بازدید 13200

دوبرنز حسن‌یزدانی و پرویزهادی درکشتی‌قهرمانی‌جهان/ناکامی‌عجیب آزادکاران‌ایران‌ مقابل‌آمریکایی‌ها در بوداپست+رده بندی چهار وزن نخست

کشتی آزاد ایران در چهار وزن نخست مسابقات قهرمانی جهان در سالن اسپورت هال بوک بوداپست صاحب دو نشان برنز شد و در چهار وزن دوم هم از داشتن حتی یک فینالیست محروم ماند. شاگردان رسول خادم که تا آخرین لحظه نگران ارز ثانویه برای سفر به مجارستان بودند، در مسابقات امسال هر چهار رقابت سرنوشت ساز با حریفان اوج گرفته و آماده آمریکایی را باختند تا یک ابهام بزرگ در نحوه آماده سازی شان مطرح شود.
کد خبر: ۸۴۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ 21 October 2018

کشتی آزاد ایران در پنجاه و پنجمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی جهان در مجارستان به دو برنز در چهار وزن نخست بسنده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که هیچ کدام از شاگردان رسول خادم در ۴ وزن روز نخست نتوانستند فینالیست باشند، امروز حسن یزدانی و باقر یخکشی در شانس مجدد به مصاف رقبای خود رفتند و هر 2 نفر هم با شکست رقبای خود به دیدار رده بندی راه یافتند تا در کنار پرویز هادی که از رسیدن به فینال باز مانده بود، سه شانس برنز کشتی آزاد ایران باشند. در پایان این سه مسابقه نفسگیر، پرویز هادی کشتی گیر آذربایجانی کشورمان در کنار حسن یزدانی اعجوبه مازندرانی موفق شدند با برتری قاطع مقابل حریفان روس، دو نشان برنز را به نام ایران رقم بزنند.

یک برنز؛ یادگاری یزدانی از بوداپست 2018

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم قهرمانی جهان و در دیدار رده‌بندی مقابل داورن کوراگلیف از کشور روسیه با نتیجه 11 بر 5 به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز برنز شد. یزدانی هر چند بار دیگر در دقایق پایانی دچار افت فیزیکی شد اما با اختلاف حریف روس را مغلوب کرد و اجازه تکرار باخت تلخ مقابل تیلور را نداد.

یزدانی در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت. یزدانی در این گروه ابتدا حاجی رجب اف از بلاروس را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافته بود.

برنز ارزنده سنگین وزن به نام دلاور تبریز

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی با کشتی هایی فراتر از انتظار موفق شد توانایی خود را ثابت کند و در دیدار رده‌بندی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان با نتیجه 11 بر 2 مقابل آنزور خیزریف از روسیه به پیروزی کوبنده رسید و صاحب مدال برنز شد.

هادی در دور اول روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در یک کشتی حساب شده با نتیجه 3 بر 2 از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هادی در این مرحله در مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شده بود.

شکست ناشیانه باقر یخکشی در رده بندی

محمدباقر یخکشی که تنها چند ثانیه برای رسیدن به نیمه نهایی کشتی قهرمانی جهان کم آورده بود و حریفش دو امتیاز اختلاف را در ثانیه های پایانی جبران کرد، امروز در کمال ناباوری شکست سنگین و عجیبی را مقابل حریف آمریکایی تجربه کرد و برنز را هم از دست داد.

یخ‌کشی به مدال برنز نرسید

محمد باقر یخکشی دیگر کشتی گیر مازندرانی تیم ایران، با شکست با امتیاز ضربه فنی در دیدار رده‌بندی رقابت‌های جهانی مجارستان به مقام پنجم رسید.در دیدار رده‌بندی 61 کیلوگرم رقابت‌های جهانی مجارستان، محمدباقر یخکشی مقابل جوزف کولن کشتی‌گیر آمریکایی صحنه های عجیبی را برجای گذاشت و با خوردن چهار بارانداز سریالی و مضحک، با نتیجه 13 بر 2 شکست خورد و به عنوان پنجمی این مسابقات رسید تا از این پس مربیان روی انتخابش بیشتر دقت کنند.

رده بندی انفرادی چهار وزن نخست
61 کیلوگرم: 1- خولیس بونه رودریگوئز (کوبا) 2- گادجی مراد رشیداف (روسیه) 3- جوزف کولون (آمریکا) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان) 5- محمدباقر یخکشی

74 کیلوگرم: 1- زائوربک سیداکوف 2- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) 3- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و جردن باروز (آمریکا) ... 13- مصطفی حسین خانی (ایران)

86 کیلوگرم: 1- دیوید تایلور (آمریکا) 2- فاتح اردین (ترکیه) 3- تیموراز فریف (اسپانیا) و حسن یزدانی (ایران)

125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- ژی وی دنگ (چین) 3- پرویز هادی (ایران) و نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا)

دو ناکامی دیگر در راه رسیدن به فینال 

علیرضا کریمی با شکست برابر حریف آمریکایی خود از صعود به فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان بازماند تا ناکامی کشتی گیران ایران در این دوره از رقابت ها مقابل آمریکایی ها کامل شود. تیم ایران حتی یک موفقیت مقابل حریفان آمریکایی کسب نکرد. امشب در وزن 92 کیلوگرم کشتی قهرمانی جهان ، علیرضا کریمی در مرحله نیمه نهایی برابر جی دن کاکس از آمریکا در حالی که کشتی هجومی را به نمایش گذاشت، اما با نتیجه 5 بر 2 مقابل تجربه و قدرت حریف شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. 

کشتی آزاد قهرمانی جهان| صعود علیرضا کریمی به نیمه‌نهایی با برتری مقابل حریف روسی

پیش از او در وزن 79 کیلوگرم هم عزت‌الله اکبری در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی نزدیک با نتیجه مساوی 3 - 3 در ثانیه پایانی برابر حسن‌اف از آذربایجان شکست خورد و از راهیابی به فینال بازماند. اکبری در سراسر شش دقیقه کشتی مرد برتر میدان بود و ناگهان در چند ثانیه پایانی خاک شد و شکست خورد.

به این ترتیب در هشت وزنی که در این رقابت‌ها و تا به امشب برگزار شده است، تمام نمایندگان کشورمان از راهیابی به فینال بازمانده‌اند و این دو کشتی گیر ایران هم فردا برای کسب مدال برنز روی تشک می روند.

 قرعه سخت برای امامی و گلیج

یونس امامی در 70 کیلوگرم و مجتبی گلیج در 97 کیلوگرم آخرین آزادکاران ایران در مسابقات جهانی بوداپست هستند که از ظهر فردا (دوشنبه) به روی تشک می‌روند. این دو نماینده کشتی آزاد ایران عصر امروز رقبای خود را شناختند که همانند سایر ملی‌پوشان ایران قرعه دشواری دارند. در وزن 70 کیلوگرم، یونس امامی در دور اول با سالکازانوف از اسلواکی مسابقه می‌دهد و در صورت پیروزی باید به مصاف یاکوبیشویلی، قهرمان سال 2017 جهان از گرجستان برود. تقریباً تمام کشتی‌گیران خوب 70کیلوگرم نظیر جیمز گرین از آمریکا، گاژی ماگومداف از روسیه، اختیار نوروزاف از ازبکستان و مصطفی کایا از ترکیه در گروه امامی قرار دارند.

همچنین در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست به مصاف آلبوروف از آذربایجان می‌رود. گلیج در فینال جام یاشاردوغو 10 بر صفر به آلبوروف باخت. این کشتی‌گیر آذربایجانی در همین جام یاشاردوغو موفق شد کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا را هم مغلوب کند. برنده کشتی گلیج و آلبوروف به مصاف برنده مسابقه کشتی‌گیران کره جنوبی و چین می‌رود. در گروه گلیج، عبدالرشید سعدالله‌یف، قهرمان جهان و المپیک از روسیه، ماگومد ابراگیموف از ازبکستان و اودیکادزه گرجستانی نیز حضور دارند و از این نفرات یک نفر فینالیست می‌شود.

حذف مقصودی و اطری بدون حتی یک امتیاز

امیرحسین مقصودی در وزن 65کیلوگرم رقابتهای جهانی مجارستان در نخستین مبارزه خود مقابل ولادمیر خنچیگاشویلی قهرمان المپیک و جهان از گرجستان با نتیجه 3 بر 7 نتیجه را واگذار کرد و برای حضور در گروه شانس مجدد باید منتظر حضور این حریف در دیدار فینال می بود که اینطور نشد و مقصودی حذف شد.

رضا اطری هم در وزن 57کیلو در نخستین مبارزه خود مقابل «باخبایار اردنبات» دارنده مدال برنز جهان و طلای بازی های آسیایی از مغولستان با نتیجه 6 بر یک به برتری رسید و راهی دور دوم شد و انتقام شکست بازیهای آسیایی را از وی گرفت.ر دور دوم مقابل «ولادیسلاو آندریف» دارنده مدال برنز جهان و اروپا از بلاروس در حالی که در ثانیه های پایانی 5 بر 3 از حریف پیش افتاده بود، با نتیجه 5 بر 5 باخت و حذف شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
كشتي ايران رو نابود كردن
در واقع درست است که جمهوری اسلامی دو مدال برز گ فت ولی یکن از آنها شانسی بود که حسن یزدانی نابغه کشتی بدست آورد زیرا چنانچه تیلور به فینال نمیرسید یزدانی شانسی برای دور بعد با کشتی گیر روس نداشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
جنا ب باهوش!! اگر حسن یزدانی به تیلور نمی باخت که طلا مال او بود!! طلای این وزن یا مال یزدنی بود یا تیلور. که در واقع بر حسب قرعه، فینال توی اولین بازی رخ داد. بقیه که حرفی جلوی یزدانی نداشتند. قدرناشناس نباشم. درسته کل تیم عملکرد خوبی نداشت اما یزدانی کار خودش رو خوب انجام داد
همه نادم از انتخاب خادم!
مرگ بر آمریکای قهرمان!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
شعار باحالی بود. کلی خندیدم
پهلوان پرویز هادی 31 سال دارد و با رشادت و پایمردی یک مدال برنز به ارزش طلا گرفت اما چرا هیچ کشتی گیر قدری
در حد و اندازه این قهرمان متواضع تربیت نکرده ایم؟ مسئولان ورزش ایران فقط به مدال فکر می کنند و از آینده نگری غافل
هستند
حتما ترامپ میگه در زمان اوباما انها می بردن ولی حالا اینطور نیست .
دودود دودود آمریکا
همش تقصیر تشک بود
اینه که گیم ،نباید برای اینها پول حرام کرد؟؟!! باید پول را در ورزش همگانی صرف کرد و به زیرساختهای ورزش همگانی توجه ویژه نمود .مثلا" فوتبال برای ما چه به ارمغان آورده بجز خال کوبی روی بدن و تبلیغ فرهنگ غرب ؟؟!!1 سایر ورزشها هم همینطور.
ظاهرا یکی از دلایل موفقیت کشتی گیرهای آمریکایی شیوه وزن کشی است که جدیدا اعمال میشه و بدن ایرانیها بر خلاف آمریکاییها بهش عادت نداره. آمریکاییها این شیوه وزن کشی را در مسابقات داخلی هم انجام می دن و بهش عادت دارند.
وقتی همه چی روی حساب کتاب باشد( خوراک و بدنسازی و ...) به هر حال نتیجه می دهد ولی اگر بر روی شانس و تعصب و ... حساب کنید یک روز زمین گیر می شوید.با اشکنه خوردن که نمی شود در مقابل غولهای جهان ایستاد!
حسن یزدانی
مرسی ... کلی از کشتی گرفتن هات شاد شدیم
انشاا... دفعه بعد از پس این رقیبت هم بر خواهی آمد.

از باقی کشتی گیرای که با تمام توانشون کشتی گرفتن مثل هادی ، سپاسگذارم
ورزش ورشکسته مانند اقتصاد فرهنگ و سیاست ورشکسته همه و همه مجموعه ایی از ابران مغموم و شکست خورده است
امریکا هیچ غلطی نمی کنه
شکست ریال در مقابل دلار!
کشتی ایران با بازی نکردن مقابل اسرائل سالهاست دچاره دلهره و حاشیه شده و اوضاع بدتر هم خواهد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر