بازدید 3207

واکسیناسیون 15 هزار نفری زوار در مرز میرجاوه

کد خبر: ۸۴۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸ 23 October 2018

میزان نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اقدامات درمانی در مرز میرجاوه برای زوار پاکستانی، تعداد افراد واکسینه شده را بیش از ۱۵ هزار نفر تخمین زد.

سیدمحمد هاشمی شهری با اشاره به ورود ۳۰ هزار و ۴۵۵ نفر از زوار پاکستانی از مرز میرجاوه اظهار داشت: سلامت این زوار در بدو ورود بررسی شده و خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی افزود: در وهله نخست سوال می‌شود آیا این زوار بیمار هستند یا خیر و بر این مبنا خدماتی پیش بینی شده است.
شهری تعداد افراد واکسینه شده را بیش از ۱۵ هزار نفر تخمین زد و افزود: بعد از سوالات اولیه ۲ هزار و ۹۳۸ نفر ویزیت کامل شدند که ۲ هزار و ۸۰۲ نفر نیازمند دارو بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: افرادی نیز توسط تیم‌های ۱۱۵ ویزیت شدند و تعداد ۱۲ نفر بعد از ویزیت به بیمارستان‌های زاهدان انتقال یافته و بستری شدند.
شهری افزود: حدود ۳۷۹ نفر در محل نیازمند بودند چند ساعتی در پاسگاه‌های ما به شکل بستری تحت نظر باشند و از کل تعدادی که خوداظهاری برای بیماری داشتند، ۳۹ نفر به تب مبتلا بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری‌های تب دار برای ما اهمیت دارد مثل سالمونلا، مالاریا و تب حصبه و از این بابت نمونه و کشت خون از همه بیماران پاکستانی گرفته شده است.
شهری همچنین از سم پاشی و اقدامات بهداشت محیط در منطقه خبر داد و افزود: برای اولین بار بهداشت دهان و دندان و نیز خدماتی دیگر را به زوار پاکستانی ارائه دادیم و تعداد ۷ نمونه ازمنابع آب و غذا‌های پخته شده گرفته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار