بازدید 7519

قرعه سخت آزادکاران ایران در جهانی بوداپست

مراسم وزن کشی و تعیین قرعه کشتی آزاد قهرمانی جهان دیشب در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و بدین ترتیب محمدباقر یخکشی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی و پرویز هادی مسیر خود را تا فینال می دانند؛ اگرچه اکثرا با قرعه های سختی روبه رو شده اند.
کد خبر: ۸۴۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶ 20 October 2018

چهار ملی پوش کشتی آزاد ایران حریفان خود را در مسابقات جهانی شناختند؛ جایی که حسن یزدانی فرصت انتقام از تیلور آمریکایی را دارد و حسین خانی هم در دور دوم باید با جردن باروز مبارزه کند.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالی که از فردا مسابقات جهانی کشتی آزاد قهرمانی جهان برگزار می شود، دیشب با قرعه کشی صورت گرفته 4 آزادکار ایرانی حریفان خود را شناختند. مراسم قرعه کشی اوزان 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر امروز در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و بدین ترتیب محمدباقر یخکشی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی و پرویز هادی مسیر خود را تا فینال می دانند؛ اگرچه اکثرا با قرعه های سختی روبه رو شده اند.

مسابقات اوزان فوق از ساعت 12 امروز به وقت ایران برگزار می شود و رقابت های فینال و شانس مجدد آن روز یکشنبه (فردا) انجام خواهد شد. به نظر می رسد کشتی گیران ایرانی به ویژه در اوزان 74، 86 و 125 کیلوگرم قرعه های سختی را پیش روی خود می بینند. در حالی که نیمی از تیم خادم را نفرات جوان تشکیل می دهند، روز نخست با حضور آزادکاران باتجربه ای مثل پرویز هادی، حسن یزدانی و مصطفی حسین خانی از اهمیت ویژه ای برای ایران برخوردار است.

* در وزن 61 کیلوگرم که 23 نفر شرکت کرده اند، محمدباقر یخکشی، ملی پوش جوان ایرانی در دور نخست با "عباس رحمان اف" از ازبکستان مبارزه می‌کند و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی میان "خولیس بونه رودریگوئز" دارنده مدال برنز جهان از کوبا و "ایوان گویدا" از رومانی کشتی خواهد گرفت. آزادکار ایرانی در این وزن اولین تجربه جهانی خود را سپری می کند؛ اما با قرعه سختی مواجه نیست. البته که حریف کوبایی در صورت پیروزی یخکشی در دور نخست می تواند سد محکمی برای این جوان ایرانی باشد.

* در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی در دور نخست مقابل "دی لومائو" از جزایر پالائو قرار می گیرد و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر، در دور دوم به مصاف برنده "جردن باروز" قهرمان جهان و المپیک از آمریکا و "جوا" از لیبریا می رود. بدین ترتیب حسین خانی در مبارزه دوم خود یک کشتی بسیار سخت را با باروز آمریکایی پیش رو خواهد داشت و به قرعه سختی برخورد کرده است. در این وزن 32 نفر به روی باسکول رفتند و "فرانک چامیزو" از ایتالیا هم دیگر مدعی به حساب می آید که در طرف دیگری از جدول قرار گرفته است. جردن باروز که در سال های اخیر مقابل تمامی کشتی گیران ایرانی به برتری رسیده، با 5 طلای المپیک و جهان بدون شک در این دوره هم برای طلایی شدن روی تشک می آید. باید دید حسین خانی که چند ماه قبل در بازی های آسیایی هم موفق به کسب مدال نشد، می تواند مقابل ستاره آمریکایی یک شگفتی بزرگ را رقم بزند یا باید از همین حالا به فکر شانس مجدد باشد.

* در وزن 86 کیلوگرم که 31 نفر حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان "آدیلت داولومبایف" از قزاقستان و "دیوید تیلور" از آمریکا می‌رود. این حریف آمریکایی همان کشتی گیری است که در مسابقات جام جهانی 2017 توانست یزدانی را ضربه فنی کند و این بهترین فرصت برای گرفتن انتقام است. در واقع نابغه جویباری هم با قرعه سختی مواجه است؛ اما از آنجایی که از هیچ حریفی نمی ترسد و نشان داده بزرگترین رقیبان خود را هم به راحتی شکست می دهد، شاید از رویارویی با تیلور آمریکایی استقبال کند. یزدانی بعد از پشت سر گذاشتن کشتی اول، اگر حریف آمریکایی را مغلوب کند به جمع 8 نفر برتر می رسد و راه دشواری برای رسیدن به دومین طلای متوالی خود در مسابقات جهانی خواهد داشت.

* در وزن 125 کیلوگرم که 22 کشتی گیر حضور دارند، پرویز هادی در دور اول به مصاف "روبرت باران" دارنده مدال برنز اروپا از لهستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان "ابراگیم سعیداف" دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس و "جمال الدین ماگومدوف" دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان می رود. در گروه هادی  "طاها آکگول" قهرمان جهان و المپیک از ترکیه و "گنو پتریاشویلی" قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان حضور دارند. به نظر می رسد سخت ترین قرعه های ممکن برای سنگین وزن ایران شکل گرفته و این آزادکار باتجربه برای رسیدن به فینال باید از سد همه مدعیان این وزن عبور کند. با این حال پرویز هادی که تا به حال به مدال جهانی نرسیده، در 31 سالگی فقط به کسب مدال فکر می کند و در صورتی که درخشش بازی های آسیایی را تکرار کند، بعید نیست از سد بزرگان این وزن هم بگذرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان