بازدید 2680
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و مصرف سوخت:

روزانه ۱۰ تا ۳۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق می‌شود

کد خبر: ۸۴۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴ 23 October 2018

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و مصرف سوخت تاکید کرد: ایران در حال حاضر حدود چهار برابر استاندارد جهانی مصرف سوخت دارد که باید با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از این رقم کم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت بهینه‌‌‌‌سازی و مصرف سوخت در مراسم امضای تفاهنامه بین وزارت نفت و شهرداری تهران گفت: امنیت انرژی امروز در پی امنیت سیاسی است و کشورهای غربی و پیشرفته با سرمایه‌‌‌گذاری بر انرژی‌‌‌های تجزیه‌‌‌‌پذیر در حال عبور از مرزهای استاندارد هستند.

وی افزود: ما هم باید با برنامه‌‌‌‌ریزی صورت گرفته و بدون مشکلات و تنش‌‌‌های داخلی از تحریم‌‌های فعلی عبور کنیم تا از برنامه‌‌های جهانی عقب نمانیم.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و مصرف سوخت با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما ۳۵ میلیون بشکه فقط در بخش حمل و نقل مصرف سوخت دارد و روزانه ۱۰ تا ۳۵ میلیون لیتر قاچاق صورت می‌‌گیرد، اظهار داشت: ۵۰ درصد یارانه سوخت به سه دهک جامعه تعلق می‌‌گیرد که با برنامه‌‌ریزی صورت گرفته می‌‌توانیم مصرف بهینه‌‌تر کنیم.

دلاویز ادامه داد: در حوزه خانگی نیز در سال ۳۸۵ میلیون نفت خام مصرف می‌‌‌کنیم و باید با فرهنگ‌سازی در مدارس و بخش خانگی و البته استانداردهای خانه‌‌‌سازی از این رقم بکاهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار