بازدید 3340

روسیه اوکراین را تحریم کرد

رئیس جمهوری روسیه دستور وضع تدابیر اقتصادی ویژه (تحریم های اقتصادی) علیه اوکراین را صادر کرد.
کد خبر: ۸۴۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 22 October 2018

رئیس جمهوری روسیه دستور وضع تدابیر اقتصادی ویژه (تحریم های اقتصادی) علیه اوکراین را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این دستور با عنوان «تدابیر ویژه اقتصادی در رابطه با اقدامات غیردوستانه کی یف در مورد روس ها» روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شد.

در این دستور خاطرنشان شده است که در پاسخ به اقدامات مغایر با قوانین بین المللی دولت اوکراین علیه اتباع روسیه، مقام ها و شخصیت های حقوقی این کشور وضع شده است.

مطابق دستور پوتین، دولت روسیه موظف شده است تدابیری را برای تحریم اوکراین وضع کرده و فهرست افرادی که مشمول این تحریم ها می شوند را تنظیم کند.

در دستور پوتین گفته شده است که روسیه تدابیر ویژه اقتصادی در مورد اوکراین را زمانی لغو می کند که اقدامات این کشور علیه روسها و شرکت های روسی متوقف شود.

گفتنی است، اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی بی پایانی دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان «انقلاب» و روس ها «کودتا» یاد می کنند، آغاز شده است.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

از آن تاریخ به این طرف، آمریکا و غرب انواع تحریم های اقتصادی را علیه روسیه و شخصیت ها و شرکت هایی که در کریمه فعالیت می کنند وضع کرده اند تا شاید روسیه از کریمه عقب بکشد.

با این وجود چند روز پیش، وزیر دفاع آمریکا حادثه خونبار در کالجی در کریمه را که منجر به کشته شدن 20 دانشجو شد را به همتای روس خود تسلیت گفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر