بازدید 3447

عابدینی: کی‌روش به وزیر بگوید تاج نباشد، فردا تاجی نخواهد بود

کد خبر: ۸۴۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 15 October 2018

امیر عابدینی در واکنش به صحبت‌های میک‌ درموت مربی تیم ملی که عنوان کرده بود حمید استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است، گفت: من اهانت نمی‌کنم ضمن اینکه سیرک هم جذابیت‌هایی دارد. دوستان ما حرمت شکنی را به بی‌نهایت رساندند دلیل آن هم این است که ما دغدغه فرهنگی نداریم و اجازه می‌دهیم هر شخصی در هر جایگاهی که قرار دارد به فرهنگ ما اهانت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، رییس اسبق فدراسیون که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، افزود: تعجب می‌کنم برخی مواقع ما را به خاطر یک قلم یا یک سخن احضار می‌کنند اما به یک چشم سبز کسی حتی تذکر هم نمی‌دهد. فکر می‌کنم بضاعت مدیریت ما لوث شده است. طبیعی است در این وضعیت کسانی که فرصت طلب و نان به نرخ روزخور باشند به هیچ عنوان روی معیارهای فرهنگی قدم برنخواهند گذاشت. نه تنها این افراد نگران نمی‌شوند و تحمل می‌کنند بلکه هرچقدر هم این صحبت‌ها برای مردم بار داشته باشد برای آنها مهم نیست.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه بسیاری اعتقاد دارند فدراسیون فوتبال مقصر اهانت‌های کادر فنی تیم ملی است، گفت: اکنون همه مردم صحبت‌ها را رصد می‌کنند و کاملا آگاه هستند. اگر مدیران در قالب یک نظام دقیق و کارشناسی شده حرکت می‌کردند این برخوردها برای آنها قابل تحمل نبود. مدت‌هاست رجزخوانی‌هایی می‌شنویم که در شأن مردم ایران نیست. فکر می‌کنم چند وقت دیگر آبدارچی تیم ملی هم به ما توهین می‌کند. عیبی ندارد یک ایرانی هرچه می‌خواهد به ما بگوید ما این آزادی بیان را به فال نیک می‌گیریم. اما اینکه به فرصت طلبان فرصت داده‌ایم با کفش در سفره ما راه بروند برای مردم قابل قبول نیست. این ضعف مدیریتی که الان می‌بینیم به خاطر کسانی است که روی صندلی‌های مدیریت نشستند و هیچ چیز ندارند به آن صندلی بدهند و صندلی است که به آنها چیزی داده است. 

عابدینی تصریح کرد: به تازگی به یک باور رسیده‌ام و فکر می‌کنم پشت اراده فوتبال چیز دیگری وجود دارد که این رشته را هدایت می‌کند. همین موضوع هم هست که باعث شده دوستان خارجی هرچه می‌خواهند بگویند و هرکاری دوست دارند انجام دهند. کی‌روش امروز تصمیم می‌گیرد چه کسی دستیارش باشد و چه کاری انجام دهد. ایشان مالکیت آکادمی را نه؛ بلکه مالکیت همه فوتبال ما را دارد. من به شما قول می‌دهم و روی کاغذ هم می‌نویسم و امضا می‌کنم اگر کی‌روش پیش وزیر برود و بگوید تاج نباشد همین فردا دیگر تاجی نخواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از کمپ تیم‌های تیم ملی برای همه رده‌های سنی در نظر گرفته شده است یا خیر گفت: به صراحت می‌گویم دکتر زهره هراتیان برای راه اندازی کمپ تیم ملی تلاش زیادی کرده است. علی کفاشیان هم همینطور اما کلنگ ایجاد این مجموعه را صفایی فراهانی زد و تا الان به سرانجام رسید. بودجه‌هایی هم خارج از فوتبال به این مجموعه آمد و هزینه شد. امروز هم اینکه این مجموعه فقط برای تیم بزرگسالان است به این معنی است که ما کل فوتبال را رها کرده‌ایم. چطور می‌شود در یک فدراسیون تیم‌های پایه را رها کرد؟ در قرارداد کی‌روش چه آمده که او فکر می‌کند همه چیز معطوف به تیم ملی بزرگسالان است؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ادامه داد: به نظر شما لیگ ما چقدر در تیم ملی تأثیر دارد؟ بازیکن امروز لژیونر و بلافاصله فردا به تیم ملی دعوت می‌شود اما همین بازیکن اگر در لیگ برتر پیر هم شود به تیم ملی دعوت نخواهد شد. دوستان فکر می‌کردند اگر ما از فوتبال برویم دست‌هایمان بسته خواهد شد و دیگر صحبت نخواهیم کرد اما اینطور نیست.

عابدینی در واکنش به این موضوع که به نظرش دلیل دعوت شدن محمدرضا خانزاده به تیم ملی و همچنین حضور رامین رضاییان در اردوهای تیم ملی با وجود دعوت نشدن به این تیم تصریح کرد: اعتقاد دارم بحث سلیقه یک مربی را نمی‌شود تجزیه و تحلیل کرد اما به روش عادی این مسائل غیرمنطقی است. در این زمینه کمتر به کی‌روش ایراد می‌گیرم هرچند به عنوان یک کارشناس اعتقاد دارم باید به لیگ برتر بیشتر توجه شود. ما باید در لیگ‌مان ایجاد انگیزه کنیم اما این اقدام از سوی مربیان تیم ملی انجام نمی‌شود.

وی در خصوص بازگشت سردار آزمون به تیم ملی با وجود اینکه از این تیم خداحافظی کرده بود گفت: با آزمون کاری کردیم که دیگر چهارچوب موازین ما را قبول ندارد. او به نحو دیگری زندگی می‌کند و جور دیگر هم کارهای خود را انجام می‌دهد. روزی هم که این بازیکن از تیم ملی خداحافظی کرد همه چیز را به گردن مردم انداخت و ضعف‌های خود را پوشاند. این هم که چرا اکنون به تیم ملی بازگشته به خاطر مسائل پشت پرده است که من و شما بوی آن را می‌شنویم. این افراد این بازیکنان را می‌آورند و در فضای مجازی هم روی آن مانور می‌دهند. من فکر می‌کنم آزمون اگر با عصا هم راه برود باز هم به تیم ملی دعوت خواهد شد، چه برسد به الان که جوان است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص بحث بازنشستگی روسای فدراسیون و اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرده بخش خصوصی است و شامل این قانون نمی‌شود گفت: هیچ زمان رئیس فیفا نمی‌گوید چون من رئیس هستم باید از چراغ قرمز رد شوم همان قوانینی که برای مردم عام جامعه وجود دارد برای روسای فدراسیون هم وجود دارد. قوانین عام هر کشوری بر قوانین فیفا مرجعیت دارد. فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال با این حرف‌ها پشت فیفا پنهان می‌شود. چه اشکالی دارد ما باور کنیم بازنشسته شده‌ایم و اگر توانایی هم داریم در باشگاه‌ها کار کنیم و مشاوره دهیم. ما همیشه به جوان گرایی اعتقاد داشتیم و شعار می‌دهیم اما وقتی نوبت خودمان می‌شود از آن فرار می‌کنیم. خدا صندلی را از ما نگیرد و این جسارت را به ما بدهد که خودمان آن را واگذار کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل