بازدید 8254
نمایندگان مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

هر کس دیگری هم جای شریعتمداری بود، نمی‌توانست بحران‌های تحریم را کنترل کند/ وزارت صنعت، یک وزارتخانه ناهمگون است

پس از معرفی گزینه‌های وزارت توسط روحانی به مجلس شورای اسلامی، مجلس تلاش خود را برای تعیین تکلیف رأی اعتماد وزرا در پنجم آبان آغاز کرده است. اخبار رسیده حکایت از این دارد که فراکسیون مستقلین مجلس از وزیر پیشنهادی صنعت، حمایت نموده است.
کد خبر: ۸۴۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 25 October 2018

پس از معرفی گزینه های وزارت توسط روحانی به مجلس شورای اسلامی، مجلس تلاش خود را برای تعیین تکلیف رأی اعتماد وزرا در پنجم آبان آغاز کرده است. اخبار رسیده حکایت از این دارد که فراکسیون مستقلین مجلس از وزیر پیشنهادی صنعت، حمایت کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ همچنین شریعتمداری و دژپسند برنامه‌های خود را در فراکسیون ولایی، ارائه کرده اند که البته با استقبال خوبی از سوی نمایندگان مواجه شده است؛ اما هنوز برای اینکه گفته شود، کدام وزیر می تواند از سد مجلس بگذرد، قدری زود است و باید دید نمایندگان در روز رأی گیری چه تصمیمی خواهند گرفت.

فرهاد تجری در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: محمد شریعتمداری دارای تجربیات خوب و ارزشمندی در حوزه های گوناگون است؛ البته به جهت برخی معذوریت ها و گستردگی مسئولیت ها در وزارت عریض و طویلی مانند وزارت صنعت، شاید دچار مشکلاتی بوده باشد.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه باید گفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه ای ناهمگون است که بخش صنعت آن ارتباط زیادی با معدن ندارد و یا بحث هایی که در خصوص بخش تجارت وجود دارد، با دو حوزه دیگر تناقضاتی دارد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: اما شرایط در وزارت کار این گونه نیست و حمایت های لازم از سوی دولت و خود رئیس جمهور در خصوص این حوزه می شود. همچنین مقبولیت لازم در این زمینه در مجلس شورای اسلامی نسبت به وی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنایع کشور، مجموعه های کارگری را در بر می گیرد، گفت: دو وزارتخانه صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خیلی از هم فاصله ندارند و از همین روی، شریعتمداری شناخت خوبی از مشکلات کارگران و قشرهای ضعیف جامعه دارد که این شناخت امتیاز بزرگی برای وی است؛ بنابراین، به دلیل ارتباطی که با مردم و به ویژه قشرهای کارگری و ضعیف جامعه دارد، درد آنها را می فهمد و در عین حال خود را مقید به پاسخگویی می داند.

این نماینده مجلس افزود: باید گفت، تضمینی وجود ندارد، فرد دیگری که به این وزارتخانه می آید، بتواند وزارت صمت را اداره کند. متأسفانه شریعتمداری در شرایط بسیار بحرانی به این وزارتخانه آمد و شاید هر کس دیگری هم بود، به دلیل آنکه هیچ گونه ضابطه و قانونی وجود نداشت، با این حاشیه ها روبه رو می شد. به همین دلیل، شاید در روزهای اول مشکلاتی بود، ولی دیدیم به مرور زمان مشکلات حل شد.

همچنین بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: اگر بخواهم، کلی بگوییم، وزارتخانه ای که با شروع تحریم ها بیشترین ارتباط را داشت، وزارت صنعت معدن و تجارت بود و هر کس جای وی بود، بهتر از وی نمی توانست اوضاع را مدیریت کند.

این نماینده مجلس گفت: بحث صادرات، واردات و تولید همه مستقیم با تحریم ها در ارتباطند. زمانی که مواد اولیه کارخانه سه یا چهار برابر می شود، به معنی افزایش چند برابری سرمایه در گردش آن واحد تولیدی است و کارخانه را با مشکل روبه رو می کند.
من بر این باورم که شریعتمداری با توجه به سابقه خوبش در مدیریت و همچنین شرایط سنی مناسبی که برای تصدی این وزاتخانه دارد و نیز با توجه به توضیحاتی که ما از برنامه های وی شنیدیم، می تواند در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: آقای شریعتمداری سبقه مدیریتی طولانی در نظام دارد و کارنامه‌اش هم سالم و سلامت است. سابقه ایشان بیشتر بازرگانی بوده و اگر به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد، به دلیل سبقه بازرگانی‌اش بود که بخشی از این وزارتخانه کار بازرگانی می‌کرد؛ اما آنچه باعث شد، طرح استیضاح آقای شریعتمداری مطرح شود، ضعفی بود که در بخش صنعت و خودرو وجود داشت.

این عضو کمیسیون صنایع تأکید کرد: با توجه به اینکه سبقه گذشته آقای شریعتمداری در بازرگانی بود و آن زمانی که کوپن‌ها داده می‌شد، ایشان برنامه‌های منظمی داشتند، در حال حاضر می‌تواند به دولت کمک خوبی کند. شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای است که باید فردی سکاندار وزارت کار باشد که با توجه به نگاهی که دولت برای حمایت اقتصادی و مالی بخش‌های مختلف جامعه دارد، عمل کند. وزارت کار یک بخش عمده رفاهی است و ایشان می‌تواند به حل مشکلات اقتصادی دهک‌های پایین جامعه کمک کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر