بازدید 1983

تعلل دانشگاه‌ها در رسیدگی به پرونده متقاضیان جذب

کد خبر: ۸۴۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 24 October 2018

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از تعلل دانشگاه‌ها در رسیدی به موقع به پرونده متقاضیان جذب انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دانشگاه‌های بزرگ معمولا با طرح تئوری استقلال دانشگاه‌ها درخواست داشته‌اند که کل فرایند جذب به آنان سپرده شود و هیچ گونه نظارتی برکار آنان اعمال نشود.

به گزارش ایسنا، دکتر رضوان طلب ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت پرونده‌های جذب در وزارت علوم اشاره کرد و اظهار کرد: فراخوان شهریور۹۷ جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم دهم مهر ماه پایان پذیرفت و پرونده متقاضیان به منظور بررسی اطلاعات به دانشگاه‌ها ارجاع شد که خوشبختانه دانشگاه شهیدبهشتی پرونده ۶۳۸ متقاضی را از مجموع ۶۴۲ متقاضی تا ۲۸ مهر دربلوک یک مورد بررسی اولیه قرار داده است و گروه قابل توجهی از داوطلبان را برای مصاحبه علمی دعوت کرده است که این اقدام دانشگاه قابل تقدیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی به موقع اطلاعات متقاضیان جذب طی سال‌های اخیر از سوی دانشگاه‌ها اقدامی بی سابقه است و دانشگاه شهید بهشتی توانسته برای نخستین بار بررسی های خود را در بلوک اولیه با جدول زمانی منطبق نماید، تصریح کرد: مشکل همیشگی ما و متقاضیان این بوده که دانشگاه ها، مأموریت های خود را برای بررسی پرونده ها در قالب جدول زمانی پیش بینی شده و وعده داده شده انجام نمی‌دهند و غالبا این رسیدگی تا سه برابر جدول زمانی به تاخیر می‌انجامد.علی رغم این تاخیرها ازسوی دانشگاه ها؛ خصوصا دانشگاه‌های بزرگ معمولا با طرح تئوری استقلال دانشگاه‌ها درخواست داشته‌اند که کل فرایند جذب به آنان سپرده شود و هیچ گونه نظارتی برکارآنان اعمال نگردد.

دکتر رضوان طلب اظهار کرد: در جدول زمانی پیش بینی شده برای رسیدگی دانشگاه‌ها مدت ۹۰ روز پیش بینی شده که میانگین دوره رسیدگی آنان در سال ۹۶، حدود ۲۰۸ روز و مدت زمان تعیین شده برای مرکز جذب نیز ۴۵ روز بوده است، که میانگین دوره صدور تایید نهایی برای پرونده ها در مرکز جذب وزارت علوم؛ سال گذشته ۲۸ روز اعلام شده است.

وی افزود: دربین دانشگاه‌هایی که در فراخوان شهریور ۹۷ شرکت داشته‌اند؛ فقط ۶۲ دانشگاه اجمالا به کار رسیدگی اولیه پرونده های متقاضیان خود پرداخته‌اند و ۳۲۰ دانشگاه درطول دو هفته منقضی شده از پایان فراخوان، هیچ گونه مراجعه‌ای به فایل‌های متقاضیان خود نکرده‌اند و یک دانشگاه از مجموع ۱۴۰۰ پرونده متقاضی، ۶۸۰ پرونده را به صورت فلّه ای مردود اعلام کرده است.

دکتر رضوان طلب تاکید کرد: پاسخ عدم احراز شرایط اولیه دانشگاه به برخی متقاضیان از نظر مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم هیچ گونه وجاهت قانونی و منطقی ندارد. در واقع دانشگاه‌ها باید دقیقا مشخص کنند داوطلب فاقد کدام یک از شرایط اولیه بوده است؛ تا درصورت اعتراض، متقاضی بتواند مدارک برطرف کننده ابهام را به دانشگاه تحویل دهد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: در بین دانشگاههای استانی و کوچکتر نیز دانشگاه بوعلی سینای همدان تقریبا سه چهارم پرونده‌های متقاضیان جذب را در بلوک اولیه (بررسی اولیه) رسیدگی کرده و به بلوک‌های بعدی هدایت نموده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل