بازدید 2277

چرا مناظرات دانشجویی برگزار می‌شود؟

کد خبر: ۸۴۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 17 October 2018

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: مسابقات مناظره دانشجویی موجب پیشرفت سطح گفتمان می‌شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا آبرود اظهار کرد: دانشجویان در اوج نشاط و انرژی هستند و به دلیل برخی از این پارامترها و انرژی‌های مثبت از صبر و حوصله کمی برخوردارند، بر همین اساس لازم است از منظر علمی و منطقی تمرینی به منظور افزایش صبر آن‌ها انجام گیرد که مسابقات مناظرات تمرینی در راستای افزایش صبر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور کلی مناظرات، تمرینی است تا جوانان و به خصوص دانشجویان یاد بگیرند که در مقابل دیدگاه دیگران، صبر و تحمل پیشه کرده و قدرت انتقادپذیری و استدلال را افزایش داده و بیاموزند مطالبی که ارائه می‌دهند، شامل منبع موثق و برگرفته از دانش مستند فردی باشد.

وی افزود: توسعه فرهنگ گفتمان، توسعه نشاط روحی و تمرکز بر مدیریت افکار دانشجویان از شاخص‌ترین نتایج برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویی است.

آبرود خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مناظرات دانشجویان با مدیریت مطلوب، می‌تواند تمرینی در راستای آزادی بیان، گفتمان آزاد بر مبنای علم باشد و موجب اثربخشی در جامعه شود چرا که در حال حاضر جامعه نیاز به این تفکر دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری میزبانی مسابقات مناظرات دانشجویی را یک فرصت طلایی برای استان دانست و گفت: معرفی چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان دانشجو محور از دیگر پیامدهای این مسابقات است و موفقیت در این زمینه موجب ارتقا سطح گفتمان در استان خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: لازم است که در این خصوص مشارکت، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد تا جوانان استان بتوانند از توانایی‌های خود بهره برده و با تکاپوی خود و کسب مقام برتر در سطح کشور، موجب نشان دادن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه گفتمان‌های علمی، منطقه‌ای و استدلاهای مناظره‌ای شوند.

آبرود خاطرنشان کرد: تجربه زیبای مناظرات دانشجویی موجب ارتقا سطح کیفی جامعه از لحاظ علمی در حوزه گفتمان شده و می‌تواند جامه را در هر بخشی از لحاظ گفتمان آماده پذیرش تغییرات کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کمی سیاست گفتمان در مراکز و دانشگاه‌ها تاثیر بسیار خوبی خواهد داست و دانشجویانی که در این مسابقات و در گفتمان‌ها شرکت می‌کنند، در آینده به عنوان بهترین داور و مشاورانی خواهند بود که این تجربه را به سایر بخش‌ها به خصوص دانشجویان انتقال خواهند داد.

وی در پایان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در این خصوص به عنوان یک شروع کننده و مبدا این گفتمان بوده و در سایر فعالیت‌های فرهنگی عملکرد بسیار مطلوبی داشته و مطمئنا استفاده از تمام پتانسیل‌های جهاددانشگاهی می‌تواند آغاز منبع تحولات خوبی در استان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار