بازدید 21707
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با «تابناک»؛

اگر دولت می خواهد قیمت بنزین را واقعی کند، باید تعرفه واردات خودرو را بردارد/ چهل سال است سرمایه و تولید کشور را هزینه خودروسازها کرده ایم

میزان قاچاق سوخت از روزانه ۹ میلیون لیتر به ۱۵ میلیون لیتر در روز افزایش یافته و مصرف روزانه سوخت در کشور به حدود ۸۷ میلیون لیتر رسیده است؛ بنابراین، طرح «احیای کوپن، سهمیه بندی و افزایش قیمت ها» به منظور کنترل قاچاق و مدیریت مصرف سوخت در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 10 October 2018

اگر دولت بخواهد قیمت بنزین را واقعی کند، باید تعرفه واردات خودرو را بردارد/ چهل سال است که سرمایه و تولید کشور را هزینه خودروسازی‌ها کرده ایمارزان بودن قیمت بنزین در ایران در کنار افزایش نرخ ارز، باعث افزایش میزان قاچاق این فرآورده نفتی به کشورهای همسایه به ویژه در ماه‌های اخیر شده است؛ موضوعی که دولت را بر آن داشته تا اقداماتی برای جلوگیری از آن انجام دهد.

به گزارش «تابناک»؛ میزان قاچاق سوخت از روزانه ۹ میلیون لیتر به ۱۵ میلیون لیتر افزایش یافته و مصرف روزانه سوخت در کشور به حدود ۸۷ میلیون لیتر رسیده است؛ بنابراین، طرح «احیای کوپن، سهمیه بندی و افزایش قیمت ها» به منظور کنترل قاچاق و مدیریت مصرف سوخت در دستور کار تیم اقتصادی دولت قرار گرفته است.

محمد حسن نژاد در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: متأسفانه عملکرد دولت ها در خصوص حامل های انرژی در سال های گذشته بسیار بد بوده و همین باعث شده تا کشور متحمل زیان های بسیاری شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ برابر ارز ایران و کشورهای همسایه باعث شده که یک عطش قوی برای قاچاق سوخت در کشور ایجاد و باعث شود، میلیاردها ریال از درآمدهای دولت نصیب افراد سودجو و قاچاقچی شود.

وی افزود: همیشه دولت ها در ایران آسانترین راه را برای کنترل اوضاع در پیش می گیرند. از آنجا که در این تصمیم گیری ها کمترین توجه به منافع مردم است، این مردم هستند که باید خسارات ناشی از این تصمیم گیری ها را پرداخت کنند. هم اکنون نیز به نظر می رسد، دولت در فکر آن است که آسان ترین راه را برگزیند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: چند وقتی است با افزایش نرخ ارز، بار دیگر موضوع قاچاق سوخت و به دنبال آن افزایش قیمت ها به گوش می رسد و دولت ـ آن گونه که از اخبار برمی آید ـ در صدد است تا قیمت ها را افزایش دهد و صحبت از بنزین 3000 تومانی و 4000 تومانی شده است؛ اما به نظر من، این راهکار درست نیست؛ نخست اینکه با افزایش این میزان، همچنان انگیزه برای قاچاق سوخت وجود خواهد داشت، چون هنوز قیمت سوخت در کشور پایین تر از قیمت منطقه ای است و دولت مجبور است به اندازه همان میزان که بنزین عرضه می کند، یارانه سوخت نیز پرداخت کند.
از سوی دیگر، با افزایش قیمت حامل های انرژی، احتمال ایجاد یک تورم فزاینده در جامعه وجود دارد؛ از این روی، دولت ها تلاش می کنند، وارد این چرخه نشوند و ترجیح می دهند، مردم را راضی نگه دارند؛ اما به نظر من، این کار لازم نیست و دولت باید ملاحظات را کنار بگذارد و قیمت ها را واقعی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه روزانه حدود 10 میلیون لیتر از کشور قاچاق می شود، گفت: متأسفانه دولت هزینه های بسیاری برای بنزین کرده است. اگر ما قیمت فوب خلیج فارس را 55 سنت و قیمت هر دلار را نیز 10000 تومان حساب کنیم، دولت سالانه بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان هزینه بابت قاچاق بنزین پرداخت می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اما این کار یک اشکال اساسی دارد و آن موضوع خودروسازی های ماست. متأسفانه بازار انحصاری خودرو در کشور، باعث شده تا مردم از دسترسی به خودروهای باکیفیت و با مصرف سوخت پایین محروم شوند. اگر دولت بخواهد قیمت بنزین را واقعی کند، باید تمام تعرفه های خودرویی کشور را بردارد. نمی شود ما خودرو را با قیمت چهار برابر ارزش واقعی آن در کشور سوار شویم و بنزین را هم آزاد بخریم؛ این می شود دو سر سود و برد برای دولت و تحمل گرانی برای مردم.

وی گفت: متأسفانه چهل سال است، همه سرمایه و تولید کشور را هزینه خودروسازی ها کرده ایم و خودروسازهای ما الان اقتصاد کل کشور را تحت الشعاع خود قرار داده اند، در حالی که نه پیشرفتی در کار داشتند و نه توانسته اند بازار را واقعی کنند و تنها کاری که کرده اند، این بوده که با خراب کردن اوضاع، ماهی خود را از آب بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۹۵
چه فایده ؟! کو گوش شنوا و وجدان بیدار و سالم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
انتظار مردم از مدعی العموم :
شرکتهای خودرسازی به ویژه ایران خودرو و سایپا باید بخاطر دامن زدن به گرانی های اخیر محاکمه شوند
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
هر چند وقت یکبار از این دست اظهار نظرها در مورد خودروسازی ها میشه همه هم به ان اذعان دارند ولی هیچ اتفاقی نمی افته نمی دونم چرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
طی یک سال گذشته دولت با گرانفروشی ارز و سکه که به منظور عدم اعلام ورشکستگی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کشور و جبران ورشکستگی آنها انجام داد منجر به ایجاد تورم 300 درصدی شد که یک حرکت کاملاً نا درست محسوب می شود.

حال اصحاب رسانه و ملت ایران باید از همین الان به هوش و به گوش باشند چرا که یک حرکت دیگر توسط دولت و مجلس در حال طرح ریزی و انجام است. اگر چنانچه قیمت بنزین و سوخت افزایش پیدا کند این موجب به شدیدتر شدن و افزایش نرخ تورم کنونی بسته به میزان افزایش تورم خواهد شد.

کشور ایران که خود دارای بیشترین ذخائر نفت و گاز در کل دنیاست، و خود تولید کننده بنزین است و در تولید بنزین خود کفاست، چرا باید مردم از این نعمت خدادادی بهره مند نشوند و متحمل تورم ها و گرانی های ناشی از گران شدن یک محصول داخلی شوند؟؟؟

آیا بغیر از این است که یک عده در صدد رساندن کشور به مرز فروپاشی اقتصادی هستند؟ و یا مافیاهای تولید بنزین و نفت و گاز قصد صادرات این محصول به جهت دریافت ارز را دارند؟ و می خواهند لقمه را از سفره مردم بگیرند و به خارج صادر کنند؟ و سر انجام این صادرات هم که معلوم است یا اختلاس می شود و یا بنز و بی ام و و پورش و ویلا برای مسئولین و فرزندانشان خواهد شد؟؟؟!!!
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
هی میگید ماخواهیم برای جلوگیری از قاچاق به قیمت واقعی نزدیک بشه بعد حکومت میره یه چاک جدید درست میکنه که نشه.دستمزد همونه که بوده و همه قیمت ها میخاد بشه در حد قیمت جهانی مثل توی هلند خوب کیفیت زندگی رو هم ارتقا بدید بشه برسه در حد هلند و هی اونو با سودان و افغانستان نسنجدید.سواره از حال پیاده خبر نداره
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
درامدها...انگار کار دولت وقت واقعی کردن قیمتهاست نه واقعی
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
متاسفانه یک نسل 30 ساله که الان در حدود 60 سال عمر دارند بیشترین ضربه را خورده اند ، حداقل این نسل جدید باید اوضاع را تغییر دهد
تابناک تا حالا یه دونه تیتر درست زده باشی همینه. هر چند ....
جالبه خود آقایون حقوق را دلاری میگیرند هر چند وقت یکبار هم قیمت حاملهای انرژی را واقعی میکنند ولی هیچوقت صحبت از واقعی شدن حقوق کارمندا و کارگرا نمیکنند و این عین خیانته
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
آقا چرا حقوق بازنشسته مفلوک را نمیگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
حتما
سلام هر چند کسی در ایران به این موضوع اهمیت نمیدهد ولی یک راه که به نظر اینجانب می رسد این است که:
دولت برا ی خانواده ای که 4 ماشین دار د یا 1 ماشین فرق بگذارد مثلا سقف بگذارد هر خانوار 100 لیتر بنزین میتواند مصرف کندبیشتر از ان تا 200 لیتر یک قیمت و هینطور پله پله بالا برود این باعث میشود پولدارها نتوانند بیش از بیش از یارانه سوخت استفاده کنند این الگو در مصرف اب و گاز هم میشود استفاده کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
مسلما یک خانواده پر جمعیت از یک خانواده کم جمعیت مصرف بیشتری دارد. کسی که برای کار باید به مسافت دور تری برود مصرفش بیشتر است. کسی که برای امرار معاش از خودرو استفاده می کند نیاز بیشتری به سوخت دارد. و ...... سهمیه بندی همیشه رانت آفرین و غیر اصولی است. قیمت واقعی بهترین راه حل است اما برای همه چیز. اگر دستمزد ها را هم بر اساس قیمت ارز محاسبه و پرداخت کنند و تعرفه ورود خودرو هم حد اکثر 7 درصد باشد افزایش قیمت بنزین تا 5000 تومان در هر لیتر کاملا منطقی است. با خودرو هیبریدی می توان نصف مصرف عادی بنزین مصرف کرد و سود حاصل از 50 درصد قیمت کمتر خودرو هم بیش از ما به التفاوت باقی مانده خواهد بود و به این ترتیب رفاه حاصل خواهد شد. خودرو ساز داخلی هم وادار به افزایش کیفیت و عرضه خودرو کم مصرف خواهد شد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
با این دستور العمل شما، باید دو تا دولت دیگر به حجم و عرض و طول دولت فعلی ااضافه بشود تا بتوتند این مسائل را پیگیری و تنظیم کند. آن وقت هزینه آن را چه کسی باید بپردازد.
پیشنهاد من قیمت گذاری جهانی تمامی کالاها خدمات و حقوق و دستمزد مردم ایران بر اساس یک .ارز معتبر بین المللی است
چقدر ما باید سرکوفت ارزا ن بودن سوخت و سایر موارد در آن سوی مرزها را به جان بخریم..
یا فقط سوخت و مایجتاج مردم آن سوی مرز گران است یا حقوق و دستمزد و درآمد هم بالاست .
چرا نعل وارونه می زنید. مجلس مصوبه دهد و تعرفه خودرو را کم کرده و واردات خودرو را آزاد کند. البته نه آنگونه آزادی که فقط چند خانواده خاص انحصارا واردات انجام دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
باید اجازه بدن شرکتهای سازنده اتومبیل در ایران نمایندگی فروش داشته باشند اینجوری هم راه رانت خوری چند خاندان همیشگی بسته میشه هم اون شرکتها مجبور به اجرای تعهدات گارانتی و... هستند
خدا پدرتو بیامرزه. هرکی بتونه شر این به اصطلاح دو خودرو ساز را از سر مردم کم کنه واقعا یک شاهکار کرده که در تاریخ ماندگار میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
آرزوی همه ایرانی ها همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
ارزوی مردم ایران مهم نیست و باید دید اقلیت چه میخواهد و میکند .
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
میتونی هرچی بخواهی در ارزو و رویا غرق شوی
آقایون دولتیها تازگی سری به سوپرمارکت زده اند؟دیدند قیمتها دوباره دوبرابر داره میشه؟تا کی مردم باید جوابه بی کفایتی دولتیها و موسسات مالی غیر مجاز رو که پوله مردم رو خوردند رو بدن؟!!!!!!
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
موسسات و بانک های مجاز بدترن
بحث های تکراری که همیشه قبل از گران شدن بنزین مطرح میشوند و هدف اون فقط سرکار گذاشتن ملت هست
هیچوقت تعرفه های واردات خودرو برداشته نمیشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دقیقا
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دقیقا همینه در سنوات قبل نیز بر همین منوال بوده بحث های بیهوده و در نهایت افزایش قیمت و عادی شدن وضع برای مردم بار هر بدبختی ومرارت در زندگی و تحمل ولی تا کی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
کاملا درسته
۱۶ هزار کشته سالانه در حوادث رانندگی در ایران که حدود 80 درصد کشته ها مربوط به دو خودروساز بزرگ کشور ( سایپا و ایران خودرو ) است . بنابراین بهتر است یا تعرفه واردات خودرو صفر اعلام شود یا خاتم الانبیا در کنار خودرو سازان داخلی ، خط تولید کارخانه تولید خودرو جهت ایمنی بیشتر رفاه مردم افتتاح و راه اندازری نماید .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
بذار خاتم الانبیا اون پروژه های رو دستشو تحویل بده بعد بیاد یه جا دیگه سفره بندازه
ناشناس
| - |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
کدوم پروژه های رو دست مونده؟؟؟؟
تعرفه رو وردارین تا ملت ایران هم سوار ماشین های امن بشن و از این پرایدهای قاتل رهائی پیدا کنن. این همه کشته که در تصادف این حلبی ها برجا می مونه مسببش خودروسازها هستن. جواب خدا رو چی خواهید داد؟
تابناک عزیز

مگر 15 میلیون لیتر در روز تو جیب جا میشه که بخوان از مرز رد کنن
پس این همه اقتدار توی حفظ مرز ها کجا رفته به همین راحتی 15 میلیون لیتر در روز رد کنن بره بابا دست بردارین مگر میشه

پس این همه هزینه برای حفظ مرزها چرا می کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
احسان
| France |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
سوال منم همینه.من فکر میکنم یا این آمارها کاملا دروغ و ساختگیه تا بهونه ای واسه گرونی بنزین داشته باشن یا اینکه اگرم قاچاقی انجام میشه قطعا کار عوامل خود آقایونه و با هماهنگی خودشونه،وگرنه یه گالن ۲۰لیتری رو هم نمیشه رد کرد به راحتی!
حاجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اصلا گیرم اینهمه بنزین قاچاق میشه.خب چرا باید تهران با این ترافیک سهمیه بندی بشه.چرا شیراز و اصفهان و یزد و... خب برو همون شهرای مرزی رو سهمیه بندی کن
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
خدا خیرت دهد بابا اینطوری هم نیست مگر مرز نشینان چقدر متوانند قاچاق سوخت انجام دهند بابا ما که با اشراف اطلاعاتی کامل مرزها پشه را روی هوا میزنیم چطور نمیتوانیم جلوی ورود وخروج قاچاق را گرفت پرتقال فروش را بگیرید و....خودتونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اکثرش از ترمینالها و اسکله های غیر مجاز صادر میشود و هیچی به هیچی
خلاصه یکنفر عاقل پیدا شد و حرف حق را گفت انشااله که در حد حرف باقی نماند و مردم شاهد گشایشی در این خصوص باشند
عجیب است مقامات فقط دنبال واقعی کردن نرخ سوخت و انرژی هستند دنبال واقعی کردن حقوق واقعی مردم ، درمان واقعی و.... نیستن؟؟؟؟
اینها همه قصه است آخرش هم بنزین چند برابر میشه هم خودروهای داخلی گرانتر وتعرفه هاراهم افزایش میدهند
مردم هم کیف میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
درود به شرفت

و مردم در انتخابات هم شرکت می کنند

مخصوصاً تا 1400 ی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
همش داستانه
ما تو شعب ابی طالب داریم زندگی میکنیم. هزینه زندگی کشورهای اروپاییه ولی درآمد در سطح کشورهای آفریقایی. قیمت سوخت رو بکنن یه یورو ولی حقوق رو هم به همون اندازه کشورهای دیگه ببرن بالا.
این اگه دشمنی نیست والله چیه پس. میخوان مردم زنده زنده همدیگرو بخورن؟
یک سری سوالات همیشه در ذهن مردم هست ولی هیچگاه جواب داده نمیشود و این به ضرر دولت هاست. یک مورد همین مساله خودروسازی است. ... به هر حال ایده فوق به نظر من قابل قبول است ولی مطمئن هستم هیچگاه عملی نمیشود چون دلالان و مختلصان جلو این کار را میگیرند.
جناب حسن نژاد فردی فرهیخته و با سواد است اما نمی دانم هدف او از بیان این اظهارات پوپولیستی چیست؟برادر گیریم تعرفه حذف شود اولا دلار مملکت کجا بود که خودرو وارد کند و ثانیا با دلار 15000 تومانی قیمت خودروی خارجی بدون تعرفه چند در می اید؟یقینا برای خودروهای معمولی با موتر 1800 سی سی زیر 250 میلیون تومان نخواهد بود حال شما می خواهی این خودرو را جایگزین پراید و 405 کنی؟نرخ بنزین و گازئیل باید آزاد شود و به حداقل 8000 تومان برسد و بعد آن هم شناور شود مرگ یک بار شیون هم یک بار دولت هم می تواند با دادن یارانه حمل و نقل محدود تا حدی از مردم ضعیف حمایت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
خودرو سازا هم آشغالاشون رو با خیال راحت بفروشن!؟خیر اگه قراره سوخت آزاد بشه واردات هم باید آزاد بشه
بالاخره یه حرف حساب شنیدیم. ولی کو گوش شنوا !!! اگر زور نماینده ها به این دو خودرو ساز ظالم می رسید که وضع ما بعد از چهل سال این نبود.
بنده حاضرم ماشین 250 میلیونی خارجی به قیمت فعلی را بدون تعرفه 100 میلیون تهیه کنم و تفاوت آن را در بانک سپرده و ماهانه با سود آن هرینه بنزین به نرخ آزاد را پرداخت در کنار ان روغن و مالیات و بیمه ماشین را پرداخت و هنوز باز هم برایم باقی بماند. این نشد که تعرفه بالا ولی نرخ بنزین آزاد جهانی بیایید قیمت ماشین را هم بین المللی کنید. به خدا همه منفعت می کنیم تازه با امنیت بیشتر و اصطلاحک کمتر ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
عزیز، اون موقع، سود بانکی هم باید اروپایی بشه. تازه مالیات هم بدی، هم خرما رو میخوای هم خدا؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
به 21:03
باید تورم و دستمزد و اشتغالزایی اروپایی بشه.
چه غلطی کردم به روحانی رای دادم واقعا پشیمانم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
منم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
خوشا انان که کلا رای نمیدن مث من :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
تمام جناحهای چهار گانه : چپ و راست و میانه و اعتدال امتحانشان را پس دادند و رفوزه شدند
ای بابا هر سال مردم رو با همین وعده ها سر کار گذاشتن،برید دفاتر دلالی ایران خودرو رو توی آلمان ببینید به عمق فساد پی می برید!
از اونجایی که دولت دلسوز مردم نبوده و نسبت به تورم بی تفاوت هست قیمت خودرو و بنزین رو همزمان افزایش میده و باز شاهد تورم وحشتناک و افزایش چند برابری کالا خواهیم بود!!و این وسط مثل همیشه بازنده اصلی اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند!!!
با وجود آنکه خودروهای ساخت داخل از استانداردهای جهانی پایین است ولی قیمت عرضه آن چندین برابر قیمت واقعی است برنامه ریزان و مدیریت کلان اقتصاد کشور و کارخانجات تولید خودرو متاسفانه در این چند دهه گذشته وقتی معضلی فراگیر شد به فکر چاره اندیشی می افتند در سالیان گذشته قرار بر این شده بود قیمت بنزین و سایر حاملهای انرزی با شیب ملایم سال به سال بیشتر شود که جامعه نیز دچار بحران نشود آنکس که قاچاق میکند نه تنها با این کارها متضرر نخواهد شد بلکه با کارتی کردن بنزین باز دست عدهای برای چپاول از این مسئله باز خواهد شد باید در وهله اول عیب کار برطرف و بعد عملی شود خودرروها استاندارد سازی شده و میزان مصرف سوخت آنها پایین آورده شود با این کار 50درصد مصرف بنزین پایین خواهد آمد مجلس محترم و دولت باید افزایش نرخ بنزین را در اول هر سال عملی کند در شرایط کنونی که و ضعیت اقتصادی و قدرت خرید مردم پایین است این کار موجب گرانی و تورم بیشتر در کشور خواهد شد که مردم دیگر توان تحمل بار بیشتر گرانی را ندارند باید جلوی خروج بنزین از مناطق مرزی گرفته شود و به جایگاهای بنزین نظارت کافی باشد
"این نماینده مجلس با بیان اینکه روزانه حدود 10 میلیون لیتر از کشور قاچاق می شود، گفت: متأسفانه دولت هزینه های بسیاری برای بنزین کرده است. اگر ما قیمت فوب خلیج فارس را 55 سنت و قیمت هر دلار را نیز 10000 تومان حساب کنیم، دولت سالانه بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان هزینه بابت قاچاق بنزین پرداخت می کند"
آمار مسخره و بدون پشتوانه یعنی همین که هر فردی برای خود اعلام می کند قاچاق سوخت را. یکی 20 میلیون لیتر، دیگری 40 میلیون لیتر و این نماینده محترم هم 10 میلیون لیتر.
قیمت فوب خلیج فارس به مردم ایران چه ربطی دارد، مگر به قمیت فوب خلیج فارس درآمد داریم که باید هزینه کنیم. بله بیایید به همین نسبت درآمد ایجاد کنید، حقوق بدهید بعد حرف صدمن یک غاز قیمت بنزین با پیش بکشید. قاچاق سوخت از بی عرضگی شما مسئولین است که هم بیکاری را افزایش داده اید و هم برخورد نمی توانید بکنید. جلوگیری از قاچاق براحتی قابل انجام است فقط یک جو غیرت و همت می خواهد که شما ندارید
مگر این مافیای خودرو سازان داخلی می گذارند تعرفه واردات خودرو برداشته شود می دانید چند هزار ایرانی را تا کنون با این خودروهای ناایمن بی کیفیت به کشتن داده اند ؟
آقای نماینده عزیز در این نوشتار شما مردم کجا قرار دارند؟چهار دهه است دولتها هرجا گیر میکنند قاچاق سوخت را بهانه میکنندتا روزگار مردم را با افزایش هزینه ها سیاه کنند.جای تاسفه که دولتها با آن سازمان عریض وطویل از پس قاچاقچی ها برنمی ایند.این بهانه نخ نما شده مامردم عادت کردیم تاوان بی تدبیری دولتها را بدهیم سفره های ما که خالی است اصلا چطور سفره های مشمایی منازل جمع کنیم تا خیال آقایان یکبار برا همیشه راحت گردد.الله تعالی آخر عاقبت ما را با این نمایندگان ومسئولین بخیر کند
نتیجه کار کارشناسی نشده به قهقراه رفتن است، الان باید کسانی که بدون کار کارشناسی باعث حذف کارت سوخت شدند، باید محاکمه بشوند
اگر شرایط مملکت را نمی پسندید سرمایه خود را بردارید و از مملکت خارج شوید راه باز است.
اینقدر غر نزنید☺☻
:)
پاسخ ها
محمد شریفی
| United States of America |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اخراج چند صد یا چند هزار نفری مدیران و مسئولان بی عرضه خیلی راحت تر است تا خروج چند ده میلیون ایرانی!
احسان
| France |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
تو بهتره ساکت بشی وقتی حرف زدن بلد نیستی،معلومه آقازاده یا رانت خواری یا از مسئولین !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
تو ديگه چي ميگي؟
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
انشالله نسل شما رو بیرون میکنیم.
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
از آدم هایی آقا وشاید هم آقازاده بیشتر از این نمیشه انتظار داشت سال پنجاه وهفت کجا بودی.شاه هم مثل تو فرمان صادر میکرد که هرکی دوست نداره بره مراقب باش به سرنوشت اون دچار نشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
سرمایه که ندارم فقط کسی اگه لطف کنه یه پولی قرض بده هزینه تهیه پاسپورت و عوارض خروج از کشور رو بهم قرض بده قسم میخورم جونمو وردارم برم البت اگه جایی رام بدن :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
لابد خارجی هاهم ۲۵۰ هزاردلارمیدن میان جای مارومیگرن !
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
همین الان حاضرم برای همیشه از ایران برم ولی چی؟؟؟ راه باز است؟؟؟ کی گفته راه باز است اتفاقا راه بسته است. اگه راه باز بود که الان جمعیت ایران از قطر هم کمتر بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
اگر میشد که رفته بودم.
به نظر من سایپا و ایران خودرو باید جمع بشن به غیر از کلاه سرمردم گذاشتن کاری نکردن .کیفیت پایین قیمت بالا .
عدم کارایی وکیفیت .نهایت کارشون شده سرهم کردن قطعات وارداتی چند سال پیش ماشینهای خارجی که چندین سال پیش تولید شده یا تولید پراید با قیمت بالا
واقعا این حمایت بی قید وشرط از خودروسازان(منتاژان) ظالمانه است و ظلم به مردم است اگر تعرفه نباشد بهترین خودروها زیر 200 میلیون تومان به دست مردم می رسد.
اگر دولت سوبسید یک سال بنزین را صرف تعویض خودروهای عمومی مثل تاکسها با خودرهای هیبریدی کند هم مصرف سوخت به شکل بالای کاهش پیدا میکند هم از الودگی هوا جلوگیری میکند همینطور چهره شهر نیز زیباتر خواهد شد . حال موتورسیکلتها را هم به ان اضافه کنید.وبه مدت یک سال ورود وسایل نقلیه هیبریدی را بدون عوارض ازاد کنید.ودر این مدت به خودروسازها فرصت دهید تا این تکنولوژی را بومی کنند.البته این کار شدنیست به شرطی که رانت خواران اجازه دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
هر وقت دولت برای براندازی سیگار و تنباکو اقدام کرد از سوبسید بنزین هم برای نوسازی خودروهای .کشور اقدام میکند
دوست عزیز این کارها درآمد زیادی دارد که نه این دولت ،نه دولتهای قبلی و نه دولتهای آینده نمیتوانند و نمیتوانستند از آن بگذرند.ضمن اینکه برو بررسی کن ،قلیان در دوره ی خاتمی رواج داده شد فقط برای همین درآمد زیاد آن.!
میخان قیمت ها رو واقعی کنند انجام بدن اما قبلش دستمزدها را واقعی کنند
دولت اگه راست میگه قیمت دلار و سکه و طلا رو واقعی کنه !!!
بسلامتی شورای نگهبان fatf را رد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
ذوق ذوقزدگان برجامی زیادطول نکشید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
شایعه پخش نکن . همین شما ها هستید که مملکت رو بهم ریختید .
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
اگه این کار رو کرده دمش گرم
حماقت برجام تکرار نشه بهتره
در حال حاضر بدلیل قیمت دلار نه فقط سوخت بلکه تقریبا تمام محصولات کشاورزی و اغلب داروهای تولیدی و بخشی از تولیدات صنایع همین وضعیت سوخت رو دارن،از آنجا که معیشت و زندگی بخش قابل توجهی از مردم کشور با سوخت گره خورده مسلما همه چیز مجددا افزایش قیمت پیدا نموده وهزینه حمل و نقل تاثیره بسیار زیادی بر فقیرتر شدن سفره مردم دارد،به نظر من دو کار میتواند گره گشا باشد اول یاری گرفتن از نیروی بسیج و ارتش وسپاه در مرزبانی و جلوگیری از خروج سوخت قاچاق و بهره گیری از کارت سوخت در استانهای هم مرز با پاکستان و افغانستان و ترکیه وعراق چرا که انتفاع قاچاق سوخت بترتیب در ترکیه و دو کشور پاکستان و افغانستان بترتیب جهت قاچاق ۲۰ لیتر سوخت ۲۱ و ۱۴ دلار میباشد،ضمنا نظارت ویژه و مستمری بر بارنامه ها و تخلیه محموله های سوخت بایستی اعمال شود،اینکه هر بار در بازه های مختلفه افزایش نرخ ارز از همین استدلال جهت سهمیه ای نمودن و یا افزایش قیمت سوخت استفاده شود نشان از عدم مدیریت و مدیریت مقطعی موضوع دارد،بیایید یکبار و برای همیشه این موضوع را تمام کرده و با روح و روان مردم بازی نکرده و سفره مردم را کوچکتر نکنیم،به شخصه حاضرم طی یکسال با راهکارهای فوق و کمک از تجربیات و دانش اهل فن و بدون حق الزحمه این کار رو به منزل مقصود برسونم،یا حق
قیمت بنزین واقعی است!
این قیمت دلار است که غیر واقعی است!
مردم را با این وعده ها گول نزنید! بهتر است فکری به حال دلارهایی باشید که در بازار گران می فروشید!
بنزین را بکنید لیتری 5000 هزار تومان ولی درب خودروسازی را ببندید و اجازه بدید خودروهای تا 1200cc بدون تعرفه واردبشه هرچه حجم موتور بالاتر برود تعرفه گمرک هم بالاتر ببرید.هر چقدر خودروسازان با جان و مال مردم بازی کردند کافیه.الان موتورهای سه سیلند 1200cc به اندازه موتورهای خوب ایران راندمان کاری دارند نمونش میتسوبیشی میراژ، سه سیلندر داره با حجم 1200 سی سی80 اسب نیرو تولید می کنه.ولی سایپا سر سیلند پراید را تغییر داده 200 سی سی به حجم موتور اضاف شده. قدرت موتور شده 80 اسب بخار با 4 سیلندر. تکنولوژی قدیمی و مصرف بالاست و تعرفه واردات هم بالاست و دولت انتظار داره مردم ماشین بیرون نیارند!
تابناک مثلاتوصدای مردم هستی چراکامنتهاموانتشارنمیدی بهتره سایت روتعطیل کنی بری بقالی بزنی خطرش برات کمتره
در دهه هشتاد به خودروسازها پنج سال وقت دادند که خود را به استانداردهای واقعی برسانند و خودروساز شوند ونه فقط چراغ عوض کن . اما رانت و عدم انگیزه بخاطر عدم رقابت نه تنها بهتر نشدند بلکه بدتر هم شدند . پس این حرف درست که اینها خودروساز نمیشوند . اصلا چرا بشوند یک انحصار کامل و یک بازار هشتاد میلیونی دارند که هر چه میخواهند میکنند . چرا پس به کیفیت و ارتقا مدل فکر کنند . هر وقت هم گفتند تعرفه بردارند فقط تعرفه خودروهای لوکس را برداشتند برای امثال خودشان سوار شوند . اگر واقعا فکر مردم و جانشان هستید تعرفه خودروهای متوسط قیمت را بردارید که اکثریت ملت بتوانند سوار شوند.
شما نماینده مجلس آیا فقط بحث مربوط به خودرو است. فرض کنید خودرو پانصد میلیونی به سیصد میلیون کاهش یابد آیا کارگر و کارمند و کشاورز می تواند آنرا بخرد؟ چرا حقوقها را بر اساس نرمهای بین المللی تبدیل نمی کنید؟ چرا قیمت محصولات کشاورزی باید به اندازه پهن حیوان باشد؟ اگر قرار است بنزین به نرخ جهانی ارائه شود، همه چیز باید جهانی باشد.
این نوع تیتر زد ن یعنی رسانه ها هم براساس دستور باید وظایفشان را برای تحمیل گرانی به انجام برسانند تا شُک تحمیل شده به مردم باعث تنش نشود. نتیجه این مص ،مص کردن همان گران شدن قطعی بنزین است!!! منتهی ، اول از لیتری 4000یا5000تومان شروع میکنند تا وقتی قیمت را 3000تومان یا 3500 اعلام کردند مردم فکر کنند دولت چه لطف بزرگی در حق آنها کرده.
باز هم مثل همیشه ،بیچاره مردم که دستشان به هیچ جا بند نیست .
آقای حسن نژاد و امثال ایشان هم وظیفه ی جا انداختن موضوع گران شدن بنزین را دارند همانطور که در مورد این همه گرانی ها ،خطاها و اختلاسها تعلل و سکوت کردند تا قضایا بر اساس طراحی های قبلی پیش برود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
دقیقا
با سلام فقط مردم دارند ضرر ميكنند چه از نظركيفيت و قيمت خودرو چه از نظر مصرف بنزين و..... و هيچ كس هم جوابگو نيست
تابناک چراخبرردfatfتوسط شورای نگهبان رامنعکس نمیکنی؟٫
حمایت از خودروساز داخلی یعنی حمایت از:
- مافیای خودرو
- رانت خواری
- مصرف سوخت بیشتر
- آلودگی بیشتر
- تشدیدبیماری های روحی و جسمی شهروندان
- به هدر دادن اعتبارات مالی و سرمایه ملی
- بیکاری و فقر
تابناک خواهش میکنم موضوع استخدام فراگیر 96 رو پیگیری و تیتر کنید

(چرا سازمان بنادر و دریانوردی بندرامام پذیرفته شدگان نهایی آزمون فراگیر 96 را بعد از گذراندن و قبولی در تمامی مراحل کتبی، حضوری، مصاحبه، پزشکی، اخذ مدارک و ..... دعوت به کار نمی کند
چند سال باید بگذرد؟ آیا دولت زمان می خرد ... آیا زمان و سن بی ارزش است ..؟)
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
لابد بعد اون هم شما به جمع کسانی که حقوق المان را در اقتصاد ایران می خواهند می پیوندی
اینقدر هم مدیریت این مملکت تعارفی و با رودربایستی شده که عملا همه توافق کردن اینجوری منافع هیچکدومشون در خطر نیوفته
همه با هم بر علیه ملت بیچاره
به نظرم در مورد اینکه نرخ بنزین واقعی بشه و تعرفه خودرو برداشته بشه یا برعکس یه نظر سنجی یا رفراندوم انجام بشه . اینجوری در صورتیکه افزایش قیمت بنزین رای بیاره مشخص میشه که این مثلاً خودرو سازها از چه رانت عظیمی دارن استفاده میکنن و سود میبرن .
چطور این حجم قاچاق میشود و دم از امنیت مرزها میزنیم؟
قیمت خودرو و کیفیت آنور مرزها و درآمد مردم چقدر است که نمیخواهیم با آنان یکسان شویم ! اما باید ما همان هزینه را کنیم که آنان میکنند؟!
دائما توجیه میکنید قاچاق سوخت ، میزان قاچاق اقلام به داخل را چه میکنید؟ آیا تعرفه ها را کاهش میدهید که قاچاق وارد کشور نشود؟
تا کی دروغ، تا کی تزویر و ریا؟
تابناک خواهش میکنم موضوع استخدام فراگیر سال96 را پیگیری و تیتر کنید

(چرا سازمان بنادر و دریانوردی بندرامام پذیرفته شدگان نهایی آزمون فراگیر 96 را بعد از گذراندن و قبولی در تمامی مراحل کتبی، حضوری، مصاحبه، پزشکی، اخذ مدارک و ..... دعوت به کار نمی کند
چند سال باید بگذرد؟)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
و تابی جون مثبت و منفی ها بر گردونید لطفا
اگر دولت همراه مردم بود ، مثل اکثر کشورها ، تعرفه خودرو را حذف و قیمت بنزین را نیز گران میکرد ، بدین ترتیب هم مصرف بنزین کاهش مییافت ، هم آلودگی هوا کم میشد ، هم تعداد کشته های تصادفات بشدت کاهش مییافت ، امید به گوش شنوا و همراهی با مردم
تابی جان روزت بخیر . راستی چرا در بخش سخنان اراکی که گفت ما برای دلار و ریال انقلاب نگردیم چرا نطرات مخاطبین سایت که ۳۰۰ تا هست بدون پاسخ و درج گذاشتی . شدت پاسخ خیلی زیاد بود . یا نه . واقعا کاربران چی گفتند .
ارزش پول کشور باید واقعی شود یعنی ارزش واقعی با دلار و دیگر ارزها باید ثابت شود و یا با تعییرات جهانی هماهنگ باشد و تمام خدمات و کالاها و حقوق ها هم معادل ارزش جهانی باشد قاچاق بنزین نخواهیم داشت . کجای دنیا ارزش پول چند تا قیمت دارد . الگوی علم اقتصاد در بالا یردن ارزش پول ملی چیست . اگر دلار پایین نیاید همچنان قاچاق تملم کالاها را خواهیم بود و بر عکس واردات بعصی از کالاها مثل لوازم الکترونیکی شدت میگیرد
هم باید تعرفه واردات خودرو رو صفر کنه و از اون مهمتر حقوق ما حقوق بگیر ها هم باید واقعی بشه که قطعا مطمنم دولت عرضه هیچکدوم رو نداره
ننگ بر گرانی و عاملان گرانی
احسنت احسنت
بیش از یک سال از آزمون مرحله چهارم استخدامی (آزمون فراگیر) می‌گذرد ولی از وضعیت پذیرفته‌شدگان سازمان بنادر که زیرنظر وزارت راه و شهرسازی است، هیچ خبری نیست. از مسئولان امر درخواست می‌شود حدود 200 نفر پذیرفته شده را از این وضعیت بلاتکلیفی برهانند. تمام مراحل مصاحبه و استعلام‌ها هم انجام شده است. این درحالی است که بسیاری از پذیرفته‌شدگان دیگر وزارتخانه‌ها مدت‌هاست مشغول به کار شده‌اند.
مردم گول نخورند قاچاق سوخت دروغ است مگراینکه مرزها بی صاحب باشد ویا اینکه صاحب مرزها خودش دزد وقاچاقچی است .غیر از این همه اش حرف بی حساب است!!
بیش از یک سال از آزمون مرحله چهارم استخدامی (آزمون فراگیر) می‌گذرد ولی از وضعیت پذیرفته‌شدگان سازمان بنادر که زیرنظر وزارت راه و شهرسازی است، هیچ خبری نیست. از مسئولان امر درخواست می‌شود حدود 200 نفر پذیرفته شده را از این وضعیت بلاتکلیفی برهانند. تمام مراحل مصاحبه و استعلام‌ها هم انجام شده است. این درحالی است که بسیاری از پذیرفته‌شدگان دیگر وزارتخانه‌ها مدت‌هاست مشغول به کار شده‌اند.
بابا..بنزین گرون بشه....اخه آقازاده ها چه بکنند،؟ ماشینهاشون شاستی بلند و پر مصرف‌‌‌‌..
اخه چقدر باید سختی بکشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
شاستی؟؟؟؟؟؟
ملت غیور و همیشه در صحنه هر کسی احساس خستگی و درد میکنه یکم عضلاتشو شل کنه دیگه آخراشه . تا انتها چیزی نمونده .
صحبت های ایشان کاملا درست است و در ضمن، باید میزان میانگین حقوق کارمندان دولت (در همه بخش های دولتی) به میزان میانگین منطقه برسد!!! بعد قیمت بنزین را به قول خودشان آزاد سازی ب کنند
اینا همه دروغ رسانه ایست برای اینکه مردم رو مجبور به قبول بنزین گران بکنند
نمی دونم دیگر دل درد گرفتیم هرروز یه قیچی ،هر روز یه بهانه و دبه بازی، آقا خرجتون رفته بالا و شما ها هم نه هنر مدیریت کلان بلدین که سوادشو دارین ..... مردم هیچی نمیگن شماها کارتونو بکنین راحت باشین.... اصلا هم خجالت نکشین این همه ماموریت میرین حداقل ببینین بقیه کشورها چیکار کردن این که زیاد به مغزتون فشار نمیاره. زندگی مردم رو حرومشون نکنین همه عصب،افسرده و ماتم زده شدن خدا پدر اون قاجار زمان جنگ جهانی رو بیامرزه!!!!
هزینه ها باید در حد سوییس و نروژ و کانادا باشه ، کیفیت زندگی در حد تورقوزآباد و قهدریجان و ازگله.
به نظر من دولت دلار رو باید برسونه به هزار تومن تا قیمت دلاری سوخت افزایش پیدا کنه و قاچاقش به صرفه نباشه در ضمن کالاهای دیگه هم ارزونتر میشن
چرا دولتها در ایران همواره سعی در نابودی و ظلم به مردم دارند؟؟؟
مگر گناه این مردم چیست.؟؟؟
زورگویی هم حدی داره!!
اشغالترین ماشینهای پرمصرف را با گرانترین قیمت به خوردمان میدهند و میگویند زیاد مصرف میکنید.!
خب بزار به قیمت جهانی ماشین خارجی بیاریم خودمون.قیمت بنزینم جهانی بکن.حرفی نیست!!!!
در ضمن حقوق مارو هم لطفا به قیمت جهانی پرداخت کنید...!!!
حداقل بگو دلیل اینکه مثبت و منفی را برداشتیچیه البته صادقانه و واقعیت
کلا همه سرکاریم...
اینا همش هواس پرت کنونه.!!!
پشت پرده یکساله برنامه هاشونو دارن میچینن که این کار صورت بگیره...
هزینه بی کفایتی آقایون رو مردم باید پرداخت کنند..!!!
فقط بنزین واقعی؟ وقتی همه چیز الکیه؟ وقتی حقوق به کشورهای افریقاییه؟ وقتی شغل در حد صحرای نامیبیاست؟ وقتی بدبختی در حد شاخ آفریقاست؟ واقعی یعنی چی؟ یعنی جوونامون بیکارن و مسئولین بی تفاوت، گرونی بیداد میکنه و مسئولین در خواب و و و و ...
متوسط نرخ یک گالن بنزین در دنیا در 10 سال گذشته برابر 2.14 دلار هست. امروز نرخ بنزین در دنیا برابر 2.1 دلار هست. میدونید یعنی چی یعنی نرخ بنزین کاهش نداشته!!! چیزی که تغییر کرده اعتبار پول ملی ما هست که مسبب این هم خود دولت و بانک مرکزی هست!! خیلی عجیبه ملت دو بار باید از یک موضوع متضرر بشند یک بار کاهش ارزش پول ملی و سرمایه و توان خرید مردم و بار دیگر به بهانه کم بودن قیمت بنزین در ایران نسبت به جهان، با افزایش قیمت حامل های انرژی. تا کی باید نماینده مجلس توجه به توانایی مردم در تامین مایحتاج و کلاه دولت بر سر مردم نداشته باشد؟!!!
اگر نفت نباشه اقتصاد ما فرو میپاشد . با پول نفت اقتصاد را نگه داشته اند .

امارات یک کشور عربی هست و همیشه خودمان را از اون ها جلوتر میبینیم ین کشور اگ
ر نفت هم نداشته باشد توریست دارد و فکر اینده رو کرده است ولی ما چی .

بازارش هم برای همه چی ازاد هست

اندر خم یک کوچه ایم
همه کشورهای پیشرفته برای واردات خودرو تعروفه دارند. شما کشوری را مثال بزن که تعروفه نداشته باشه. شاید منظور شما پایین آوردن تعروفه است.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
امسال که آمریکا خیلی تعرفه واردات خودرو را از چین بالا برد و یک جور جنگ تعرفه آغاز کرد، تازه تعرفه واردات شده حدود 10 درصد. ما در حالت عادی 150 درصد تعرفه خودرو داریم
قيمت سوخت بشه فوب خليج فارس اونوقت قيمت ماشين بشه 15 برابر كشورهاي خليج فارس!!! چرا همه چيزو يه طرفه به نفع جيب خودشون ميبينن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
پراید رو میخری کمتر از ۲۰۰۰ دلار هیچ کجا هیچ ۴ چرخه رو این قیمت نمیدن ۱۵ برابر از کجا اوردی
تابناک لطفا پیگیری و تیتر کن
بیش از یک سال از آزمون مرحله چهارم استخدامی (آزمون فراگیر) می‌گذرد ولی از وضعیت پذیرفته‌شدگان سازمان بنادر که زیرنظر وزارت راه و شهرسازی است، هیچ خبری نیست. از مسئولان امر درخواست می‌شود حدود 200 نفر پذیرفته شده را از این وضعیت بلاتکلیفی برهانند. تمام مراحل مصاحبه و استعلام‌ها هم انجام شده است. این درحالی است که بسیاری از پذیرفته‌شدگان دیگر وزارتخانه‌ها مدت‌هاست مشغول به کار شده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
درسته وسط ی بحث دیگه مطلب بیان شده ولی نشان از دردمندی داره
برادر کو گوووش شنوا بمیرم برای دلت که اینقد نگرانی ولی مدیران در حال پر کردن جیب و سر کار بردن اقوام هستند تو بی پارتی هم ...
کالای اساسی ارزان یعنی نابودی کشاورزی ودامداری ارز ارزان نابودی صادرات ارز گران نابودی تولید داخلی فقط باید مردم در نوع زندگی ومصرف تجدید نظر کنند .در اصل نابودی رفاهی که بخاطر دلارهای نفتی بوده
راستش اینا همه سرکاریه... همین حالا تو استان سیستان و بلوچستان در برخی از شهرها مثل سراوان و ایرانشهر کارت سوخت شهرستان کار نمیکنه فقط میخاند قیمت بنزین بالا ببرند دنبال بهانه می گرددند
اگر دو خودروساز تعطیل بشوند باور کنید خیلی از مسایل و مشکلات حل میشود . ولی جماعتی به دلیل سود مفت وسرشاری که از قبل این دو میبرند حاضر نیستند نازک تر از گل خدایی نکرده این دو عزیز کرده کسی بگوید
هر جا کشور به عرضه مسئولین جهت حل مشکل مردم دارد ، دولت خواب است و هر جا صحبت دست یافتن به پول است دولت در ابتدای صف قرار دارد
از راهکارهاي افزايش قيمت بنزين:1 افزايش درآمد سرانه مردم به اندازه حاشيه خليج فارس-2 برداشتن تعرفه گمرکي خودروهاي وارداتي-3 افزايش کيفيت خودورهاي داخلي بگونه ايکه ميزان مصرف سوخت خودروها به اندازه خارجي باشد نه 12 الي 15 ليتر-افزايش کيفيت حاملهاي انرژي و ارائه خدمات به انداز کشورهاي همسايه.
مگه مردم چه گناهی مر تکب شدن که همش باید تاوان بی لیاقتی مسعولین مملکت رو بدن شما که نمی تونید مرزها رو کنترل کنید مردمسیسان و بلو چستان از فقر مجبور به این کارند چرا چشمهایتان را بسته اید وگوشهایتان را گرفته اید
باسلام دو موضوع باعث بدبختی ایران شده 1-دوتا منبع یعتی ایران خودرو وسایپا 2-ودو منبع فساد دیگر یعنی تیمهای دولتی پرسپولیس واستقلال . راه حل . شرکت ایران خودرو وسایپا را کلا تعطیل کنید و ننه من قریبم درنیارید با اندکی ازهمین پول باد آورده ای که از فروش ناعادلانه اخیر بدست آوردید تمامی کارکنان رامی توانید با بهترین وضعیت بازنشسته وبازخرید کنید تابهانه ودغدغه ای برای کارگران نداشته باشید وبقیه پول را هم نوش جان کنید . و تورو بخدا هرچه زودتر دست این دوتیم را ازبیت المال کوتاه کنید.من قول شرم می دهم خیلی ازمشکلات اقتصادی مملکت حل شود
چرا مجلس تکلیف را روشن نمیکنه؟
حداقل اجازه واردات خودرو داده بشه بعد گمرکیشو ظرف یه مدت کوتاه کاهش بدهند.
خودروسازها که نشون دادند کیفیت ماشیناشونو ارتقا نخواهند داد و همچنین تو شرایط بحرانی فقط به فکر منافع خودشون هستند.
حداقل بذارید واردتا انجام بشه ملت ماشین خوب سوار بشوند.
اگر واردات انجام بشه خودروسازها هم مجبور به رقابت می شوند. بالاخره یا قیمتشونو میارند پایین یا کیفیتو میبرند بالا یا کلا این کاره نیستند و کلا تعطیلش میکنند.
شترسواری دولا دولا نمیشه. کشور ما از یک طرف میخواد جلوی آمریکا ایستادگی کنه و سنگین ترین تحریمهای تاریخ رو به جون بخره و از طرفی دوستان میخوان بنزین ارزون باشه بدون اینکه به قیمت دلار توجه داشته باشند، یا اینکه شرکتهای خودروسازی توی ایران نمایندگی بزنن در حالی که همشون بخاطر همین تحریمها از ایران رفتند. بهرحال جفتش ناشدنیه و تنها راه باقیمونده همینه که هرچی میسازن توی مملکت سوار شیم و بنزینم با نرخ روز دلار بفروشیم و هرکس تونست بخره و هر کی نتونست دوجرخه سوار شه یا با اتوبوس بره بیرون. نتیجه ی تحریم، فشار حداکثری به مردمه و اینهمه مقاله نوشتن و بیانیه دادن نداره.
آفرین تابناک جان حرف حساب را زدی
مردم هم دوست ندارند که سرمایه های کشورشان به همین راحتی قاچاق شود ولی نمی شود هم بنزین گران مصرف کنیم هم خودروی بی کیفیت .
بنزین بشود لیتری ده هزارتومان ولی یارانه هر ایرانی هم بشود ماهی 300 هزار تومان آن موقع یک خانواده 4 نفره حداقل ماهی یک و دویست پول می گیرد.
شاید آنموقع یارانه به صورت واقعی هدفمند شود .
والا من حاضرم سوار آهن قراضه های داخلی بشم، ولی در عوض بنزین همان 1000 تومان بماند.
ده میلیون لیتر چطوری در روز قاچاق میشه ؟با بیست لیتری؟؟
تا وزیر ها جز هیات مدیره کارخانه ها هستن و نماینده ها هم از این چرخه انحصار سود می برن خبری از برداشتن تعرفه نیست این ها نمایش تکراری قبل از گرانی هست
به خاطر بی عرضگی مسئولین و عدم کنترل قاچاق باز هم ما مردم باید جورش پس بدیم و ما مردم باید تاوان پس بدیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام
به بهانه قاچاق سوخت ، قيمت سوخت را بالا نبريد . اگر دولت عرضه داره جلوي قاچاق سوخت رو از طرق ديگر بگيرد . كارت بنزين احيا شود ولي بدون افزايش ناگهاني سوخت .
باز هم دروغ پردازی به نام قاچاق سوخت که بهانه برای افزایش قیمت سوخت داشته باشند پس این همه مرزبانی کجاست؟ پس این تشکیلات کارت سوخت که این همه هزینه شد نمی تواند کارآیی داشته باشد؟ می دانید چقدر پول و هزینه و وقت از مردم بابت همین کارت های سوخت گرفتید ؟
این نماینده مجلس با بیان اینکه روزانه حدود 10 میلیون لیتر از کشور قاچاق می شود، گفت: متأسفانه دولت هزینه های بسیاری برای بنزین کرده است. اگر ما قیمت فوب خلیج فارس را 55 سنت و قیمت هر دلار را نیز 10000 تومان حساب کنیم، دولت سالانه بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان هزینه بابت قاچاق بنزین پرداخت می کند.
مثل اینکه این بابا توهم زده و فکر میکنه مردم در امریکا و یا اروپا زندگی میکنن هر طوری میخوان عمل میکنن و گیر میدن به قیمت بنزین خدا وکیلی اگر راست میگی بگو حقوق کارگرها و کارمندان را هم به فوب خلیج فارس حساب کنن خوببببببببببببب
ضروری است برنامه ای استفاده شود مصرف بنرین در کلان شهرها پایین بیاید . مردم مایل شوند از وسیله نقلیه عمومی منظم و با کیفیت استفاده نمایند . دولت اینقدر مردم را تحریک ننمایند . مصرف بنزین بالا رود. این هوای کلان شهر ها برای تفس ادمیان است نه برای مصرف خودرو.
بلکه با افزایش نرخ بنزین یک کم خیابانها خلوتر شود هر ننه قمری یک لگن انداخته زیر پایش بدون اینکه ابتدا فرهنگ اتومبیل رانی را کسب کرده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
مرسی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
دوست گلم شما اول خودت مودبانه در مورد مردم صحبت کن بعد توقع داشته باش.از کجادمعلوم یکی از این بقول توننه قمر ها خودتی
بیش از یک سال از آزمون مرحله چهارم استخدامی (آزمون فراگیر) می‌گذرد ولی از وضعیت پذیرفته‌شدگان سازمان بنادر که زیرنظر وزارت راه و شهرسازی است، هیچ خبری نیست. از مسئولان امر درخواست می‌شود حدود 200 نفر پذیرفته شده را از این وضعیت بلاتکلیفی برهانند. تمام مراحل مصاحبه و استعلام‌ها هم انجام شده است. این درحالی است که بسیاری از پذیرفته‌شدگان دیگر وزارتخانه‌ها مدت‌هاست مشغول به کار شده‌اند.
سلام
واقعی شدن قیمت بنزین خوب است اما به شرطی که یارانه تمام اقشار مردم هم چند برابر شود تا پول در اقتصاد به گردش درآید
واقعیت امر همین است خودروهای بی کیفیت تولید داخل را به زور به خورد مردم می دهند دیگر حمایت از تولید کننده داخلی خودرو بس است اگر در تولید کننده دیگری سرمایه گذاری کرده بودیم موفق تر بودیم
با اين بي ثباتي در نرخ ارزش و بي ارزشي پول ملي و بب ارزشي حقوق حقوق بگيران گراني بنزين چه حرفي ايت اول اوضاع را ارام كنيد حيوقها را بر مبناي قانون اضافه كنيد ارزش از ديت رفته دارايي مردم فريب خورده كشوركه پولها را به بانكها سپردند بر گردانيد بعد فيلتان فكر هنوستان كند
تابناک عزیز:
از قول مردم به جناب نایب رئیس بفرمائید زمانی که دنبال واقعی سازی قیمت ها هستند قیمت دلار 10000 تومان در نظر گرفته میشود و تورم زایی نیز وجود ندارد! : ولی وقتی پای مخارج زندگی و حقوق مزدبگیر می رسد افزایش حقوق تورم زا بوده و قیمت دلار 4200 در نظر گرفته میشود. آیا نباید ماشین حساب آقایان با یک روال محاسبات را انجام دهد؟
چطور همه چیز جهان اَخه غیر از قیمت واقعی بنزین
راه های زیادی برا حل این مشکل وجود داره و این رو دولتمردان ما خیلی خوب میدونن ولی همیشه بهترین راه دست کردن توی جیب مردم هست و اخرش همین کار رو میکنن
تعرفه واردات خودرو باید حذف شود
برخی مسئولان کشور ما اگر حبروطن داشته باشند اجازه نخواهند داد سالی ۲۰۰۰۰ کشته توسط این دو شرکت فرغون ساز به ملت تحمیل شود.
روز بروز خودروها ی داخلی بی کیفیت تر ولی گرونتر میشن
اصلا ارزش قیمتی رو که دارند ندارن
مردم هم فقط نظاره گر
کاری از دستشون بر نمیاد
انحصاری
قیمت بنزین واقعی است چراغیر واقعی است ماشین یا باید ارزون بشه یا بنزین مگه حقوقه ما به دلاره که بنزین را به دلار حساب می کنند این همه نیروی نظامی چرا بنزین باید قاچاق بشه واردات را ازاد کنید وحمل نقل عمومی را افزایش بدید بعد گرون کنید شما که استاد گرونی هستید
با سلام و احترام
به نظرم ايران خودرو نيز با حذف تعرفه واردات خودرو موافق است.
ولي به تبع حذف تعرفه خودرو، بايد تعرفه واردات قطعات و مواد اوليه نيز حذف شود. چطور مي شود خودرو تعرفه نداشته باشد ولي قطعه خودرو و مواد اوليه داراي تعرفه 5 تا 45 درصدي باشد.
در اينصورت قطعا قيمت خودروي داخلي حداقل 10 تا 20 درصد بسته به نوع خودرو و ميزان خودكفايي آن كاهش خواهد يافت و قطعا هيچ خودروي خارجي توان رقابت با خودروهاي داخلي نخواهد داشت.
ارزان ترين خودروهاي خارجي در حد سمند و 405 حداقل 10 هزار دلار قيمت دارند درحاليكه سمند با دلار 8 هزار توماني حداكثر 4 تا 5 هزار دلار بعد از افزايش احتمالي روزهاي آينده قيمت خواهد داشت.
باتشكر
فرضا اگه بخوان 15 میلیون لیتر را با تانکر 18 چرخ خارج کنن ..میشه حدود 750 تانکر...(اگه با نیسان و خودرو شخصی باشه که چندین هزار نیسان میشه)
کشوری که روزانه 750 تانکر بصورت قاچاق خارج بشه.....!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ..و پرتقال فروش را پیدا کنید
دولت عزیز:
جهانی فکر می کنید
منطقه ای عمل می کنید
ریالی حقوق ملت را می دهید
ملت هم هر روز فقیر تر از دیروز
ببخشید این همه فساد گسترده در کشور، ناشی از عوامل موساده یا سیا؟؟؟؟
این اختلاص گران عوامل بیگانه هستند یا مدیران خدوم و همیشه در صحنه خودمان
گران کردن بنزین به ضرر فقراست
برداشتن عوارض ماشین های خارجی به نفع پولدارهاست
سلام.
احتمالا همه قبول داریم که حداکثر 50 هزار نفر قاچاق میکنند و قاچاق هم از این نوع یک نوع دزدی از بیت المال حساب میشود.

برای قاچاقچیها پرونده ایجاد کنند و دفعات اول و دوم جریمه نقدی و حبس داشته باشد و دفعات سوم و چهارم مجازاتهای سنگین بازدارنده تر.

دولت به بهانه عدم توانایی کنترل 50 هزار نفر که نباید برای 80 میلیون نفر زحمت ایجاد کند

طوری تنبیه باشد که نرخ قاچاق تا 90% کاهش پیدا کند
باتوجه به قیمت دلار ادامه تعرفه واردات بی معنی است و باعث تنبلی هرچه بیشتر صنعت میشود
حتما تعرفه وردات خودرو را بر میدارند!
مگر مافیا خودرو مرده باشند حالا این مافیا کیا هستند لابد دو تا دلال تو خیابون
البته تنها چیزی که به اصطلاح مهم است حقوق ملت است البته ملت هم همون مافیا هستند
قیمت بنزین باید نصف شود چون ماشین های ایرانی دوبرابر ماشین های خارجی مصرف می کنند دوم اینکه دولت با افزایش قیمت دلار ارزش حقوق ها را 80 درصد کاهش داده
اقایون ......حالا که همه چیز را به دلار مقایسه میکنید ومیگویید در ایران ارزان است اگر واقعا مرد هستید حقوق ها را هم مثل همون کشورهایی که باهاشون مقایسه میکنید ما را بدهید ......بی عرضگی ونالایق بودن شما باعث بی ارزش شدن پول ملی شده .............انقدر بهونه نیارید ....خودروهای ساخت خودتونبیشترین مصرف را دارند وچون زورتون به اقایون خودرو ساز نمیرسه که درشونو تخته کنید بهونه های واهی می اورید که میخواهیم قاچاق را از بین ببریم ............
حقوق رو معادل کشور همسایه بنما سپس بنزین را
سلام بر همه دوستان بخصوص تحریریه تابناک.
نماینده محترم حرف درستی زده ولی همین استدلال هم بی ایراد نیست.همه میدانند دولت در افزایش ارز و قیمتها دست دارد جرمش حداقل معاونت در جرم است! نماینده محترم قیمت دلار را بر اساس میانگین دوئی محاسبه کرده اند
اولا قیمت دلار واقعی نیست چون متناسب بادرآمد مردم نیست.دولت درگیری ارسال قیمت دلار را بالا برو حالا شما هم میگویید قیمت دلار ۱۰۰۰۰تومان است!
همین آقای رئیس جمهور درمجلس گفت میتواندطرف یک هفته قیمت دلار را به نرخ سابق برگرداند!!
دوما چرا در مورد درامدهای دولت از دلارحرف میزنید مگر پول رایج ما ریال نیست. پس درمورد درآمد وحقوق مردم هم از دلار حرف بزنید.
درآمد حقوق بگیر را خداوکیلی نوکه وکالت مردم را داری براساس میانگین حقوق بگیر حاشیه خلیج فارس یا همان دوبی خودتان حساب کن.ممنون
پراید با بنزین ۱۰۰۰ تومنی بهتر از اینه که ماشین وارداتی سوار شد و بنزین نرخ آزاد زد حتی بدون تعرفه واردات.
بنزین لیتری ۱۵۰۰۰ تومن ارزونترین ماشین هم ۱۵۰ میلیون .
برای درک بهتر یک بار میری پمپ بنزین ۵۰ لیتر میزنی ۷۵۰۰۰۰ تومن.
مردم اگر بتوانند خودرو کم سوخت با قیمت مناسب بخرند و بنذین هم با قیمت جهانی بخرند باز خوب هست والا با این خودروهای داخلی با سوخت بالا و قیمت نجومی بزودی مردم نیاز به بنزین ندارند. باید یونجه وارد کنیم
قبل از واقعي كردن قيمت بنزين بايد حقوق هم به دلار داده بشه، نه اينكه بنزين به دلار باشه حقوق ها به ريال
اول این دولت حقوق کارگر و کارمند را واقعی کند که از یک دهم حقوق همین کشورهای دیگر کمتر است.
اشخاصی مثل احمدی نژاد و روحانی در ظاهر از نظر فکری و عملی در مقابل هم قرار دارند؛ اما برآیند و نتایج ریاستشان یکی است.
البته بعنوان یک معلول جسمی حرکتی باید اعتراف کنم از زمانی که روحانی رییس جمهور شده، شرایط سازمان بهزیستی برای معلولان بسیار سختگیرانه شده؛ به طوری که پس از انقضای کارت عضویت بهزیستی، به بهانه های مختلف از جمله ارزیابی مجدد، از پذیرش معلولان خودداری می کنند.
همچنین بعنوان دانش آموخته ی دانشگاه علمی کاربردی باید بگویم نگاه آقای روحانی به دانشگاه علمی کاربردی بر خلاف آقای احمدی نژاد ، نگاهی تحقیر آمیز است
من دلم ماشین میخواد متولد 61 ام پول ندارم مجردم بدبختم ای خدااااااااااااااااااااااااا چرا ما باید تو ایران به دنیا بیاییم ؟؟؟ نمیشه مسئولین چراغارو خاموش کنن و مرزهارو باز بذارن بعد بگن هرکی میخواد میتونه از مملکت خارج بشه؟؟؟تنها راه باقی مونده همینه
این خبر یعنی اینکه هر وقت دولت نتونست کاری بکنه و جلوی فساد رو بگیره باید از جیب مردم خرج کنه.
اگردولت تعرفه رابرداره همه این حلب سازها وحامیان ب آنهاباید برن
اگرشرکت هیوندا با صرف آن همه هزینه تولید و نیروی انسانی و حمل و نقل و ... با فروش سانتافه به این قیمت سود معقول می کند، سود دولت خدمتگزار ما که بدون هیچکدام از این هزینه خودرو به چهار برابر قیمت اصلی، تازه با احتساب پول ملی بی ارزش، چند صددرصد سود می کند؟؟؟ و آیا این عین ظلم و ستم و اختلاص از چیب مردم هست یا نیست!!!
لطفا یکی منو توجیه کنه
ممنون
فقط قیمت بنزین واقعی شود قیمت حقوق که لازم نیست دست بخورد بنظر شما قرار است ریال بدهید دلار پس بگیرید مردم ریال نمی خورند که دلار پس بدهند شما مردم را دستگاه چاپ اسکناس دیده اید نه کمیسیون اقتصادی اقتصاد بلد هست نه دولت ادم اقتصادی دارد هرکس پارتی داشت و توانست خواسته های وکلا را براورده کند وزیر است وگرنه بعد از مدتی برکنار وخوش قول بعدی این است وضعیت اداره این مملکت......
این جناب کارشناس حرف دل میلیونها ایرانی رو زده/واقعیت اینه که ما به اسم اشتغالزایی برای صدهزار نفر در کارخانه های خودروسازی هشتاد میلون نفر رو دچار مشکل کردیم /این واقعیت داره که حدود نود درصد اقتصاد داخلی کشورما تحت تاثیر این دوکارخانه سایپا وایران خودرو قرار گرفته /بخدا اگه این دوکارخانه تغییر محصول بدن مثلا تراکتور یا ماشین آلات صنعتی تولید کنن ما به قطب صنعتی دنیا تبدیل میشیم وبجای این پیت حلبی های قراضه میتونیم بهترین خودروهای روز دنیا رو با مصرف سوخت کمتر وآلایندگی کمتر سوار بشیم
من خیلی جدی اعلام میکنم دولت بدلیل سومدیریت باید استعفا بدهد
باید یا حقوقها رو یکسان کنن و یا حقوقها رو با نرخ دلار پرداخت کنن تا همه در رفاه باشند نه فقط یک درصد مفتخور.....
جناب نمآینده مجلس سوخت توسط چه کسانی قاچاق میشه؟ جلوی آنها را بگیرید.
اگر نمایندگان مجلس همت بخرج دهند و شر این دوخودروساز سایپا و ایران خودرو را از سر مردم کم کنند و اجازه دهند خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب وارد کشور شود واقعاً بسیار عالی است خدمت بزرگی به مردم کرده اند و جان هزاران ایرانی که بر اثر تصادف و بی کیفیت بودن خودرو های این دور خودروساز جان خود را از دست می دهند نجات داده اند.
ظاهرا این خودروسازهای داخلی زورشان خیلی زیاد است . روز به روز از کیفیت خودروهای تولیدی خود کم میکنند و درعوض هروقت دلشان خواست و به هر میزان که دلشان خواست بر قیمت خودروها میافزایند . ماشاالله هزارماشاالله به هیچ کس هم پاسخگو نیستند . تاحالا هم که هیچ کس نتوانسته ترمزشان را بکشد یا وادارشان کند که حساب و کتاب پس بدهند . الله اکبر از اینهمه زوربازو !!! هزار ماشالله
سلام
دیشب تلویزیون نرخ بنزین در ایران را 7 سنت اعلام کرد
میخواهم بدونم مگر قیمت رسمی ارز 4200 نیست این که میشه 25 سنت
اگر 7 سنته پس قیمت ارز 15 هزارتومنه حتما دیگه
بطور غیر رسمی دارن جا میندازن
یه تویوتا کرولا از امارات اوردم ۴ساله فقط دارم بنزین توش میریزم و روغن واسش عوض میکنم.درغ از ۱تومن خرج.تولیدات داخل آشغالن
اگه اینقدر ظرفیت در قاچاقچیان محترم وجود داره خوب نفت رو هم بدین اون قاچاقیا صادر کنن. والله اگه دولت خودش بخواد این همه بنزین صادر کنه توش میمونه
بنده حاضرم به جرات قسم بخورم مقصراصلی قاچاق سوخت خودشونن تاقیمتارابالاببرن خوب قیمت سوخت بره بالا به ماکه حقومون1000000تومانه چه می رسه بغیرازبدبختی وفلاکت که همینطورهم داریم می کشیم
اشک مظلوم کند خانه ای ظالم ویران
در ره سیل بسی خانه بنا نتوان کرد
اگر قاچاق بهانه ای است برای گرانی پس این همه نیرو چه می کنند برای مرزنشینان بیچاره کاری انجام بدهید شغلی ایجاد کنید وهزاران کاره دیگر وواقعا شما فکر قاچاقید نه فکر مردمید نه
اول جلوی قاچاق بنزین را بگیرید بعد بیاید دعوا کنید که تعرفه را بردارین یا نه برای جلوگیری از قاچاق خیلی زودتر باید اقدام می شد تا دلار گران شد و حتی قبل از ان باید دست بکار می شدن حالا هم زودتر دست بکار شن تا قاچاق کمتر شود بعدشم اینا بنزین قاچاق را از کجا
می ارن مصرف جایگاه ها که مشخص یکدفعه که نمی تواند یک عالمه زیاد شود این بنزین قاچاق را از خو د نهادها و سازمان های مربوطه می گیرن
آنها درآمد کشورهای خارجی را می بیند با مردم ایران حساب می کنند آقا اگه اونها گرانی دارند حقوق کارگرانش هست ماهی 10 میلیون تومان توی ایران دستمزد یک کارگر هست 1 میلیون تومان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی