بازدید 6962

تجمع دانشجویان علوم پزشکی مقابل دانشگاه آزاد

جمعی از دانشجویان علوم پزشکی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به اشتباهات ایجاد شده در پذیرش دانشجویان ورودی سال 97 این دانشگاه مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تجمع کردند.
کد خبر: ۸۴۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 17 October 2018

جمعی از دانشجویان علوم پزشکی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به اشتباهات ایجاد شده در پذیرش دانشجویان ورودی سال 97 این دانشگاه مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ایسنا امروز چهارشنبه جمعی از دانشجویان پذیرفته شده در برخی واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان ذخیره در واحدهای این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، اما بعد از ثبت نام، پرداخت شهریه و دریافت کارت دانشجویی به علت اختلال در روند پذیرش در این دانشگاه، به آنان اعلام شده که امکان تحصیل آنان میسر نیست، مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

این درحالی است که به گفته این افراد، در دومین هفته از مهرماه سال جاری پیامکی مبنی بر پذیرفته‌شدن در دانشگاه آزاد به عنوان دانشجوی ذخیره از سوی دانشگاه به آنان ارسال شده است.

برخی از این افراد علی‌رغم اینکه در دانشگاه‌های سراسری در رشته‌ای مشغول به تحصیل بوده‌اند، از تحصیل در دانشگاه سراسری انصراف داده و با هدف تحصیل در رشته‌ای بهتر، در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند.

یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در حالی که با نا امیدی مدارک مربوط به ثبت نامش در دانشگاه آزاد را در دست داشت، گفت: در رشته پرستاری در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته و مشغول به تحصیل شدم، اما اواسط مهرماه به من اطلاع داده شد که در رشته پزشکی واحد علوم پزشکی ساری پذیرفته شدم، به همین خاطر از دانشگاه سراسری انصراف دادم و در رشته پزشکی ثبت نام کردم، اما هفته گذشته به من و چهار نفر دیگر از هم کلاسی‌هایم گفته شد اشتباهی رخ داده و ما نمی‌توانیم در این دانشگاه تحصیل کنیم.

پدر یکی دیگر از این دانشجویان با گلایه از وضعیت پیش آمده در پذیرش این دانشگاه می‌گوید: قبل از اینکه دانشگاه با دخترم تماس بگیرد، فرزندم در حال آماده کردن خود برای شرکت در کنکور سال بعد بود. اما بعد از اعلام پذیرفته شدن در دانشگاه آزاد به عنوان دانشجوی ذخیره، دخترم با خوشحالی هرچه تمام، کتاب‌های رشته پرستاری را تهیه و با شوق در کلاس‌ها شرکت کرد، حالا با وضعیت پیش آمده دخترم شرایط روحی سختی را می‌گذراند.

یکی دیگر از این معترضان می‌گوید: من بعد از شنیدن خبر پذیرفته‌شدن در رشته پزشکی دانشگاه آزاد، از دانشگاه سراسری انصراف داده‌ام، حالا اگر امکان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را نداشته باشم، باید به خدمت سربازی بروم.

مادر یکی دیگر از این دانشجویان با بیان اینکه برای فرزندش کارت دانشجویی صادر شده، می‌گوید: به ما می‌گویند که واحدها اشتباه کرده‌اند و به جای ثبت نام موقت داوطلبان ذخیره، آنها را ثبت‌نام قطعی کرده‌اند، مگر واحدها می‌توانند بدون اطلاع سازمان مرکزی چنین کاری کنند؟

یکی از این معترضان که ابتدا به او گفته شده در رشته پزشکی پذیرفته شده است، می‌گوید: بعد از اتفاقات پیش آمده، پس از مراجعه به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه، رئیس مرکز به من پیشنهاد تحصیل در رشته دامپزشکی می‌دهد، چنین چیزی منطقی و قابل پذیرش نیست.

این افراد که از شهرهای مختلفی از جمله، شیراز، کرمانشاه، ساری، کرمان و... برای پیگیری وضعیت قبولی‌شان مقابل دانشگاه تجمع کرده‌اند، از عدم رسیدگی به وضعیتشان از سوی مسئولان دانشگاه آزاد به شدت گلایه دارند.

آمار دقیقی از افرادی که این مشکل برایشان پیش آمده، در دست نیست، اما برخی از دانشجویان معترض این آمار را 12 هزار نفر عنوان می‌کنند.

در حالی این اتفاقات در دانشگاه آزاد اسلامی رخ داده که به گفته دکتر حمید اکبری، قائم‌مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی هر سال، قبل از ثبت‌نام کنکور به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و باید در سقف این ظرفیت، پذیرش انجام شود و امکان تغییر در ظرفیت‌ها پس از برگزاری آزمون، وجود ندارد و انتظار می‌رود دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ظرفیت مورد توافق با وزارت بهداشت نسبت به بررسی اعتراضات ناشی از اشتباهات آن دانشگاه در پذیرش افراد و اصلاح روند پذیرش داوطلبان اقدام کند.

اکبری معتقد است این ناهماهنگی ایجاد شده، ناشی از عدم دقت و اشتباه محاسباتی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز سنجش این دانشگاه است و هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد، چون در مورد ظرفیت‌ها، توافق بین دانشگاه آزاد اسلامی و شورای گسترش وزارت بهداشت انجام می‌شود، بنابراین انتظار داریم که این دانشگاه به درخواست داوطلبان، عادلانه رسیدگی کند.

دکتر طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد نیز روز گذشته با اشاره به چالش بوجود آمده در خصوص داوطلبان رشته­‌های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرده است اتفاقی که در حوزه پزشکی افتاده، منجر به برکناری مدیران ناکارآمد شده و دلیل ایجاد این مشکل آن بوده که برخی از واحدها در ظرفیت ذخیره تا جایی که می‌­توانسته‌اند دانشجو ثبت ­نام کرده‌اند و فقط به منافع واحد خودشان توجه داشته‌اند، نه منافع مردم و سازمان.

درحالی که در میان زمزمه‌های معترضان، شایعه‌هایی مبنی بر استعفای علیرضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به گوش می‌رسد، تا این لحظه حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر برکناری شاهانی از ریاست این مرکز امضا نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر