بازدید 4847
سردارپاکپور:

پیگیری‌ برای آزادی مرزبانان ایرانی ادامه دارد

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص روند آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده، گفت که پیگیری‌ برای آزادی آنان ادامه دارد و با طرف پاکستانی همکاری داریم.
کد خبر: ۸۴۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷ 22 October 2018

سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» شامگاه دوشنبه در بدو ورود به اسلام آباد تبادل نظر درباره همکاری مقامات نظامی و امنیتی پاکستان در خصوص نیروهای مرزبانی ربوده شده مهم ترین هدف سفر خود به اسلام آباد ذکر کرد.

وی اضافه کرد : موضوعات دیگری از قبیل امنیت مرزها، همکاری با ارتش پاکستان برای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای دو کشور نیز در این سفر پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا سردار پاکپور در بدو ورود به پایگاه هوایی نورخان از سوی مقامات ارشد ارتش پاکستان و 'مهدی هنردوست' سفیر کشورمان مورد استقبال قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در این سفر ،موضوع اقدام گروهک های تروریستی در ربودن 12 تن از مرزبانان بومی مستقر در پاسگاه مرزی منطقه میرجاوه از داخل خاک پاکستان و تلاش برای آزادی آنان، رایزنی برای دستیابی به اقدامات مشترک و قاطع علیه پدیده تروریسم و تضمین امنیت پایدار مرزی را با مقامات نظامی و امنیتی این کشور دنبال خواهد کرد.

سردار پاکپور قرار است فردا ( سه شنبه ) با مقام های عالی نظامی و امنیتی پاکستان دیدار کند.

شامگاه دوشنبه گذشته 23 مهر، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.

حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور نیز امروز در خبری اعلام کرد که مرزبانان ربوده شده کشورمان سالم و در اختیار گروهک‌تروریستی هستند و پیگیری‌ها برای آزادی آنان به صورت مستمر ادامه دارد.

وی ادامه داد: دولت پاکستان عزم جدی برای همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه دارد.

منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در 50 کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر