بازدید 7583

بازتاب جهانی حضور زنان در ورزشگاه آزادی

دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل بولیوی که با حضور شماری از بانوان کشورمان در جایگاه ویژه تماشاگران همراه بود، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.
کد خبر: ۸۴۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 17 October 2018

دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل بولیوی که با حضور شماری از بانوان کشورمان در جایگاه ویژه تماشاگران همراه بود، بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی داشته است.

به گزارش ایرنا، حضور زنان برای تماشای مسابقه فوتبال مردان که بازتابی گسترده تر از نتایج خود مسابقه داشت، در حالی است که محرومیت جودوکاران دختر ایران در بازیهای المپیک جوانان در آرژانتین آن هم به علت حجاب، بازتابی در این رسانه ها نداشت.
مارال مردانی جودوکار محجبه ایران که مسابقات پیش از المپیک را با حجاب پشت سر گذاشته بود، به تازگی در یک قدمی تاتامی از رسیدن به مبارزه بازماند و ‌مسئولان فدراسیون جهانی در اقدامی عجیب اجازه مبارزه با حجاب را به او‌ ندادند.
بسکتبال هم از جمله ورزش هایی است که سالها بانوان ایران و برخی کشورهای دیگر امکان حضور در میدان مسابقه با حجاب را نداشتند. تیم بسکتبال زنان قطر در بازیهای آسیایی 2014 به علت داشتن حجاب اجازه بازی مقابل تیم مغولستان را نیافت و حذف شد. محرومیت بانوان مسلمان در رشته فوتبال هم مدتها ادامه داشت تا آنکه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سال 2012 سرانجام حضور اجازه حضور زنان با پوشش حجاب را در مسابقات صادر کرد.
با این حال این محرومیت که سالها به طول انجامید، نتوانست به اندازه بحث تماشای مسابقات مردان در کانون توجه این رسانه ها قرار گیرد.
تارنمای گاردین روز چهارشنبه با انتشار تصویری از مسابقه فوتبال ایران و بولیوی و بانوان حاضر در ورزشگاه آزادی نوشت: برای اولین بار در 40 سال گذشته زنان اجازه حضور در یک مسابقه فوتبال را در تهران پیدا کردند. تیم ایران سه شنبه شب در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر یک مقابل بولیوی به برتری رسید. گروه منتخبی از زنان شامل خانواده برخی بازیکنان و مسئولان بودند به تماشای گلزنی علیرضا جهانبخش بازیکن برایتون که اولین گل این بازی را به ثمر رساند، نشستند.
سان دیلی هم امروز به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: حدود 100 زن ایرانی فرصت حضور در دیدار تیم ملی کشورشان مقابل بولیوی را یافتند.
بر اساس این گزارش، زنان در جایگاه مجزا در داخل ورزشگاه اجازه یافتند با پرچم های ملی و بوق زدن تیم خود را تشویق کنند.
حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی تهران در حالی صورت گرفت که در جریان برگزاری جام جهانی 2018 روسیه گروه از بانوان این کشور در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی، پخش زنده مسابقه ایران و پرتغال را تماشا کردند؛ حتی تعدادی از نمایندگان زن مجلس نیز برای دیدار انتخابی جام جهانی مقابل سوریه که سپتامبر 2017 برگزار شد، برای حضور در این مسابقه دعوت شدند و دستکم یک نفر حضور خود را تایید کرد.
تارنمای نیشن پاکستان هم با انتشار تصاویری از بانوان تماشاگر مسابقه، نوشت زنان ایران در بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی عکس سلفی گرفتند.
تارنمای سوئدی fotbollskanalen در گزارشی کوتاه اعلام کرد: زنان ایران هر چند به تعداد محدود امکان تماشای مسابقه فوتبال را یافتند.
دیدار مقابل بولیوی دومین بازی دوستانه تیم ایران قبل از جام ملت های آسیا 2019 است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
تو قرن 21 این مایه خجالته. احتمالا بازتابش مسخره کردنه منظورت ....
بازتابش در جهان مثبت است. امیدواریم ادامه داشته باشد تا دید جهانیان نسبت به ایران عوض شود!
مگه چه شده است ویا چه کرده ایم که بازتاب جهانی داشته باشد مگر مردم جهان بیکارند رفتار ما را رصد کنند
باید این دستاورد عظیم مدنی را بر تمامی جهانیان نمایان سازیم تا ببینند که مملکت اسلامی ما به ان درجه ای از شکوه و بالندگی رسیده است که چند تا دختر و زن انهم با حجاب کامل و ازادانه به استادیوم خالی از جمعیت امده اند...
حالا شما از این بازتاب چه برداشتی می کنید چرا برای اونها رفتن زنهای ما به باشگاه مهمه ولی خیلی چیزای دیگه مهم نیس
این ترفند دولتها است که اذهان را از ویرانی اقتصاد کشور به سمت مسایل فرعی ببرد. حضور در ورزشگاه حتی دغدغه 100هزار زن ایرانی نیست .اما کمر میلیونها زن ایرانی و بنیان خانواده انها زیر بار گرانی شکسته شده و دولت به فکر انها نیست و فقط وعده توخالی می دهد.
فقط یه مشت افراد هستن آبروی مملکتو ببرن.!
دلم براي خودمون مي سوزه
زیاد دلخوش نباشید. با این نوع ورود دستچین شده و موقتی
مسلمانان درجمهوری اسلامی ساکت نمی شنینند
فعلا معاون دادستان تهدید کرده !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها