بازدید 2260
۱
معاون اول رئیس جمهور:

سطح رضایت‌مندی مردم را باید افزایش دهیم

معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز جهانی استاندارد، گفت: امروز مساله اصلی کشور این است که سطح رضایت‌مندی مردم و امید به آینده را افزایش دهیم و همه کسانی که حرفشان در جامعه اعتبار دارد، لازم است که در این بخش تلاش کنند.
کد خبر: ۸۴۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 14 October 2018

معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز جهانی استاندارد، گفت: امروز مساله اصلی کشور این است که سطح رضایت‌مندی مردم و امید به آینده را افزایش دهیم و همه کسانی که حرفشان در جامعه اعتبار دارد، لازم است که در این بخش تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: روز جهانی استاندار فرصت مناسبی است که تاملی در رسیدن به آن معیارهایی کرد که زندگی را برای مردم بهتر و با کیفیت تر میکند و فرصتی است که سیاستگذاران امر استاندارد و بخش های فعال و تولید در این روز در کنار هم بنشینند و نقد و بررسی کنند اتفاقاتی را که در امر استاندارد افتاده است.

معاون اول رییس جمهور بیان داشت:     در جامعه بهم پیوسته جهانی زندگی می کنیم و وقتی انقلاب های صنعتی در دنیا اتفاق افتاد هر کدام منشا تحولات عظیمی در زندگی مردم بود.  

وی با اشاره به انقلاب چهارم صنعتی اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام ابعاد اقتصاد و صنعت تحت تاثیر تکنولوژی‌های جدید قرار گرفته، بنابراین لازم است استانداردهای متناسب با این شرایط ایجاد کنیم. 

جهانگیری افزود: امروز مساله اصلی کشور این است که سطح رضایت‌مندی مردم و امید به آینده را افزایش دهیم و همه کسانی که حرفشان در جامعه اعتبار دارد، لازم است که در این بخش تلاش کنند.

وی افزود: صنعت گر کشور باید متناسب با شرایط جهانی عمل کند و وقتی دنیا انقلاب چهارم صنعتی را نامگذاری کرده بای متناسب با انقلاب چهارم صنعتی عمل کنیم. 

معاون اول رییس جمهور بیان داشت: برای داشتن واحد تولیدی موفق باید فناوری های روز به خدمت گرفته شود. وقتی کالا قرار است به مقصدی صادر شود حتما استانداردهای آن در نظر گرفته می شود بنابراین همه کشورها در درجه اول به حداقل استانداردها توجه می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته تولید کنندگان ما به استاندارد ها توجه قابل  توجهی داشته اند و قطعا وقتی به این استانداردها توجه شود، هزینه تولید کاهش می یابد و کاهش هزینه‌های تولید منجر به افزایش صادرات می شود.

وی با بیان اینکه وقتی فرایند تولید اصلاح شود، ضایعات از بین می‌رود، گفت: نتیجه این می‌شود که صادرات غیرنفتی کشور تقریباً روند خوبی به خود بگیرد، البته ظرفیت ایران بیش از این است. 

جهانگیری اظهار داشت: در یک دورانی حتی بعد از انقلاب بخش صادرات غیرنفتی ما به صادرات فرش، پسته و محصولات سنتی محدود می‌شد، اما امروز می‌بینیم که در صادرات غیرنفتی ما کالاهای صنعتی هم وارد شده و دانش در این بخش سهم بالاتری دارد. 

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: تعداد شرکت‌های مستقل با مشخصه شرکت‌های دانش‌بنیان به چند هزار مورد در کشور رسیده و سایر شرکت‌ها هم سعی دارند تا به این مشخص دانش‌بنیانی دست یابند.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی ایران توانمند است، گفت: ما با بسیاری از کشورهای شرق آسیا و آمریکای لاتین توسعه را هم‌زمان شروع کردیم، اما چه شد که آنها مسیر توسعه را با سرعت طی کردند و به مسیر قابل قبولی از نظر توسعه رسیدند و ما نرسیدیم؟  آیا ضعف در توانمندی بخش خصوصی بود که باید موتور محرکه توسعه باشد، یا ضعف در سیاست‌گذاری ما است؟

جهانگیری اظهار داشت: تقریباً تمام بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش خصوصی ایران توانمند است و ضعف اصلی در اینکه نتوانستیم، سرعت توسعه متناسب با کشورهایی که همزمان با ما توسعه را شروع کرده‌اند، داشته باشیم در سیاست‌گذاری‌های علمی، عالمانه و دقیق بوده و مسأله عدم اشتغال سیاست‌ها بوده است. 

وی افزود: گاهی سیاست‌ها خوب انتخاب شده، اما با تغییر یک دولت و مدیر سیاست‌ها عوض شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهایی موفق شده‌اند توسعه را خوب پیش ببرند که سیاست‌های عالمانه استفاده کرده‌اند، گفت: این سیاست‌های آنها استمرار یافته و حتی در این کشورها ممکن است دولت‌ها تغییر کرده باشند، اما سیاست‌های آنها تغییر نکرده است. این مسأله از ضعف‌های ما است و انشاءالله آن را برطرف کنیم.

جهانگیری افزود: به هر حال ایران شایستگی توسعه دارد و بخش خصوصی توانمند دارد و قدرت برنامه‌ریزی در کشور بالا رفته و سهم جوانان در کشور در مقطع فعلی بسیار بالا است و کشوری که جوانان تحصیل‌کرده، با موقعیت جغرافیای خوبی دارند، می‌تواند به توسعه دست یابد و این موارد به توسعه کمک می‌کند. 

وی افزود: البته در حال حاضر مقطع خاص و شرایط تحریم قرار داریم که باید بگویم تحریم‌ها شرایط غیرعادی در کشور تحمیل کرده و به تعبیر آمریکایی‌ها جنگ اقتصادی علیه کشور ایران آغاز کرده‌اند که یک طرف جنگ آمریکاست با توانمندی‌هایی که ما برای آن قائل هستیم و یک طرف ایران است، با موقعیت و سابقه تمدنی که نشان می‌دهد، همواره در برابر فشارهای خارجی از خود مقاومت نشان می‌دهد و این موضوع طی سده‌های گذشته جزو فرهنگ ایران بوده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این شرایط غیرعادی می‌طلبد که سیاست‌های متناسب با این شرایط تدوین شود، در این جنگ تحمیلی اقتصادی هدف این است که منابع درآمدی ایران کاهش یابد و هدف این است که امکان جابه‌جایی منابع درآمدی ایران کم شود و از بین رود. 

معاون اول رئیس جمهور افزود: همچنین هدف این است تا با این دو اتفاق محصولات مورد نیاز کشور چه محصولات ساخته شده و چه مواد اولیه امکان وارداتش به کشور نباشد و هدف نهایی این است که از ناحیه این فشارها مردم تحت فشار قرار گیرند و علیه حاکمیت اعتراض کنند و هدف دشمن این است.

جهانگیری اظهار داشت: اما هدف ما این است که حتماً تلاش کنیم تا منابع درآمدی خودمان را افزایش دهیم، اگر چه در این جنگ ممکن است بخشی از منابع ما از بین برود. به هر حال اصلی‌ترین منبع ما نفت است و بعد منابع طبیعی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند، صادرات نفت را به صفر می‌رسانند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: حتی برخی از کشورها اگر چه هنوز به 13 آبان و دور جدید تحریم‌ها نرسیده‌ایم، برداشت نفت را صفر کرده‌اند.

وی افزود: حتماً مردم ایران از مسئولین انتظار دارند که علی‌رغم این مسائل میزان صادراتمان در بخش نفت در حد قابل قبولی باشد.

جهانگیری افزود: علی‌رغم اینکه تعدادی از کشورها که نفت را از ما می‌برده‌اند،کارشان را متوقف کرده‌اند، ما شرکای جدیدی پیدا کرده‌ایم و با شرکای سنتی صحبت کرده‌ایم و راهکارهای جدید پیدا کرده‌ایم. 

وی افزود: این چیز جدیدی نیست و آمریکایی‌ها باید بدانند که کشورهای مورد تحریم، تحریم‌ها را دور می‌زنند و راهکارهایی پیدا می‌کنند تا در این مسیر موفق شوند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایت مندی باید وجود داشته باشد تا آنرا افزایش داد
دولت بی تدبیر و یاس و نا امیدی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان