بازدید 3330
۱

ماجرای باتری دزدهای وافوری

کد خبر: ۸۴۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 20 October 2018

پلیس مشهد با دستگیری یکی از عاملان وافوری سرقت باتری از خودروهای سنگین، در جست و جوی دو موتورسوار فراری و از اعضای این باند است که با توجه به گزارش های متعدد سرقت باتری توسط مال باختگان، احتمال می رود به خودروهای زیادی دستبرد زده باشند.

به گزارش خراسان، در پی افزایش گزارش‌های باتری دزدی در برخی از مناطق مشهد، تلاش گسترده نیروهای انتظامی با صدور دستوری از سوی قاضی سیدهادی شریعت یار (معاون دادستان مشهد) برای دستگیری عاملان این سرقت ها آغاز شد.

در همین حال چند گروه عملیاتی و اطلاعاتی نیز از نیروهای زبده در کلانتری الهیه مشهد با نظارت رئیس کلانتری وارد عمل شدند و رصدهای اطلاعاتی را با گشت زنی در محدوده های احتمالی ارتکاب جرم ادامه دادند.

گزارش خراسان حاکی است، در حالی که حوزه استحفاظی در منطقه الهیه کاملا زیر پوشش گشت‌های محسوس و نامحسوس قرار گرفته بود، ساعت 5 بامداد بیست و سوم مهر، یکی از گشت های کلانتری به راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان نیکی مظنون شدند که با رفتاری هراسان و غیرمتعارف در اطراف یک دستگاه اتوبوس شهری پرسه می زدند! در حالی که ماموران انتظامی قصد داشتند به موتورسواران نزدیک شوند، سرنشین نیز سوار موتورسیکلت شد و آن ها با سرعت از محل دور شدند! در این هنگام نیروهای گشت که به جست و جوهای خود برای ردیابی موتورسواران فراری ادامه می دادند، کنار یک دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی در بولوار شریعتی توقف کردند و متوجه شدند که در جعبه زیر پای راننده (قسمت نصب باتری) باز و باتری آن مورد دستبرد قرار گرفته است.

هنوز ماموران در حال بررسی موضوع بودند که دوباره صدای موتورسیکلت سکوت صبحگاهی را شکست. این بار نیروهای گشت با دیدن موتورسواران به تعقیب آن ها پرداختند و از یکی از کوچه های فرعی وارد خیابان آزاده شدند تا مقابل موتورسواران قرار گیرند اما آن‌ها موتورسواران را در انتهای خیابان مشاهده کردند که کنار یک دستگاه خودروی وانت مشغول گفت و گو با فرد دیگری هستند. این جا بود که ناگهان راکب موتورسیکلت متوجه حضور نیروهای انتظامی شد و به همراه سرنشین از محل گریخت. راننده وانت سفید نیز بلافاصله پشت فرمان قرار گرفت خودرو را روشن کرد ولی خودروی گشت مقابل وانت ایستاد و از حرکت او جلوگیری کرد.

وقتی ماموران انتظامی یک عدد باتری مربوط به خودروهای سنگین را روی صندلی وانت دیدند از راننده درباره باتری سوال کردند. او گفت: باتری مال خودم است و قصد داشتم آن را به خریداران ضایعات بفروشم! و موتورسواران را هم نمی شناسم، حتی نمی دانم چرا فرار کردند!

بنابر گزارش خراسان، با انتقال متهم و خودروی وانت به مقر انتظامی، این جوان 25 ساله در حالی مورد بازجویی قرار گرفت که در بازرسی از داخل خودروی وانت، یک عدد وافور (آلات و ادوات استعمال مواد مخدر) به همراه مقادیری تریاک و سوخته آن کشف شد. «متهم وافوری» ضمن پذیرفتن استعمال مواد مخدر و نگهداری مواد مکشوفه در ادعایی دیگر بیان کرد که باتری کشف شده مربوط به یک دستگاه اتوبوس ولوو است که با فرد دیگری به نام «الف-ت» شراکت دارد!...

در پی اعترافات متهم 25 ساله، وی در حالی با تشکیل پرونده مقدماتی به ناحیه 6 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد معرفی شد که راننده اتوبوس شهری با حضور در کلانتری، باتری سرقتی خود را شناسایی کرد و علاوه بر آن با توجه به شگرد اعضای این باند در سرقت های مذکور، تعداد دیگری از مال باختگان باتری خودرو هم با تسلیم شکوائیه ای به نیروهای تجسس کلانتری الهیه مشهد، از او شاکی شدند. گزارش خراسان حاکی است، با توجه به اهمیت موضوع، قاضی شریعت یار دستور داد تا ادعای متهم درباره شراکت اتوبوس ولوو و همچنین زوایای پنهان دیگر سرقت های باتری مورد بررسی های دقیق قرار گیرد.

در همین حال وقتی ماموران تجسس با «الف- ت» تماس گرفتند، او گفت: من فقط یک دستگاه مینی بوس دارم و تاکنون شریکی نیز نداشته ام!...

از سوی دیگر با توجه به افزایش شاکیان عاملان وافوری سرقت باتری، این پرونده برای کشف سرقت های احتمالی دیگر و بنا به دستور معاون دادستان مشهد در اختیار نیروهای آگاهی قرار گرفته است تا تحقیقات بیشتری با شناسایی دیگر اعضای باند صورت گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داداش شه تور( چطور) ژور (زور) ژدند ( زدند) كه باطرى سنگين رو بدزدند !!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی