بازدید 2242

تعدیل قیمت گوجه‌فرنگی با ممنوعیت صادرات

قیمت گوجه فرنگی و رب که در مقطعی با افزایش زیادی روبه رو شد با توجه به ممنوعیت صادرات آن روند نزولی در پیش گرفت.
کد خبر: ۸۴۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 12 October 2018

قیمت گوجه فرنگی و رب که در مقطعی با افزایش زیادی روبه رو شد با توجه به ممنوعیت صادرات آن روند نزولی در پیش گرفت.

به گزارش خبرگزاری میزان، قیمت گوجه فرنگی که طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت شدید مواجه شده بود و هر کیلوگرم آن به ۷ هزار تومان رسید طی روز‌های اخیر با کاهش قیمت را پشت سر گذاشت.

از سوی فعالان این بخش دلایل مختلفی برای افزایش قیمت بیان شده است، از افزایش تقاضا که به دلیل ورود کارخانجات فرآوری برای خرید گرفته تا رشد بی سابقه صادرات این محصول که به دلیل افزایش قیمت ارز اتفاق افتاده است.

افزایش صادرات این محصول به حدی بود که پیش‌تر اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو باخبرگزاری میزان اظهار کرده بود: برای متوقف شدن صادرات به اتاق اصناف نامه زدیم تا برای تنظیم شدن بازار داخل جلوی صادرات گرفته شود.

وی گفته بود: ما مخالف صادرات نیستیم اما، ابتدا باید بازار داخل تنظیم شود و بعد به فکر صادرات باشیم.

در حالیکه فعالان این بخش مدعی بودند که قبل از افزایش قیمت‌ها به مسئولان مربوطه برای ممنوعیت صادرات نامه زده و نسبت به ایجاد مشکل برای تنظیم بازار هشدار داده بودند اما، اتفاقی در این زمینه نیفتاد تا زمانی که قیمت هر قوطی رب به رقم بی سابقه ۲۰ هزار تومان رسید.

پس از این افزایش قیمت بود که وزیر صنعت در اقدامی مثبت، اما دیرهنگام دستور ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی را صادر کرد که با توجه به این دستور روند کاهشی قیمت آغاز شد.

با توجه به شرایط باید از مسئولان وزارت صنعت و ستاد تنظیم بازار پرسید که چرا را این تصمیم مثبت دیرهنگام گرفته تا تنظیم بازار به مشکل مواجه شود.

نظر به اتفاقی که برای گوجه فرنگی و رب افتاد، امیدواریم از این پس تصمیمات مشابه در مورد دیگر کالاها، پیش از گرانی و افزایش قیمت‌های نامتعارف صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی