بازدید 5118

جنگ سیاسی تمام عیار استرالیا علیه فلسطین

کد خبر: ۸۴۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱ 17 October 2018

دولت جدید افراط گرای استرالیا به هدایت اسکات موریسون ، جنگ سیاسی تمام عیاری را علیه فلسطین به راه انداخته که آخرین مورد آن رای منفی کانبرا به قطعنامه سازمان ملل برای تحویل ریاست گروه کشورهای در حال توسعه 77 به فلسطین بود.

به گزارش ایرنا، استرالیا در نخستین گام علیه فلسطین در تیرماه سال جاری کمک مالی 7.4 میلیون دلاری خود علیه فلسطین را قطع کرد.

این کشور که بشدت در منازعات سیاسی داخلی درگیر است، در هفته جاری در گام دیگری اعلام کرد سفارت خود را در سرزمینن اشغالی از تل آویو به بیت المقدس منتقل می کند.

نماینده استرالیا شب گذشته در حالی به قطعنامه سازمان ملل برای ریاست فلسطین بر گروه 77 این سازمان بین المللی رای منفی داد که این کشور پیشتر عمدتا در قطعنامه های پیشین مرتبط با فلسطین در این سازمان رای ممتنع می داد.

استرالیا درحالی در سال جاری با تغییر رویکرد به مخالفان آشکار سیاسی فلسطین پیوست که پیشتر در سیاست خارجی خود مدعی شده بود که بر رویکرد دو دولت برای کمک به فلسطینی ها تاکید دارد.

اقدامات کنونی کانبرا در سیاست خارجی خاورمیانه ای حاکی از حمایت تمام عیار از رژیم صهیونیستی است.

رسانه های آسیایی عمدتا از اسکات موریسون نخست وزیر جدید استرالیا به عنوان یکی از همپیمانان نزدیک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یاد می کنند.

البته با وجود سنگ اندازی و مخالفت آشکار مثلث آمریکا،رژیم صهیونیستی و استرالیا علیه فلسطین اما سازمان ملل با اختیارات لازم ، برای ریاست فلسطین بر گروه 77 در سال آینده میلادی موافقت کرد.

در واقع اعضای مجمع عمومی سازمان ملل به صورت قاطع و اکثریت به قطعنامه پیشنهادی مصربرای ارائه تسهیلات لازم توسط مجمع عمومی سازمان ملل به فلسطین در سال 2019 برای کسب وظایف مربوط به ریاست بر گروه 77 رای مثبت دادند.

براساس نتایج اعلام شده از مجموع 164 کشور جهان که دراین رای گیری شرکت کردند 146 کشور با عضویت فلسطین در گروه 77 موافقت کردند ، 15 کشور رای ممتنع و تنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و استرالیا به این قطعنامه رای منفی دادند.

این موضوع نشان می دهد که استرالیا در سیاست خاورمیانه ای خود کاملا تغییر جهت داده و از رویکرد لفاظی در مورد فلسطین در سال های اخیر به سوی مخالفت کاملا آشکار علیه فلسطینی ها روی آورده است.

استرالیا در آخرین رای گیری در مورد فلسطین رای ممتنع را به نام خود ثبت کرده بود اما در رای گیری عصر گذشته باپیوستن به آمریکا و رژیم صهیونیستی سبب شد تا مثلث مخالفان آشکار فلسطین را در سازمان ملل تشکیل شود.

آمریکا به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری ، 24 اردیبهشت امسال رسما سفارت خود از تل آویو را بیت المقدس تغییر مکان داد که با اعتراض بسیاری از کشورهای جهان روبه رو شد.

در نشست شورای امنیت با همین موضوع که به قطعنامه پیشنهادی کویت برای محکومیت این تصمیم ترامپ اختصاص داشت، همه اعضای این شورا رای موافق به این قطعنامه دادند اما در نهایت با تک رای مخالفت واشنگتن وتو شد.

این قطعنامه سپس در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شد که با موافقت اکثریت قاطع کشورها تصویب شد. استرالیا در آن زمان رای ممتنع به این قطعنامه داد.

نکته حایز اهمیت این است که به رغم خصومت آشکار آمریکا و حامیانش علیه فلسطین ، عمده قطعنامه های مرتبط با فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل با رای اکثریت تصویب شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر