بازدید 12117

پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی بنزین به مردم

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بهتر است به جای اختصاص سوخت یارانه ای به خودروها، یارانه سوخت به همه مردم داده شود.
کد خبر: ۸۴۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 16 October 2018

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: بهتر است به جای اختصاص سوخت یارانه ای به خودروها، یارانه سوخت به همه مردم داده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به قاچاق سوخت از ایران به سایر کشورهای دنیا افزود: قیمت سوخت در ایران بسیار پایین تر از کشورهای همسایه است یعنی قیمت سوخت در ایران حدود 7 سنت است اما این میزان در افغانستان 73 سنت و در عراق 63 سنت است و تنها کشوری که کمتر از ایران سوخت خود را عرضه می‌کند، ونزوئلا با یک سنت به ازای هر لیتر است.

وی با بیان اینکه اگر تصمیم گیری در حوزه بنزین را سریعتر انجام دهیم، سوخت قاچاق نمی‌شود افزود: پیشنهاد ما این است که سوخت را به مردم و افراد بدهیم نه خودروها؛ زیرا دهک اول 1.1 از یارانه بنزین و دهک دهم 25.6 از یارانه بنزین استفاده می‌کنند، پس بهتر است یارانه سوخت را به مردم بدهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از این بابت 20 میلیون لیتر معادل 4 میلیارد دلار در نتیجه صادرات به کشورهای همجوار حاصل می شود و 30 هزار میلیارد تومان نیز ارزش ریالی خواهد داشت که بدهی های دولت را نیز پوشش می‌دهد.

خوانساری گفت: تحریم‌ها موقعیت خوبی است که بتوانیم خود را از اتکا به درآمدهای نفتی نجات داده و با شناخت دقیق از ظرفیت های داخلی تصمیم گیری کنیم؛ این در حالی است که در دهه 80 همین موقعیت برای کشور ترکیه رخ داد و اکنون صادرات این کشور به شدت افزایش یافته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: به جای اینکه مشکلات پیش روی صادرات را برداریم، با توجه به مسائل داخلی که تصورمان بر این است که افزایش نرخ ارز، مشکل آفرین خواهد بود، صادرات را دچار مشکل کرده ایم.

خوانساری گفت: در حالیکه 570 میلیارد دلار واردات کشورهای همسایه ایران است ایران تنها 18 میلیارد دلار آن را تامین می‌کند، در حالیکه ظرفیت صادراتی ایران بسیار بالاتر از این ارقام است.

وی اضافه کرد: باید موانع پیش روی صادرات را برداشت و تصمیمات عجولانه نگرفت، به این معنا که نیازهای تشکل های صادراتی را برطرف کرد، این در حالی است که با قیمت های کنونی ارز، ایران می‌تواند در بسیاری از این زمینه‌ها موفق باشد و صادرات خوبی داشته باشد.

خوانساری با اشاره به تنوع نرخ ارز در کشور گفت: هم اکنون بیش از 5 نوع نرخ ارز در کشور وجود دارد که از سوی دولت اعلام شده است که البته باید ارز اربیل و سلیمانیه را نیز به آن اضافه کرد؛ بنابراین باید مقوله ارز را از اقتصاد جدا کرد تا به این ترتیب، اقتصاد راحت تر راه خود را برود.

خوانساری با بیان اینکه این روزها شکایت های زیادی از مشکلات اقتصادی داریم و در هر محفلی، بحث بر روی فشارهایی است که بر زندگی مردم به ویژه در محیط کسب و کار وجود دارد، گفت: به تازگی مشکلات به بحث صدور کارت بازرگانی با ابلاغ بخشنامه های متعدد رسیده و تا ماه گذشته صدور کارت بازرگانی، به روز صورت می گرفت اما امروز 1400 تقاضا پشت خط مانده برای کارت بازرگانی وجود دارد که امیدواریم هر چه زودتر این موضوع حل شود.

وی افزود: فشارهای خارجی اگرچه موثر بوده و با شبکه ها و رسانه های شان به ناامیدی داخلی دامن می زنند، اما مهمتر از اینها مشکلات داخلی، خودتحریمی، دیر تصمیم گیری ها ­و همچنین اقدامات غیرکارشناسی مزید بر علت است و مشکلات را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: چند وقتی است که در هند و چین، سفیر نداریم و مدتها است دو وزارتخانه بی وزیر مانده و تعدادی از وزارتخانه ها بلاتکلیف هستند که وزیر آنها می ماند یا خیر که این موضوع، فضای کسب و کار را ملتهب می کند.

خوانساری گفت: بعد از نوروز 97 و همزمان با جهش ناگهانی نرخ ارز، اتاق بازرگانی با انجام پژوهشی نظرسنجی خوبی را درباره مسائل اقتصادی و اتاق بازرگانی انجام داد که مهمترین نکات آن نشان می دهد که بیش از 70 درصد از فعالان اقتصادی نسبت به آینده اقتصاد خوشبین نیستند و انتظار آنها از آینده اقتصاد آن است که وضعیت اقتصاد بدتر از امروز می شود، بنابراین باید امید را در مردم به ویژه در محیط کسب و کار افزایش داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۶
باز دوباره شروع شد تکرارهای بی ثمر
که این یارانه سوخت هم به بهانه های واهی قطع و بعد از مدتی قطع و به جیب مبارک دولت بازکردد.
یارانه دادن یعنی کلاه گشاد دیگری برسرملت...هنوز سایه سنگین هدفمندی اول یارانه ها بر زندگی مردم اثرات فقرزایی شدیدش را حفظ کرده است. این ملت مطلوم را اینقدر بدبخت تر نکنید. جلوی قاچاق را بگیرید.در اوج تحریم ها دولت با ترامپ هم سو نشود. فشارها غیرقابل تحمل هست. بدترش نکنید
آقای محترم رئیس اتاق بازرگانی تهران نگفت چرا تاوان بی عرضه گی مسئولان اقتصادی کشور رو که باعث کاهش شش برابری ارزش پول ملی ، شش برابر کم شدن قدرت خرید مردم ، و ایجاد تفاوت در قیمت بنزین شده ؛ چرا مردم باید بدن؟؟؟؟؟؟؟
مردم چه گناهی کردن
انسان بی لیاقت چون نمی تواند دلار را ثابت نگه دارد ،دم از ارزانی بنزین در کشور می زند .
اولا آزمایش خوبی از پرداخت یارانه پس نداده اید .دوما در کشورهایی که اشاره کردید قیمت ماشین وکیفیت ومیزان مصرف هم ذکر شود.
بس کنید توروخدا!!!

یکبار یارانه ها هدفمند شد برای هفت پشتمون بس بود! نتیجش رو دیدیم چی شد...
تو را خدا لطفا ما دیگه یارانه نمیخواهیم . آقایان مسوول دست از این حرفهای به ظاهر قشنگ و عوامفریب بردارید. چندین سال قبل میگفتند که یک عده ایی بنزین بیشتر مصرف میکنند و مثلا دو یا سه تا ماشین دارند ، مگر همزمان میشه با دوتا یا سه تا ماشین رانندگی کرد و باعث مصرف بیشتر بنزین شد؟ ضمنا اونی که سه تا ماشین داره سه تا پول بیمه میده سه تا عوارض سالیانه میده باعث رونق مشاغل مربوط به تعمیرات خورد رو مثل مکانیکی و غیره میشه . این چه نظر کارشناسی هست که شما میدهید و در آخر هم با ضرب و زور اون را اجرا میکنید ؟ اگر یک عده بنزین بیشتری مصرف میکنند ،در عوض عده ای هم تعداد بچه هاشون بیشتره و از نان و گندم دولتی استفاده میکنند از بهداشت و مدارس و امکانات دولتی بیشتر بهره میبرند . با دادن همون یارانه 45 تومن مردم به خاک سیاه نشستن . چطوری این همه بنزین از مرز خارج میشه و نیروهای مرزی متوجه نمیشن
این که شده همون طرح احمدی نژاد.
تازه ما اشتباه کردیم به درخواست روحانی از گرفتن یارانه انصراف دادیم؛ وضع ما چه می شود؟!!
یه کلک دیگه مثل یارانه ها که داره سوار میشه
بنزین بره بالا همه رفیم رو هوا
افزایش صادرات و درآمد ارزی با افزایش صادرات ارزاق و محصولات کشاورزی به قیمت گرسنه ماندن مردم بدبخت و ساده ایران
یارانه ۴۵ تومنی که بعضی از مردم ،الان با کلی منت میگیرند همون یارانه سوخت و حاملهای انرژی بود که قرار بود به همه ملت ایران بدهند ، دوباره خدعه و نیرنگ جدیدی در راه است !!!!!
باز هم دروغ بزرگ. یارانه قبلی حامل های انرژی قرار بود به همه داده شود و با افزایش قیمت بنزین نه تنها افزایش نیافت ، بلکه یارانه تعدادی از هم میهنان نیز به بهانه دارارا بودن قدرت تمکن حذف شد. حالا دباره می خواهند سر مردم کلاه بگذارند. این کار دست بردن به جیب مردم است/.
من کاملا مخالفم. تا یه مدتی پرداخت می کنن بعد رئیس جمهور عوض می شه یا مجلس جدید میاد، قانون رو تغییر میدن و پرداخت ها رو لغو می کنن. همین کار را برای من سه سال پیش کردند و علی رغم گفته رییس جمهور وقت که گفته بود یارانه همیشه برقراره، یارانه من رو قطع کردند. چه تضمینی وجود داره که چند وقت دیگه دوباره این کار رو نکنند.
هر روز قیمت دلار داره افزایش داره و قیمت بنزین بالا میره شما دلار بکن هزار تومان قیمت سوخت میشه یک دلار دیگه قاچاق نداری بلکه بنزین به ایران قاچاق میشه
یا قیمت بنزین را آزاد کنید واردات خودروهای با کیفیت را هم آزاد کنید که حداقل مردم مجبور نباشن حجم بالایی از بنزین مصرف کنند و برایشان اقتصادی باشد
هرجوری که بسنجیم میبینیم اصلی ترین عامل قاچاق سوخت و مصرف بالای سوخت خود دولت است
ای داد بر من
چرا انقدر ساده فکر می کنید
همه این های هوی ها برای اینه که از جیب من و شما پول بردارند حالا شما میگی سهم ما به التفاوت رو بریزند تو حساب هر نفر بعد نرخ آزاد بشه
نمونه اون همین یارانه نفری 40500 تومان اونموقع هم همین قصه ها بود
وجدانتون رو قاضی کنید بعد بگید نبود
مثل دفعه پیش . بعد دهک بندی کنید و حذفش کنید ! ؟
یک قوطی تن ماهی 9000 تومان ، یک جعبه دستمال کاغذی 5000 تومان ، 400 گرم پنیر 8000 تومان ، قیمت همه کالاها و خدمات سر به فلک گذاشته، اما دولت یارانه نقدی ثروتمندان را قطع نمی کند
و البته که اگر یک دلار برابر هزار تومان باشد عمرا کسی سوخت قاچاق کند چون هر لیتر بنزین معادل یک دلار خواهد بود بابا جمعش کنید نقدینگی رو ارزش پولمون بیاد بالا
نه نقدی نمی خوایم...همون بزارنش رو خودش
از يمن داريم بدتر ميشيم ... اقتصاد ايران تنها با افزايش غير كار شناسي سوخت ضربه خورد .

مردم ما بدبختن .يه نگاهي به حقوق كارگرا بكنيد من روزي 6000تومان كرايم ميشه تابرم سركار يه كارگر بيش نيستم مگه اداره كار چقدر برا من زده .باگروني بنزين بايد از دهن بچه هام بزنم اقساط وام روهم نميتونم بدم همش شده جريمه ديركرد ....
بجاي اين نسخه هاي نسنجیده
دلار رو برگردونيد سر جاش ........
سلام
آقای اقتصاد دان آیا حقوق ودرآمد آن کشورها درنظر گرفته اید که این مطلب بیان میکنید حقوق یک کارگر ایرانی 80 دلار هست درماه یعنی روزی 3 دلار درکشورامارات پائین ترین حقوق 1500 دلاراست درکشور افغانستان هم حدود 180 دلارهست باارز 15 هزارتومانی شما هم بیاید نصف حقوق امارات برای یک کارگر درنظر بگیرید بنزین 5هزارتومان یا 8 هزارتومان افزایش دهید فقط میتوانم بگویم متاسف هستم
40000 تومان میدن بعد بنزین رو میکنن لیتری 10000تومان فک کردین اینا فکر مردمن
نمی خواهیم............................. شما گران نکنید .همان یارانه رادادی مردم را بدبخت کرداحمدی نژاد شما نکنید نمیخواهیم .................... یارانها را قطع کنید قیمتها را برگردانید به سال82 . احمدی نژاد که شبه قیمتها را از یک ریال رساند به 7 برابر خانه متری یک میلیون را رساند به 7 میلیون .این نتیجه بی تدبیری او بود شما ادامه ندهید
این آقا واقعاً نمی داند که بار مالی تحمیلی به واسطه این پیشنهاد کاملاً حیرت انگیز و بهت آور، بر و از سوی دولت غیر قابل تحمل خواهد بود؟ یارانه فعلی را می خواهند پرداخت نکنند اونوقت می گویید یارانه نقدی بنزین بپردازند؟ من امروز حقوقم را امروز گرفتم و شکر خدا همین امروز تمام شد. فکر هایی چنین عمقی و کارساز را برای مشکلات مردم بکنید.
مسئله اصلی اینه که پولی به دست مردم نمی رسه یکبار یارانه دادین برا هفت نسلمون کافیه!!

خداوکیلی دوباره شروع نکنین
خسته شدیم از همچی
چگونگی توزیع سوخت در حمل و نقل عمومی برای رسیدن به عدالت اجتماعی
یکی از نعمت های ارزشمندی که این سرزمین از آن برخودار است، نفت و فرآورده های نفتی است. پس بر ما شکر گذاری در استفاده درست و به جا از همه منابع خدادادی امری واجب! آیا ما مردم شکر گذار هستیم، آیا ما در استفاده از منابع خدادادی علاوه بر قدردانی، شایسته و نیکو از آن نعمت استفاده می کنیم؟ آیا به فکر آیندگان در برخورداری از سرزمینی آباد، سر سبز و پایدار و برخودار از تنوع نعمات هستیم؟ آیا سود استفاده از بنزین برای همه مردم ایران به یک اندازه است؟ آیا مصرف کننده سوخت بنزین و نفت گاز می تواند خسارت های ناشی از استفاده از این فرآورده ها برای دیگران جبران کند؟ آیا مصرف سوخت در خودروها و صنایع ما بهینه است؟
عملکرد ما در استفاده از سوخت های فسیلی مایع( بنزین، نفت گاز و نفت کوره) بیانگر شهرهایی آلوده، ترافیک های خسته کننده شهری و جاده ای، نامهربانی وحشتناک با طبیعت و قاچاق لجام گسیخته سوخت در مرزها و مصرف وافر این فرآورده ها است.
تا به حال طرح های نظیر اختصاص سهمیه بنزین ماهیانه و دریافت نفت گاز بر اساس پیمایش خودرو با سوابق چند ساله اجرا شده اند و تا حدودی توانسته اند، مصرف سوخت و رواج قاچاق از مرزها را کنترل کنند. از نظر نگارنده این طرح ها، راه حل های موقت هستند و تنهاترین و بهترین راه عرضه سوخت بر اساس آزاد کردن قیمت واقعی در کشور است. واقعی کردن قیمت عرضه سوخت باعث مصرف بهینه، کاهش قاچاق، بهینه سازی صنایع و خودروها در مصرف سوخت، کاهش آلاینده های هوا و افزایش سلامتی و تندرستی در جامعه می شود.
عده ای عقیده دارند که آزادکردن قیمت سوخت باعث ایجاد تورم وحشتناک و گرانی کالا و خدمات می شود. در جواب می توان گفت: که اگر توزیع فرآورده های سوختی بر اساس عدالت باشد، نه تنها تورمی ایجاد نمی شود، بلکه سود و فایده آن نصیب همه ایراینان ساکن در روستاها و شهرها به ویژه قشرهای ضعیف و دهک های پایین جامعه می شود.
در حال حاضر سوخت گاز طبیعی فشرده(CNG) از آلایندگی بسیار کمتری نسبت به سوخت مایع برخودار است، خوشبختانه گاز طبیعی فشرده قابل قاچاق به دیگر کشور نمی شود. مجلس شورای اسلامی باید قوانین مصوب نماید که با توجه به کمبود جایگاه های CNG عرضه گاز طبیعی فقط به خودروهای عمومی درون شهری نظیر اتوبوس های درون شهری، تاکسی ها، آژانس ها و سرویس های مدارس، وانت بارها و ... اختصاص یابد. به منظور تشویق استفاده خودروهای عمومی از CNG گاز طبیعی با قیمت فعلی عرضه شود. تاکسی های بین شهری ملزم به استفاده از LPG با قیمت پایین در خطوط بین شهرها شوند.
دولت باید از شرکت های خودرو ساز بخواهد که خودروهای عمومی( تاکسی، وانت بار و اتوبوس) با پایه گاز سوز تولید و عرضه نمایند و بدین وسیله به تدریج زمینه ساز کاهش آلودگی شهر و توسعه حمل و نقل عمومی شود.
همزمان شرکت های خودرو سازی داخل کشور باید با استفاده از تجربه و فناوری شرکت های ژاپنی یا کره ای در طراحی بدنه و موتور خودروهای تولیدی خود بازنگری اساسی داشته باشند، و تولید خودروهای سبک( از نظر وزنی)، آئرودینامیک، محکم( از نظر سوپر آلیاژی) و ایمن با حداقل مصرف سوخت را، از الزام های خود در دوره زمانی سه ساله قرار دهند.
در حال حاضر قیمت اندک بنزین باعث ایجاد مشکلات بسیاری نظیر: قاچاق وحشتناک در مرزها( حدود 15 میلیون لیتردر روز)، مصرف بی رویه و جبران ناپذیر( مصرف 70 میلیون لیتر)، ترافیک زجر آور و آلودگی هوا در درشهرها شده است. در ضمن سود استفاده از بنزین ارزان فقط نصیب قاچاق چیان سوخت و ثروتمندان برخوردار از چندین ماشین می شود. بهره افراد فقیر و مستمند ساکن در روستاها و حاشیه شهرها، نصیب این دو گروه می شود.
هزینه تولید هر لیتر بنزین از مرحله استخراج نفت خام از چاه تا تحویل نفت کش به جایگاه دار، حدود سی هزار (30000) ریال می شود، بنابراین مصرف بیهوده و قاچاق بنزین روزانه خسارت هنگفتی به دولت وارد می کند.
در حال حاضر میزان بنزین تولیدی ادعا می شود که حدود 95 میلیون لیتر در روز است، اگر رقم قطعی تولید روزانه بنزین( 80 میلیون لیتر) و میزان مصرف بنزین به طور متوسط روزانه 80 میلیون لیتر است و جمعیت ایرانیان ساکن را در کشور را 80 میلیون فرض نماییم، یعنی هر ایرانی به طور متوسط روزانه 1 لیتر بنزین مصرف می کند و عمکردی بدور از عدالت اجتماعی، قاچاق وحشتناک و شرایط بحرانی فعلی نتیجه چنین برنامه ریزی غلطی در مصرف است.
عدالت اجتماعی در گرو ایجاد رفاه و سود برای همه ایرانیان و با در نظر گرفتن حقوق معنوی دیگر موجودات است و این امر میسر نمی شود مگر اینکه :
یک – قیمت عرضه بنزین در کشور به قیمت روز آزاد(جهانی) آن ( یا حداقل معادل FOB خیلج فارس ) باشد، این امر باعث جلوگیری از قاچاق این فرآورده استراتژیک به کشورهای همسایه و ترحیح مصرف کنندگان در استفاده از خودرو های مصرف بهینه، و رایج تر شدن استفاده از ماشین های گاز سوز و هیبردی و چاره اندیشی خودرو سازان کشور در اصلاح کیفیت خودروهای تولید می شود.
دو - اگر نصف تولید( حدود 40 میلیون) را به صورت سهمیه به جمعیت زنده کشور اختصاص یابد، سهم بنزین روزانه هر شخص حدود نیم(0.5) لیتر می شود و مقدار سهمیه ماهیانه هر ایرانی 15 لیتر می شود. دولت محترم می تواند پول 15 لیتر بنزین را به قیمت متوسط آزاد(جهانی) ماه قبل، به صورت یارانه اول هر ماه به حساب همه ایرانیان ساکن کشور واریز کند.
سه – وزارت نفت می تواند باقیمانده بنزین تولیدی روزانه( حدود 40 میلیون لیتر) را با قیمت آزاد(جهانی) به صورت ارزی به کشورهای همسایه صادر نمایید و منبع درآمد ارزی حاصل را صرف ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی(مترو در شهرهای بزرگ، اتوبوس های تندرو گاز سوز در شهرهای کوچک و مینی بوس گاز سوز یا ون در روستاها), سرمایه گذاری در صنایع فرسوده بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، فرهنگ بهینه کردن مصرف انرژی در مصارف صنعتی, تجاری و خانگی نمایید. چهار – از میزان بنزین تولیدیدر پالایشگاه های کشور روزانه 80 میلیون لیتر سهم مصرف داخلی و صادرات به کشورهای همسایه قرار گیرد و باقیمانده بنزین تولیدی در اختیار شرکت های پالایش نفتی قرار گیرد تا عواید فروش آن, صرف به سازی و نوسازی تجهیزات شرکت های پالایش و پخش فرآورده های نفتی به منظور توسعه ایمنی، جلوگیری از تبخیر بنزین و استاندارد سازی و بالا رفتن کیفیت بنزین شود.
پنجم – یارانه سوخت حداکثر به مدت 3 سال به همگان اختصاص می یابد بعد از سه سال مشروط به توسعه حمل و نقل عمومی در آن شهر یا روستا، یارانه سوخت ساکنین آنها قطع می شود. اجرای این طرح زمینه پیشرفت کشور و ایجاد اشتغال فراوان برای فارغ التحصیلان بی کار است.
در حال هزینه هر لیتر بنزین از مرحله از صفر( دریافت نفت خام از چاه ) تا صد آن(تخلیه بنزین از تانکر در جایگاه) حدود 30000 ریال برای دولت هزینه دارد؛ در حالی که مصرف کننده فقط 10000 ریال برای هر لیتر بنزین می پردازد؛ ارزش آن با دلار دولتی( 42000 ریال) حدود 40000 ریال می باشد و ارزش واقعی آن با دلار آزاد(120000 ریال) حدود 110000 ریال می باشد و قاچاق آن به مرزها حدود 1000 درصد سود دارد.
اگر نرخ عرضه بنزین 40000 ریال باشد در این صورت قیمت 30 لیتر آن( با لیتری 40000 ریال) 1200000 ریال می شود، دولت پول 15 لیتر آن یعنی 600000 ریال را به حالت یارانه به حساب هر ایرانی ساکن در ایران، زنده و دارای کارت ملی هوشمند به صورت یارانه در ابتدای هر ماه( اوّل هر ماه) واریز می کند و مصرف کننده واقعی باید پول 15 لیتر دیگر را خود می دهد؛ در این صورت هر لیتر بنزین برای مصرف کننده واقعی 20000 ریال تمام می شود.
طراحی بالا بردن قیمت بنزین به لیتری مثلاً 40000 ریال و اختصاص سهمیه ماهیانه 15 لیتری به هر ایرانی و واریز ارزش ریالی آن به حساب هر ایرانی( زنده و ساکن در کشور)در ابتدای هر ماه : باعث ایجاد عدالت اجتماعی، جلوگیری از قاچاق سوخت، بالا رفتن سلامتی و تندرستی جامعه, مصرف بهینه فرآورده، رایج شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه، خودروهای برقی و استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی و تا حدود جلوگیری از آلودگی هوا و مهم تر از همه؛ صادرات بنزین به کشورهای همسایه می تواند یک منبع قوی ارزی برای دولت باشد و ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل عمومی را باعث شود.
کارت سوخت یک راه حل گذرا و بسیار پر هزینه برای مبارزه با قاچاق بنزین و مصرف بی رویه آن است. تنهاترین و بهترین راه واقعی کردن قیمت بنزین است؛ مشروط به اینکه : 1- پول نصف تولید روزانه بنزین به حالت یارانه ای در اول هر ماه براساس قیمت متوسط ماهیانه بنزین در ماه قبل، به حساب همه ایرانیان ساکن( زنده و با ملیت ایرانی) واریز شود؛ 2- نصف دیگر تولید بنزین به کشورهای همسایه به صورت ارزی صادر و منبع ارزی حاصل صرف زیر ساخت های حمل و نقل عمومی و نوسازی صنایع نفت و پالایشگاهی شود؛ 3- گاز طبیعی فشرده فقط به خودروهای عمومی( تاکسی - وانت بارها - اتوبوس ) با قیمت فعلی اختصاص یابد. این راهکار باعث ایجاد عدالت اجتماعی، کاهش بی رویه بنزین و آلایندگی هوا، کاهش قاچاق می شود.
دولت و مجلس شورای اسلامی باید در این امر شجاعت بیشتری نشان دهند، و به مردم یاد آوری کنند که بهره بنزین ارزان تنها نصیب قاچاق چیان، ثروتمندان و کشورهای همسایه می شود و صدا و سیما باید در روشن گری این مساله نقش مهمی داشته باشد.
با تشکر – مهرداد رجبی
دکتری مکانیک – گرایش تبدیل انرژی
من به دلیل حمایت از کشور و اقتصاد اصلا جهت دریافت یارانه شرکت نکردم مثل اینکه بدجور کلاه رفته سرم. پرداخت یارانه چه صیغه ایه . مرد حسابی حقوق ما را به سطح جهانی برسان بنزین رو هم بکن فوب خلیج فارس نمیشه که موقع هزینه دلاری بدیم موقع درآمد ریالی؟ چه گناهی کردیم شما شدید مسوول ؟
پول ما ارزش پایین ترین پول در جهان اگه می توانیید ارزش پول ملی را بالا ببرید
دفه قبلم باید همین کارو میکردین منطقی تره و قیمت رو کاهش میده چون هر ماه عده زیادی بنزیناشونو میفروشن ولی قیمت بنزین آزاد باید زیاد باشه تا جلوی قاچاق گرفته شه نه یه طرح بی مصرف بشه مثل طرح قبلی
با دلار جهانگیری حساب کنی عادلانه تره
تا بعدش همونم قطع كنيد
ممنون . همينكه يارانه هاي آب و برق و نان را دو ماه به من كارمند پرداخت كرديد و بعد آن بطور كل قطع شد از دولت تشكر مي كنم بيشتر از اين راضي به زحمت نيستيم. البته پيامك قبل انتخابات در خصوص واريز مجدد يارانه ها را يادگاري نگه داشتم.
کلاه دیگری بر سرمردم !!!!!!!!!!مثل یارانه 45هزار تومانی که ده سال است هیچ تغییری نکرده ولی قیمت حامل های انرژی 20برابر شده است و تازه همین یارانه ناچیز را هم آقای روحانی بعنوان کلید حل مشکلات برای عمده افرادقطع کرده است علی برکت الله مثل اینکه این دولت تصمیم دارد مردم را نابود کند و فقط جیب پزشکان را با ضریب k آمریکا و سایرچهار درصدی ها را پرکند.
این کلک قدیمی شده
حداقل مردم رو احمق فرض نکنید
بعدشم حذفش میکنید و هیچ کسی هم پاسخگو نخواهد بود
جان مادرت ول کن ما یارانه نمی خواهیم تورو خدا رحم کن.
آنوقت دوباره باید تمام کسانی را که یارانه هایشان را حذف و یا انصراف داده اند باید مجددا به چرخه بر گردانید و آنوقت دوباره روضه خوانی شروع میشود . آب نداریم ، برق نداریم ، گاز نداریم
چندی بعد هم اعلام کنید یارانه ثروتمندان قطع میشه بس کنید بابا بس کنید در این کشور که روی نفت و خوابیده مردم حتی لیاقت اینو ندارن بنزین هم دریافت کنن ؟
چند مدت پرداخت ميشه بعد قطع ميشه از اين كلك ها زياد خورديم اين اقتصاد نابود فقط زورش به مردم رسيده والا
خجالت نمیکشید؟! پول ملی رو بی ارزشترین پول دنیا کردید بعد صحبت از قیمت بنزین در کشورهای همسایه اونم به دلار میزنید؟!
یک افغانی الان چند تومن هست؟! یک دینار عراق چطور؟!
با ماشین های آشغال مونتاژی با تکنولوژی 30 سال قبل صحبت از افزایش قیمت بنزین هم میزنید؟!!!
واقعا برات متاسفم تابناک چرا نظر منو نگذاشتی ؟ من که به کسی توهین نکردم . خیلی محترمانه مشکلات رو نوشتم . مشخصه که شما هم نون به نرخ روز میخوری
مثل منی که اصلا نه موتور نه ماشین داریم چه گناهی کردیم که نباید از این یارانه ایی که به سوخت تعلق میگیره بهره ببریم نه تنها بهره نمیبریم از اون ور باید هزینه کرایه رو هم چندین برابر بدیم
دیگه کسی به شما اعتماد نمیکند .یارانه را به شرکتها یو کارنجات صنعتی بدهید تا هم صنعت وارد کشور بشود هم تعاد بیکاران کم بشود د انها زیاد بشود جوانان از بیکاری در بیایند .........در عوض جنس ارزان به مردم بدهید .تا همه دررفاه باشند .........
کشور روی ثروت بی حساب خوابیده .....از کوه سیستان و بلوجستان روزی 9 تن طلا در اوردن ان هم طلای خالص .می دانی خراج چند مملکت است ... .بس کنید .مملکت را بیش از این به روز سیاه ننشانید
اول شما حقوق رو هم به دلار بدبد بعد بنزینو به دلار حساب کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل