بازدید 7849
۲

ممکن است برخی از وزرا، رأی اعتماد نگیرند/ برخی معاونان رئیس جمهور، وزرا را سپر بلا کرده اند

بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی در مجلس از ساعت ۱۳ آغاز خواهد شد. دستور جلسات علنی مجلس امروز شنبه به بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور خواهد پرداخت. قرار است مجلس، در جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت را آغاز کند.
کد خبر: ۸۴۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 27 October 2018

بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی در مجلس از ساعت ۱۳ آغاز خواهد شد. دستور جلسات علنی مجلس امروز شنبه به بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور خواهد پرداخت. قرار است مجلس، در جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت را آغاز کند.

به گزارش «تابناک»؛ آقایان فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، محمد اسلامی و رضا رحمانی به ترتیب برای وزارتخانه های نامبرده به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده اند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هر جلسه علنی باید چهار ساعت به طول بینجامد؛ بنابراین، پس از گذشت چهار ساعت از آغاز جلسه امروز ـ که از ساعت ۱ بعدازظهر خواهد بود ـ تنفسی خواهیم داشت و ادامه جلسه به پیشنهاد رئیس مجلس به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.

به گفته یک عضو هیأت رئیسه مجلس، در صورت موافقت نمایندگان با ادامه جلسه در شیفت دوم، مجلس دوباره پس از تنفس، تشکیل جلسه خواهد داد. با توجه به اینکه مهلت بررسی صلاحیت هر وزیر یک ساعت و نیم و مجموع چهار وزیر شش ساعت به طول می‌انجامد و یک ساعت هم به عنوان فرصت دفاع از وزرای پیشنهادی برای رئیس‌جمهور در نظر گرفته شده، لذا مجموع جلسه رأی اعتماد هفت ساعت است که با حواشی و فرصت تنفس، این جلسه احتمالا تا ساعت ۱۰ شب ادامه پیدا خواهد کرد

اما جو مجلس و وضعیت وزرا در رأی گیری امروز با توجه به شرایط کنونی کشور، کمی پیچیده تر است، به گونه ای که در این باره، عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: جو مجلس شورای اسلامی، در واقع یک نوع بازخورد از جوی است که در بیرون از مجلس و در میان مردم وجود دارد. بیشتر نمایندگان از عملکرد دولت رضایت ندارند، به ویژه این نارضایتی در تیم اقتصادی دولت بیش از سایر وزراست.

نماینده مردم تهران گفت: از هم اکنون برای اینکه بگوییم هر چهار وزیر از مجلس رأی اعتماد می گیرند سخت است؛ اما اینکه هر چهار وزیر بتوانند رأی بگیرند بعید است و نمی شود گفت، مانند زمان دوره روحانی که هر وزیری معرفی شده با رأی بالای 200 انتخاب می شدند.

این نماینده در ادامه افزود: واقعیت این است که تعامل دولت با مجلس در این مدت به شدت کاهش یافته و هر سه طیف مجلس نیز در حال حاضر خیلی دل خوشی از دولت ندارند، حتی افرادی که در هیچ یک از فراکسیون های مجلس هم حضور ندارند از تعامل دولت با مجلس راضی نیستند.

این نماینده تهران با اشاره به اینکه جو کنونی، قطعا بر تصمیم گیری ها اثرگذار است و می تواند آرای نمایندگان را نیز تحت تأثیر قرار دهد، گفت: با نمایندگان زیادی در مجلس صحبت کردم. بسیاری بر این باورند که دولت نباید خیلی از مجلس انتظار بالایی داشته باشد و این احتمال وجود دارد که برخی از گزینه ها نتواند رأی اکثریت را کسب کند و شاید برخی گزینه ها رأی نیاورند.

وی در ادامه افزود: به نظر من، در رأی گیری امروز، دو وزیر از چهار وزیر نمی توانند رأی مجلس را کسب کنند؛ البته برخی نماینده ها از دولت به شدت ناراضی هستند و قطعا این افراد به هر چهار وزیر دولت رأی منفی خواهند داد.

این نماینده مجلس در خصوص پراکندگی رأی نمایندگان به وزرا نیز گفت: شرایط اقتصادی کنونی حاکم بر کشور، باعث شده تا نارضایتی عمیقی در بین مردم از دولت شکل بگیرد. از سوی دیگر، انتظار می رفت در این شرایط افرادی باتجربه و فعال که در این حوزه ها تخصص دارند به مجلس معرفی می شد.

هاشم زایی همچنین یادآور شد: در زمان دولت هاشمی، رئیس تیم اقتصادی دولت، مرحوم نوربخش بود و در واقع وزیر اقتصاد، سرتیم اقتصادی دولت به حساب می آمد و با توجه به اختیاراتی که به وی داده شده بود، می توانست اضاع کشور را کنترل کند. به اعتقاد من اکنون نیز وزیر باید آنچنان هیمنه ای داشته باشد که بتواند این وضعیت را اصلاح کند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: وزیر باید به مردم پاسخگو باشد و معمولا هم همین گونه است؛ اما متأسفانه عده ای کار را از وزرا گرفته اند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند. برخی از معاونان و رؤسای دفترها هستند که وزرا را سپر بلای خود کرده و پاسخگوی مردم و نمایندگان هم نیستند. با این حال، شرایط این روزها نسبت به روزهای اول کمی تغییر کرده و نمایندگان شناخت بیشتری از وزرا پیدا کرده اند؛ اما همان گونه که گفتم، نارضایتی از دولت وجود دارد و شاید همین، کمی کار وزرا را در جلسه رأی اعتماد سخت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲
خب نگیرند.. انها که گرفتند چه گلی بر سر مردم زدنو.
؟؟
اين چه دولتي است كه بعد از نيمي از عمر خود ، بيشترين درصد وزرا عوض شده اند؟ بهتر نيست خود دولت عوض شود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار