بازدید 4791

خانه جدید برای گوره خرهای بازمانده

کد خبر: ۸۴۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 23 October 2018

5 گورخر بازمانده از انتقال پرحادثه پارک ملی توران به پارک ملی کویر، با موفقیت دوران قرنطینه را به پایان رسانده و وارد فاز اول مرحله رها سازی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان این مطلب گفت: پس از انتقال این گونه ارزشمند و گذراندن مراحل نگهداری در قرنطینه، آزمایشهای نهایی و اطمینان از وضعیت سلامت این گورخرها با حضور دامپزشکان سازمان محیط زیست انجام گرفت و کارشناسان آنها را در مسیر مشخصی از پارک ملی رها سازی کردند.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از وارد شدن استرس به این گونه ارزشمند، تصمیم بر این شد که درب سایت باز گذاشته شود تا گورخرها به خواست خود از سایت خارج شوند. طبق مشاهدات و فیلم های موجود گورخرها به دلیل عادت شب های گذشته، مجددابه محل سایت برای تغذیه مجدد بازگشتند.
دامنگیر با رد موضوع مطرح شده مبنی بر فرار این گورخرها گفت: هدف از این طرح از ابتدا رها سازی این گونه بود. همچنین باید در نظر گرفت که این گونه وحشی است و بیش از مدت دو هفته نمی توان آنها را در قرنطینه نگه داشت زیرا دچار مشکل می شوند.
وی در پایان از علاقمندان به حیات وحش دعوت کرد در صورت تمایل برای بازدید از محل زندگی این گونه و بازدید از موفقیت فاز اول انتقال گورخرها در خطرانقراض، با هماهنگی سازمان محیط زیست به پارک ملی کویرمراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی