بازدید 19045
آمار‌های تجارت خارجی اداره آمار آمریکا نشان داد؛

با خروج آمریکا از برجام، صادرات این کشور به ایران ۲۹ برابر شده است

در نهم می ۲۰۱۸ یا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بود که رئیس جمهور آمریکا پس از تهدید‌های فراوان پیرامون خروج از برجام، سرانجام تصمیم خود را عملی کرد و یک جانبه از برجام خارج شد. آخرین آمار‌های تجارت خارجی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد که صادرات این کشور در ماه آگوست نسبت به ماه می ۲۹ برابر شده است.
کد خبر: ۸۴۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 19 October 2018

با خروج آمریکا از برجام، صادرات این کشور به ایران ۲۹ برابر شده استدر نهم می ۲۰۱۸ یا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بود که رئیس جمهور آمریکا پس از تهدید‌های فراوان پیرامون خروج از برجام، سرانجام تصمیم خود را عملی کرد و یک جانبه از برجام خارج شد. آخرین آمار‌های تجارت خارجی اداره آمار آمریکا نشان می‌دهد که صادرات این کشور در ماه آگوست نسبت به ماه می ۲۹ برابر شده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ دونالد ترامپ هنگامی که بر مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد، اعلام کرد که توافق برجام یک توافق بد برای آمریکا و هم پیمانانش چون اسرائیل بوده است. به همین منظور از همان روزهای ابتدایی ریاست جمهوریش تهدید کرد، آمریکا را یک جانبه از این توافق خارج خواهد کرد. سرانجام این تهدید ترامپ در نوزدهم اردیبهشت 1397 مصادف با نهم می 2018 عملی شد. با خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ اعلام کرد که تحریم های ایران ظرف مدت 90 روز و 180 روز بازخواهند گشت و وی از همه کشورها خواست با این تحریم ها علیه ایران همراه شوند. وی تهدید کرد، کشورهایی که با این تحریم ها همراهی نکنند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد.

تحریم های 90 روزه آمریکا در 16 مرداد 1397 یا 7 آگوست 2018 آغاز شد. این تحریم ها شامل مواردی چون تحریم‌ های مربوط به خرید یا اکتساب اسکناس ‌های دلار آمریکا توسط حکومت ایران، تحریم‌ های مربوط به تجارت ایران با طلا یا فلزات گرانبها، تحریم ‌های مربوط به فروش، عرضه، تأمین یا نقل و انتقال گرافیت، فلزات خام و نیمه ساخته مانند آلومینیوم و فولاد و صادرات یا نرم ‌افزار برای یکپارچه ‌سازی فرآیندهای صنعتی به ایران، تحریم ‌های مربوط به معاملات خرید یا فروش ریال ایران یا نگهداری حساب ‌ها و وجوه عمده‌ ای که در خارج از خاک ایران بر پایه ریال ایران نگهداری می ‌شوند، تحریم ‌های مربوط به خرید، پذیره ‌نویسی یا تسهیل معاملات دیون حاکمیتی ایران و تحریم‌ های بخش خودروسازی ایران، می شد. علاوه بر این، اعلام شد پس از گذشت این نود روز، دولت آمریکا مجوزهای برجامی صادر شده برای رفع تحریم های اولیه زیر را لغو خواهد کرد:

ـ مجوز واردات فرش و مواد غذایی از مبدأ ایران به آمریکا و برخی مبادلات مالی مرتبط با آنها ذیل مجوزهای مربوط به قانون تحریم‌ ها و مبادلات ایران؛

ـ فعالیت ‌های انجام‌ شده وفق مجوزهای صادره برای صادرات و بازصادرات هواپیماهای تجاری مسافربری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران.

هدف دولت آمریکا از اعمال این تحریم ها این بود که تمام درهای تبادلات تجاری دنیا را بر روی ایران ببندد؛ اما آمارهای اداره آمار آمریکا نشان می دهد که گویا این کشور در انجام این امر حتی در تجارت کشور خود با ایران هم موفق نبوده است.

به تازگی آمارهای تجارت مربوط به ماه آگوست 2018 (دهم مرداد تا دهم شهریور 1397) منتشر شده است. این آمارها نشان می دهند که میزان صادرات آمریکا به ایران در این ماه به 149.8 میلیون دلار رسیده که این رقم در مقایسه با میزان صادرات آمریکا به ایران در ماه می 2018 (یازدهم اردیبهشت تا یازدهم خرداد 1397) که آغاز خروج آمریکا از برجام بوده است، 29 برابر رشد داشته است! همچنین میزان واردات ایران به آمریکا در ماه آگوست به 7.1 میلیون دلار رسیده که این میزان نیز نسبت به ماه می یک میلیون دلار رشد داشته است.

با خروج آمریکا از برجام، صادرات این کشور به ایران ۲۹ برابر شده است

هر چند جزئیاتی از اقلام صادره از آمریکا به ایران و وارده از ایران به آمریکا در این سایت منتشر نشده است؛ اما آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد، در شش ماهه نخست سال جاری اقلامی چون مکمل های غذایی به کد تعرفه 21069080، داروهايي که توليد داخلي ندارند و داراي هورمون يا محصولات 2937 فاقد انتي بيوتيک غيرمذکور هستند به کد تعرفه 30043990، كودهاي معدني يا شيميايي داراي سه عنصر حاصلخيزكننده ازت، فسفرو پتاسيم به کد تعرفه 31052000، چاقوی جراحی چشم به کد تعرفه 90185030، دریچه قلب به کد تعرفه 90219010، ذرت دامی به کد تعرفه 10059010، اسپرم گاو به کد تعرفه 05111000 و ... از آمریکا به ایران وارد شده اند. برخی از اقلام صادره از آمریکا به ایران (یا وارد شده از آمریکا به ایران) را در تصویر زیر می بینید.

با خروج آمریکا از برجام، صادرات این کشور به ایران ۲۹ برابر شده است

همچنین ایران به آمریکا اقلامی چون خاویار به کد تعرفه 16043100، زعفران به صورت فله ای به کد تعرفه 09102090، ماست به کد تعرفه 04031090، زرشک تازه به کد تعرفه 08109020، گلیم دو رو پشمی به کد تعرفه 57021040 و ... صادر کرده است. تصویر برخی از اقلامی که در شش ماهه نخست سال جاری از ایران به آمریکا صادر شده است (یا آمریکا از ایران وارد کرده است) را در زیر مشاهده می کنید.

با خروج آمریکا از برجام، صادرات این کشور به ایران ۲۹ برابر شده است

نتیجه آن که تا اینجا آمار نشان می دهند، دولت آمریکا حتی در بستن درب های تجارت کشور خود روی ایران نیز موفق نبوده است، چه رسد به اینکه از سایر کشورها بخواهد چنین کاری را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
برجام برای همه منفعت داشت الا مردم ایران که فقط خسارت محض بود..البته برای برجامیون وطنی هم جنبه کاسبی سیاسی اش در داخل مطرح بود نه منافع ملت ایران..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
اینقدر مزخرف نگو لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
برجام برای مردم ایران منفعت داشت دولت آمریکا عوض شد . ترامپ کل دنیا رو بهم ریخته نه فقط ایران . شما میتونستی این داستان بدعهدی رو پیش بینی کنی ولی قطعا اگر ترامپ نبود به این سنگینی فشار به مردم نمیومد . بدبخت شدیم به معنای واقعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
احسنت
هزار لایک داری
برجام نعل وارونه ای بود جهت به منفعت رسیدن عده ای و تحمیق یک ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
باید احمق باشیم که فکر کنیم یه رییس جمهور آمریکا دوسته یکیش دشمن. اگه گندهای برجام نبود و مملکت به بهانه اون چهار سال تعطیل نمیشد الان تحریم ها اینقد کمرمون رو نمیشکست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
خوبه اعتراف می کنید یک نفر بنام ترامپ تونسته کل آدمها رو بگذاره سرکار
ایران پول 2 سال رو یکجا از آمریکا خرید کرده
کدون تاجری توان همچین خلاقیتی رو داره
نگید ترامپ احمقه
بگید ترامپ قلبش برای وطنش می تپه
ای کاش تو ایرانهم یکی این طوری پیدا می شد
قابل توجه کدخدادوستان..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
(با پوزش فراوان از شما عزیزان کلانتر دوست( روسیه
جمله آخر کاملا اشتباه است: ...آمریکا حتی در بستن دربهای تجارت.......موفق نبوده!!!
امریکا. و ترامپ از خدایش است سود کند....تحریم و ممنوعیت معامله را برای سایرین تجویز کرده نه برای شرکتهای امریکایی.....
در دو دوره موسوم به « گفتگوی تمدن» و « تعامل» بعد از دادن کلی امتیازات از سوی حضرات ، اقتصاد به قهقرا رفت..تا کی باید ملت هزینه این خوش بینی افراطی اقایون رو بدن.؟
برجام 2500 تا گرین کارت هم برای غربگراها داشت ..
دستاورد از این بالاتر؟!!
تکلیف مردم با بازی های سیاسی را مشخص کنید.

نمیتوان مردم را در بلاتکلیفی نگه داشت و یک روز مرگ بر آمریکا گفت و روز دیگر چیز دیگر ...!!!!؟؟؟
کلا ما مردمی هستیم که هرکی به ما بدی کنه بیشتر دوسش داریم از خونه بندازن بیرون از پنجره میریم تو ولی روسیه چین میشن دشمن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
داداش خیلی از ماها شیفته غرب و پیشرفتهای اون هستیم. برای همینه که هر چه بهمون ظلم کنند باز هم نمی تونیم علاقه به غرب را از دلمون بیرون کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
دوست عزیزاگرمنظورتان ازآن هرکس آمریکاست جنابعالی توکشوربقول خودتان بدچیکارمیکنید.شماتوآمریکانشستی وزندگیتومیکنی وبرای ماکه داخل باهزارمشکل درگریبانیم نسخه می پیچی لطفا دیگه حرفی نزن.لطفا
اتفاقا این آمار نشان میده که اقلام دارویی و بهداشتی صادراتش آزاده و برخلاف صحبتهای مسولان وزارت خارجه ایران هیچگونه منعی در ارسالش از سوی امریکا بوجود نیامده
این افزایش مربوط به قبل از شروع تحریم ها نیست؟
پس این شرکت هایی که از ایران خارج شدن دلیلش چی بوده؟
جالبه!! یعنی ایران داره به امریکا ماست صادر می کنه ؟؟؟
مطمئن باشیم که آن ماست است و احتمالا کشک نیست؟ ایران صادر کننده کشک به امریکا، چه کردیم. همه نشستند دارند کشک صادراتی میسابند. راه حل برای معضل بیکاری، حالا عده ایی بگویند روحانی کاری برای بیکاری مردم عزیز و محترم کشور انجام نداده.
خدایی برجام خوب بود حداقل اقتصاد را کنترل کرده بود وافسارگسیختگی اقتصاد داشت مهار میشد .
وقتی دو کشور با یکدیگر رابطه تجاری دارند مرگ بر امریکا یعنی چه ، این شعاری که سالها از ابتدای انقلاب به مردم گفتند بگویید ولی نمی تونند اونو کنار بزارند بهش عادت کردند چون باید مراسم های مختلفی رو که سالهاست به مناسبت های مختلف در طول سال نهاد های مختلف برگزار می کنند کنار گذاشته بشه چرا که اساس این مراسم ها بر مبنای مرگ بر امریکا و ... است چطور اخه کنار بزاریم مگه می شه
صادرات ایران هم 100 برابر شد
صادرات ماست
محصولات مضر و تراریخته در قالب تخم سبزیجات و اسپرم گاو به ما دادند و در عوض بهترین مواد غذایی مفید برای سلامتی را که در کشورشان هیچ وقت ندارند، از ما گرفته اند. تا کی اینقدر احمقیم که دوست و دشمنمون را نمی شناسیم و هرچه از او به دست برسد ساده لوحانه می خوریم و به خورد مردم مظلوم می دهیم. معلوم نیست اینارو بخوریم چه نوع بیمای های ناشناخته ای بگیریم. دقیقا چیزهایی که تولید مراگز ژنتیکی صهیونیستی است و برای ادامه سیاست های نسل کشی آنها اختصتصا برای صادرات به ایران تهیه شده اند.
معنی این آمار یعنی فقط استفاده حداکثری از آخرین فرصت صادرات و واردات قبل از تحریم های آبان...
همه برویم کشکمان را بسابیم که این تغییرات هیچگاه به نفع ملت نبوده به نفع دولت که چه عرض کنم
هفت هشت میلیون برای کشور قدرتمندی مثل آمریکا و کشور پر ظرفیتی همانند ایران که رقمی بحساب نمیاد . اگر سیاست درستی داشتیم الان شاهد اعداد میلیارد دلاری بودیم.
قطعا ورود و خروج اقلام خاص آن هم از آمریکا و پس از کاهش تعاملات تجاری با تعدادی از کشور ها نشان از دریافت رانت های کلان توسط اشخاصی خاص است که هم با آمریکا و هم با دولت تدبسر ارتباطات ویژه ای دارند
از اول خم قرار نبود ما جنگمون با دنیا منجر به بهم خوردن تعادل زندگی اونها بشه.
ترامپ عاشق وطنش نیست ، عاشق پول است...! یک تاجر گردن کلفت وخوشگذران که روی موج وطن پرستی وحفظ ارزشهای جامعه آمریکایی سوارشده وپول سعودی وامارات وکویت وتبلیغات وسیع اسرائیل به کمک او آمده ووضع فعلی رابه وجود آورده است...ام این وضع دوام نخواهد آورد و مردم آمریکا پشت پرده این سیاست عوام فریب راخواهند شناخت...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار