایرج محمدی درباره کنداکتور تلویزیون، خاطرنشان کرد: قرار بود پاییز روی آنتن ببریم اما به یک باره زمان پخش جلو افتاد و هنوز مراحل فنی باقی مانده بود که با این تفاسیر در شرایط سخت کار را جلو بردیم و به پخش رسید. اما پخش ما به مسابقات مختلف ورزشی برخورد و واقعا در شبکه سه کنداکتور بستن کار سختی بود. شانس آوردیم به جام جهانی برنخوریم و گلایه های ما در فضای مجازی به خاطر مردم و دیده شدن سریال بود. پیشنهاد من به سیمافیلم این است که یک بسته مجازی قرار بگیرد و اطلاع رسانی مناسب کنداکتوری هم صورت بگیرد.

بابک کایدان نویسنده سریال دلداگان، افزود: ما دنبال یک نوآوری بودیم و روایت جدیدی شکل بگیرد که در عین مهندسی با آرامی و نرمی جلو برود. در رمزگشایی تعلیق ها هم آرام آرام حرکت کردیم و ساختار فلش بک برای چنین کاری سم بود و به همین خاطر از این تکنیک استفاده کردیم. البته اگر می خواستیم با این تکنیک جلو برویم این نوآوری دیده نمی شد.

منوچهر هادی درباره عدم استفاده از فلش بک، گفت: به نظرمن این ساختاری که برگزیدیم بهترین بود اما مقدمه کار طولانی بود و می توانست فشرده تر و جذاب تر بشود به جای آن فصل دوم طولانی تر شود. البته در بخش اول می توانست موقعیت های جذاب دراماتیک انتخاب شود تا کار بهتری صورت بگیرد. برای من سختی های کار که اجتناب ناپذیر است اما چون مردم فراگیرتر ما را می بینند لذت بخش است.

سمیرا حسن پور درباره سختی های کار تلویزیون، گفت: در تلویزیون مردم بیشتر ما را می بینند آنقدر لذت بخش است و انرژی می گیریم من از این جهت رسانه ملی را بیشتر دوست دارم.

ملیکا شریفی نیا، گفت: بایدها و نبایدهای تلویزیون را می دانم و به آن واقف هستم و کافی است خودمان را با آن چارچوب ها وفق بدهیم و بازیگر و یا کارگردانی که در تلویزیون کار می کند باید دانسته در این مسیر گام بردارد که دیگر اعتراضی نخواهد بود.

بهشاد شریفیان خاطرنشان کرد: خسته نیستم بعد از چندین مجموعه تلویزیونی، هیچ بدی از تلویزیون ندیدم و باز با قدرت کار میکنم.

سانیا سالاری به عنوان اولین تجربه بازیگری در تلویزیون، گفت: کار کردن در رسانه ملی بسیار کار سختی است و وظیفه سنگینی بر دوش مخاطب قرار دارد چون باید همه ملت ایران را راضی کنیم.

علی سخنگو، تاکید کرد: اولین بار در قاب تلویزیون ظاهر شدم و اتفاقات خوبی برای من اتفاق افتاد که در ادامه راه بیشتر به من کمک می کند.

هادی درباره قسمت جنگ دلدادگان، گفت: در نظرات مخاطبین داشتم که زیباترین صحنه های جنگ را به تصویر کشیدم و اصلا کمدی نبود! جنگ که تیر و تانک نیست که فقط دفاع مقدس را با این نوع نگاه صرف بپردازیم. من واقعا آنقدر صحنه های خوبی داشتیم و لقب دادن کمدی بخش های کمدی غرض ورزی است.

محمدی در توضیح بیشتر، خاطرنشان کرد: نباید انتظار یک فیلم جنگی را از ما داشته باشید و ما قصد رفتار گذری با برهه های داستانی داشتیم. قصه ما صرف انقلاب و جنگ نبود و همه قالب و روایت داستانی داشتند و بایستی یک سیری پیدا می کرد.

محمدی درباره مواجهه ضعیف دلدادگان با انقلاب، خاطرنشان کرد: بضاعت مان در همین حد بود و به روایت بخش های مهم انقلاب پرداختیم. خیلی خوشحالم که به این نتیجه رسیدیم مردم هنوز قائل به روایت و مرور نوستالژی های انقلاب اسلامی هستند. چهل سال انقلاب می گذرد و هنوز مردم علاقه مند قصه های انقلاب هستند.

هادی درباره انتخاب بازیگران گفت: هم در سینما و نمایش خانگی فعالیت داشتم که در این بین بازیگران تلویزیون بیشتر دیده می شوند. من قصدم تلفیق بازیگران به نام و با تجربه و بازیگران جوان بود و اتفاقات خوبی افتاد. وقتی دو بازیگر جوان پا به پای بازیگران به نام کار را جلو می برند کار سختی است اما رسالت ما معرفی چهره های جدید است و نقش ارغوان به نحو شایسته ای درآمد. آوردن بازیگران جوان ریسک است و ما باید این ریسک را بپذیریم.

تهیه کننده دلدادگان با انتقاد از رسانه ملی، افزود: هنرمندانی که ما پرورش دادیم نباید رها بشوند و از آن ها درست بهره برداری شود و نه در بخش خصوصی جلو بروند. همان هزینه های خصوصی را واقعا هنرمندان نباید از تلویزیون طلب کنند و بدانند پول تلویزیون، پول مردم است و به مخاطب احترام بگذارند.

هادی درباره گلایه برخی از عدم شبیه بودن کاراکتر افسانه و استفاده از بازیگران حال، گفت: استفاده از بازیگران با یک روانشناسی جامع انجام می شود. حتما نمی توانستیم لیندا کیانی را گریم زمان پیری انجام دهیم، چون باورپذیر نمی شد و همه بازیگران روی اصول نقش و باورپذیری انتخاب شدند.

کارگردان دلدادگان با انتقاد از رفتار غیرحرفه ای پانته آ بهرام، خاطرنشان کرد: بارها با پانته آ بهرام صحبت کردم و در طول دو ماه کار سعی کردیم پول ایشان را تسویه کنیم اما این رفتار از یک تئاتری فعال و پویا که تربیت شده این هنر است اصلا زیبنده نبود. فینال کار را خراب کرد و به مردم هم توهین شد که باید به جای فضاسازی در اینستاگرام که فینال کار نبود و گناه خودش را به گردن تلویزیون بیندازد از ملت ایران عذرخواهی کند و اگر این همه به تلویزیون بی اعتماد است که چک تسویه را می دهیم می گویند نقدا پرداخت نشود جلوی دوربین قرار نمی گیرم، با تلویزیون کار نکنند بهتر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۴
کل تلاش فیلم عادی کردن رابطه عاطفی با نامحرم بود. گویا آیات 5 مائده و 25 نسا را نخواندند
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
بنظرم منوچهر هادی کارگردان خیلی بزرگیه که مثل خیلی از کارگردان های دیگه نیست، کارگردان هایی که تا موفقیتی در سینما بدست میارن، از تلویزیون دست میکشن و فقط میچسبن به سینما
اگه به حرفه بازیگری به عنوان شغل و منبع درامد نگاه کنیم کار بازیگر تقریبا درست بوده.اگه به عنوان شغل و منبع درامد نباشه رفتارش حرفه ای نبوده
با عرض خسته نباشيد. ولي کارگردان محترم واقعا مي‌خواستند صحنه تقابل مادر و پسر رو چطوري نشون بدن؟ اين صحنه وقتي مي‌تونست تأثيرگذار باشه که اونها با اشک و آه همديگرو در آغوش بگيرن و بر سر و روي همديگه بوسه بزنن. مثل مادر و پسرهاي واقعي گمشده اي که در برنامه ماه عسل همديگرو پيدا مي‌کنند. ولي با توجه به اينکه همگي مي‌دانيم امکان نشان دادن چنين صحنه اي وجود نداشت و در صورت فيلمبرداري آن، به جاي آنکه گريه آور باشد قطعا براي مخاطب خنده دار مي‌شد، پس شايد بتوان گفت که اين بهترين پايان بوده است.
نمی شود برای بد کار کردن و اهمیت ندادند به مخاطب همیشه یک بازیگر را مقصر دانست. بهر حال هنر و وظیفه تهیه کننده و کارگردان در این مورد چه بوده است . می بایست به تعهد های خود عمل کرده و بهر حال موضوع را به نحو شایسته ای تمام می کردند . این ها حتی می توانستند در صورت نیامدن خانم پانته آ سناریو و داستان را زیباتر و منطقی تر به پایان می رساندند. نه اینکه به ابتدائی ترین روش مردم را احمق فرض کنند. اما ایا در صدا و سیما کسی متولی است که پاسخ بدهد و فرار به جلو نکند. ؟
یه سریال آبکی شده صدر اخبار ایران. بسه دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
شما چرا دنبال میکنی و وقت شریفت را میزاری برای کامنت گذاشتن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
لیاقتت همین سریالای خاله زنکیه. ناشناس ۱۰ :۱۵
این توهین توسط تلویزیون شده و صدا و سیما باید عذرخواهی کند.
این چه طرز خبر نوشتنه؟
یک سریال واقعا چندش آور و لوس و مبتذل هست.
مگه کسی هنوز تلوزیون میبینه؟
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
کافر همه را به کیش خود پندارد
ایشون گفته بخاطر مسائل مالی نبوده
چرا از بقیه انتظار داریم حتما حقشون رو برای رضایت ماببخشن .شاید شرایط لطف کردن را نداشته به هر دلیلی .ناراحتی نداره طلبکار که نیستیم
حتما پول آب فروانی که از سد لتیان داخل تمامی قسمت های این سریال بشدت آب بندی شده ریخته شد رو هم زودتر نسویه کنید .
خلاصه مفید هر قسمت این سریال 5 دقیقه بیشتر نبود . این هم خودش توهین به مخاطب بود ...
به نظر من کارگردان و نویسنده در چنین مواردی نقش اساسی را بازی می کنند به طور مثال در سریال شهرزاد زمانی که ابوالفضل پورعرب قصد جدایی از سریال را داشت نویسنده و کارگردان انقدر به زیبایی این نقش را حذف کردند که شاید اگر خود اقای پورعرب ماهها بعد از این اتفاق آن را مطرح نمیکرد به هیچ عنوان من بیننده متوجه آن نمیشدم به اعتقاد من نقاط ضعف این سریال تنها به قسمت پایانی آن بازنمیگردد بازی های خیلی ضعیف و آماتورگونه به خصوص چند نقش اصلی جوان فیلم و نقاط ضعف بسیار زیاد در جای جای قصه را می توان از اشکالات عمده آن تصور کرد و قطعا این نکته را می بایست یادآور شد که ساخت سریالهایی با مضمون عاشقانه به خودی خود بیننده زیادی داشته و دارد پس تعداد بالای بیننده نشان بالا بودن کیفیت در ساخت آن نیست بنده احساس می کنم خیلی از کارگردانهای ما که اتفاقا کارگردانهای موفقی هم نشان داده اند در ساخت سریال برای تلویزیون دچار یک بی حوصلگی و تنبلی می شوند که انگار فقط قرار است 60 قسمت تولید کرده و تحویل صداو سیما بدهند و تمام .
اینا با چه رویی اسمشونو میذارن کارگردان و تهیه کننده و بازیگر و فیلمنامه نویس؟
کار خانم بهرام صد رد صد درسته .... پول ندارید مجبور نیستید سریال آبکی بسازید....
باعرض سلام وخسته نباشید به همه ی دستندرکاران مجموعه ی دلدادگان ازهمگی تشکرمی کنیم به خاطرزحمات هایی که کشیدید ان شاءالله درکارهاتان همیشه موفق وپیروزباشید
واقعا آبکی بود. چقدر کشدار !!!!
همه را اعدام کنید
جالب اینجاست که در قسمت آخر هنوز یکی دو ساعتی از جداشدن مالک و افسانه نمیگذره که دوست مالک تلفنی بهش میگه افسانه رو لب مرز دستگیر کردن. این افسانه با چی 2 ساعته از تهران رسید لب مرز؟؟؟؟؟
اين آقاي هادي نشان داد كه خراب كردنش هم مثل سريالش داراي ابهام است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان