بازدید 3672

عوامل ابتلا به سکته‌های مغزی و قلبی

کد خبر: ۸۴۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 25 October 2018

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در کمبود داروهای درمان سکته قبلی و مغزی در بیمارستان‌ها را نداریم، گفت: ۲ درصد از افرادی که دچار سکته قلبی می‌شوند، همزمان گرفتار سکته مغزی خواهند شد.

به گزارش فارس، محمدرضا قینی در حاشیه دومین کنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس، اظهار داشت: بیماران سکته قلبی ممکن است گاهی مواقع همزمان دچار سکته مغزی شوند چرا که سکته‌های قلبی و مغزی هر دو از نظر مکانیزم یک بیماری بوده و نوعی تنگی رگ به شمار می‌روند.

وی ادامه داد:‌ افرادی که دچار سکته قلبی به دلیل مشکلاتی همچون دیابت،‌ فشارخون، استعمال دخانیات و ... می‌شوند، همین مسئله می‌تواند سبب سکته مغزی شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ۲ درصد از بیماران سکته قلبی همزمان درچار سکته مغزی می‌شوند‌> گفت: بیماران دچار سکته قلبی در حین درمان، رگ آنها باز می‌شود ممکن است این لخته از دیواره جدا و به سمت مغز حرکت کند و دچار سکته مغزی شوند؛ البته این مسئله از هر هزار مورد برای یک نفر حین درمان ایجاد می‌شود.

قینی گفت:‌ خوشبختانه در حال حاضر مشکلی برای داروی بیماران دچار سکته نداریم و همه انواع نوع تزریقی وخوراکی در اولویت وزارت بهداشت بوده وبیمارستان‌ها با کمبود مواجه نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشگیری و درمان اهمیت دارد، گفت: ابتلا به دیابت و فشار خون درمان نشده، مصرف زیاد نمک،‌ روغن و عدم تحرک احتمال ابتلا به سکته مغزی و قلبی را افزایش می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: پس از وقوع سکته در هر دقیقه، دو میلیون سلول از بین می‌رود لذا درمان به موقع این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار