بازدید 8302
۸

زندان زدایی از مهریه

کد خبر: ۸۴۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 17 October 2018

افزایش تعداد بدهکاران مهریه که به دلیل ناتوانی در پرداخت اقساط راهی زندان شده اند، بالاخره رئیس دستگاه قضا را دست به قلم کرد تا قضات دادگاه ها را مکلف کند به پرونده کسانی که اعلام می کنند در پرداخت اقساط مهریه ناتوان هستند بدون نوبت رسیدگی کنند تا شاید از تعداد زندانیان مهریه کاسته شود.

به گزارش روزنامه خراسان، همین چند روز پیش بود که مدیرعامل ستاد دیه در گفت و گو با خراسان اعلام کرد تعداد زندانیان مهریه طی سه سال 2 برابر شده است. سید اسدا... جولایی افزود: سه سال پیش تعداد زندانیان مهریه دو هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به سه هزار زندانی مهریه رسید و طبق آخرین آمار اکنون حدود چهار هزار و 200 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان هستند.

طبق آماری که خبرگزاری مهر داده است نیز در ابتدای سال ۱۳۹۷ تعداد زندانیان مهریه دو هزار و 978 نفر بود که در ادامه به دلایل متعددی چون افزایش قیمت سکه شاهد رشد ۴۰ درصدی تعداد این محکومان بوده ایم؛ البته این نسبت به ابتدا و میانه سال است اما مقایسه‌ آمار زندانیان فعلی با محبوسان سال ۹۳ نشان می‌دهد تعداد این زندانیان رشد ۷۱ درصدی دارد. وضعیت موجود سرانجام به صدور بخشنامه ای توسط رئیس قوه قضاییه درباره محکومان تأدیه مهریه بر اساس تعداد سکه طلا منتهی شد.

به گزارش ایسنا، درمتن این بخشنامه آمده است:«رؤسای کل دادگستری استان های سراسر کشور، نظر به برخی گزارش‌های واصله تعدادی از محکومین تأدیه مهریه بر اساس تعداد سکه طلای تعیین شده به علت افزایش غیر متعارف قیمت آن توان پرداخت را نداشته و به همین جهت در اجرای قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به زندان معرفی می‌شوند. بدین وسیله مقرر می‌دارد؛ ترتیبی اتخاذ گردد تا دادگاه‌ها به صورت خارج از نوبت و بدون تعیین وقت رسیدگی به درخواست تعدیل که از سوی زوج تقدیم می‌گردد رسیدگی کنند و مهلت‌های تأدیه سکه را متناسب با وضعیت مالی محکومٌ‌‌علیه افزایش داده تا بدین ترتیب از زندانی شدن آنان جلوگیری به عمل آید. ضمناً آمار پرونده‌های موضوع این بخشنامه به صورت فصلی به حوزه معاون اول گزارش شود. مسئولیت اجرای این بخشنامه به عهده رئیس کل دادگستری استان است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۸
اونیکه نداره وقتی زندان بره از کجا بیاره؟ چرا از اون اول هر کسی که به هر دلیل می خواد مهریه را به اجرا بگذاره و اینهمه دردسر برای خانواده ها و دستگاه قضایی درست کنه ، در مجلس بله برون تضمین مالی از همسر آینده نمی خواد؟ کسی که اول زندگی خونه اجاره ای ندارده چرا ازش قبول می کنید مثلا 500 یا 700 یا بیشتر از این مهر کنه؟ پس میشه نتیجه گرفت مشکل از جای دیگه هستش.
تکلیف خانمها چی میشه . مردان تصمیم گیرنده بشن بهتر از این نمیشه . حق طلاق را به زنان بدهید خودتان را راحت کنید . مهریه فقط اهرم فشار برای جاری شدن طلاق
دیگه هیچ دختری جرات نمیکنه ازدواج کنه !! چون اگر پسر سر ناسازگاری بذاره و بخواد دختر طلاق بده !! از نظر دادن مهریه دختر ،دردسر زندان رفتن نداره !!!!!! با خیال راحت دختر می پیچونه !!!....
این مهریه هایی که حتی از دیه یک انسان هم بیشتر است نوعی سوء استفاده از احساسات مرد هنگام ازدواج و رفتاری مرتجعانه است که در ملل متمدن وجود ندارد.
با سلام چطوره مهریه هنگام عقد نکاح به اندازه نفقه گذاشته بشه ودر قباله ازدواج بنا به توافق طرفین درج بشه که در پایان هر سال زندگی مشترک تعدادی سکه بنا به استطاعت شوهر به ان مقدار اضافه بشه و یا اصلا در پایان هر سال زندگی مشترک به همسر داده بشه
همینطوریشم کسی مهریه پرداخت نمی کنه. زندانو بردارید؟؟؟!!!! بیاید کلا مهریه رو حذف کنید خیال همه رو راحت کنید دیگه.
نظرات همه را خوندم
مشکل اساسی بطور کلی خود مهریه است نه مقدار و چگونگی پرداخت آن
بهترین کار حذف مهریه و جایگزینی آن با شراکت است
به این صورت که تمام دارایی که زن و شوهر بعد از ازدواج بدست میاورند در هنگام طلاق نصف شود
اینطوری نه زن بخاطر بدست آوردن مهریه طلاق میگیرد و نه مرد میتواند از پرداخت آن خودداری کند.
الان که دیگه در یک ثانیه تمام اسناد مالکیت و حسابهای بانکی و تراکنشهای مالی مشخص میشه و کسی نمیتونه دبه کنه
مهریبه هیچ سازگاری با عرف جامعه امروزی نداره مثل شیر بهاء باید منسوخ بشه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی