بازدید 5421

آمریکا «ولادیمیر پوتین» را به واشنگتن دعوت کرد

کد خبر: ۸۴۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 27 October 2018

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید بطور رسمی از رئیس جمهور روسیه برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مقامات کاخ سفید بطور رسمی از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دعوت کرده اند تا به واشنگتن سفر کند.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شانزدهم ژوئیه (۲۵ تیر) در «هلسینکی»پایتخت فنلاند با همتای روس خود دیدار و سپس با ارسال دعوتنامه ای خطاب به ولادیمیر پوتین، از وی برای سفر به واشنگتن در فصل پاییز دعوت کرد. اما با متهم شدن ترامپ به برقراری روابط گرم و دوستانه با مقامات کاخ کرملین، این سفر نیز به تعویق افتاد.

هنوز معلوم نیست که آیا پوتین با این دعوت موافقت کرده است یا خیر.

این دعوت در حالی صورت می گیرد که بولتون در مصاحبه ای جداگانه با خبرگزاری رویترز، از سیاست خارجی روسیه به شدت انتقاد کرد و گفت که رفتار و عملکرد مقامات مسکو در عرصه جهانی یکی از دلایلی است که واشنگتن را به وضع تحریمهای بیشتر علیه روسیه ترغیب می کند.

در مقابل، روسیه با رد اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به شرق اوکراین اعلام کرد که اتهامات مطروحه از سوی غرب مبنی بر نقش مسکو در مسمومیت شیمیایی سکریپال ها- سرگئی سکریپال جاسوس سابق و روس تبار و دخترش یولیا- را نمی پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر