بازدید 3901

خشم و غافلگیری مردم فرانسه از سیل تربس

کد خبر: ۸۴۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 16 October 2018

بارش باران شدید در شهر تربس در جنوب غرب فرانسه سبب کشته شدن ده نفر و وارد آمدن خسارات قابل توجه به خانه ها و اماکن و تاسیسات شهری شد.نبود امدادرسانی سبب عصبانیت و خشم مردم این شهر شده است.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ این سیل یکی از پرتلفات ترین حوادث در چند سال اخیر در فرانسه بوده است. در حدود بارش سه ماه منطقه در طول یک شب و در مدت چند ساعت در این منطقه بارید.بارش باران سبب بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و به زیر آب رفتن جاده ها و راههای عبوری و خانه های مسکونی مردم شد.سطح آب رودخانه ها با بالاترین حد خود در یکصد سال اخیر رسید.بسیاری از پل های روی رودخانه ها بسته شده اند. برخی منابع خبری آمار تلفات این سیل را سیزده نفر اعلام کرده اند.در این حادثه یک نفر هم ناپدید شده است و هشت نفر هم زخمی شدند.

دفتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که وی به زودی بازدیدی از منطقه خواهد داشت.او همچنین مراتب تسلیت خود را به خانواده قربانیان این سیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد. عملیات امدادرسانی به سیل زدگان با تاخیر زیاد صورت پذیرفت و این به خاطر استعفای ناگهانی ژرارد کولومب وزیر کشور فرانسه که دو هفته پیش روی داد،بود.این موضوع سبب نارضایتی و عصبانیت بسیاری از سیل زدگان شده است.

یکی از قربانیان سیل یک مددکار 88 ساله بود که بر اثر جاری شدن اسیل در سواحل رودخانه برنینگ بوش (Burning Bush)در روستای ویراردنلل( Villardonnel)، در شمال شهر کارکاسنن Carcassonne جان خود را از دست داد. پل های روی رودخانه اودی در شهر کارکاسنن هم بسته شدند.مقامات محلی با این وجود مدعی شده اند که صدها آتشنشان و ده فروند بالگرد را برای امدادرسانی به محل اعزام کرده اند.در حدود هزار نفر از ساکنین محل از بیم شکسته شدن یک سد در منطقه پزنز( Pezens) تخلیه شده اند. هزاران واحد مسکونی در این منطقه فاقد برق هستند و وزش بادهای شدید سبب شکسته شدن تیرهای برق و پاره شدن سیم های انتقال نیرو شده است.

طوفان زمانی رخ می داد که یک جبهه گرم و مرطوب از دریای مدیترانه در اطراف محدوده کوه مرکزی ماسیف Massif به هوا خنک برخورد کرد و سبب بارندگی شدید در منطقه ای از کوهستان پیرنه (Pyrenees)شرقی تا آویرون (Aveyron) شد.این نوع آب و هوا سه تا شش بار در منطقه روی می دهد و همیشه سبب بارش های شدید باران می شود.اما اداره هواشناسی فرانسه اعلام کرده است که این سیستم آب و هوایی نسبت به سالهای گذشته پایداری بیشتری پیدا کرده است و از شدت بیشتری برخوردار شده است.

در کشور پرتغال هم در روز یکشنبه وزش طوفان در حومه شهر لیسبون پایتخت این کشور سبب زخمی شدن بیست و هشت نفر شد و برق صدها هزار خانه قطع شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل