بازدید 3989

هفته پانزدهم بارداری، آرامشتان را حفظ کنید

کد خبر: ۸۴۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 18 October 2018

محققان میگویند در طول هفته پانزدهم بارداری و در زمان ورود به سه ماهه دوم بارداری زنان باردار با ترافیک، آب و هوای آلوده و حتی بحث‌های خانوادگی زیادی درگیر میشوند که در ممکن است استرس زیادی به آنها وارد کند. اما آنها میگویند کمی استرس سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

تکنیک های آرامش در هفته 15 بارداری

براساس گزارش این محققات کمی استرس می‎تواند پوشش خوبی در برابر عفونت، جراحت یا استرس‌های مزمن باشد.

مطالعه‌ای که روی خانم‌های باردار در دوره سوم حاملگی انجام شد، نشان داد فرزند زنانی که استرس داشتند، در مقایسه با خانم‌های فاقد هرگونه استرس، دارای ضربان قلب بالاتری بود. محققان همچنین در صدد یافتن رابطه بین استرس و تولد زودهنگام کودکان هستند. بنابراین برای حفظ سلامت خود و کودک، بهتر است خودتان را به آرام بودن عادت دهید.

از فنون آرامش بخش استفاده کنید

فنون کاهش استرس باعث آرام شدن جسم و ذهن می‌شود. این فنون شامل مدیتیشن، تنفس و ورزش است. همه این فنون به زن باردار کمک می‌کنند جسم و ذهنشان را به گونه‌ای به هم پیوند دهد که دورنمایی آرام‌تر و عمیق‌تر از رخدادهای زندگی و مواردی که تحت تسلط آنهاست داشته باشند. یکی از کارهایی که می‌تواند به ایجاد آرامش در مادر باردار و دور کردن استرس کمک کند، پیاده روی است. این کار را خیلی زودتر از هفته پانزدهم بارداری هم می‌توان انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار