بازدید 2228

اشتغالزایی در روستاهای اصفهان با 400 میلیارد ریال اعتبار

کد خبر: ۸۴۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 09 October 2018

بر خلاف باور عمومی در مورد ششمین استان پهناور ایران، یعنی استان اصفهان که بسیاری این استان را یکی از مناطق برخوردار کشور و فاقد مشکلات اقتصادی تلقی می کنند، بسیاری از مناطق استان اصفهان، به ویژه روستا و شهرهای دور افتاده آن سرشار از مشکلاتی است که رفاه و آسایش را برای شهروندان این منطقه از کشور دشوار کرده است؛ حقیقتی تلخ که اخیراً برخی نهادهای غیر دولتی مثل بنیاد علوی با اطلاع از این مشکلات در پی حل آن هستند.

به گزارش آفتاب نیوز، بسیاری از مسئولان و شهروندان عادی کشور استان اصفهان را به عنوان قطب تولید آهن، فولاد، مصالح ساختمانی، پتروشیمی و همچنان صنایع دستی کشور می شناسند و با این تصور که شرایط مورد اشاره در همه مناطق استان به یک شکل توزیع شده است، اصفهان را نیازمند خدمت رسانی بیشتر نمی دانند؛ موضوع قابل تأملی که البته چندان صحیح نیست و در این استان نیز مناطق کم تر توسعه یافته و محروم فراوانی دیده می شود.

استان اصفهان با 24 شهرستان، 107 هزار کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به 5 میلیون نفر جمعیت در حالی قطب بسیاری از فعالیت های اقتصادی کشور است که حجم اندکی از این 5 میلیون نفر در واحدهای صنعتی مورد اشاره مشغول به کار هستند و از سویی نیز بحران آب و خشکسالی با خسارت های سنگینی که به دنبال داشته است، اکنون جمع قابل توجهی از جمعیت استان را با مشکلاتی نظیر کاهش درآمد و بیکاری رو به رو کرده است.

شرایطی سخت و باور نکردنی که به ویژه در شهرستان های دور از مرکز سیاسی استان مشهود و قابل تأمل است و نیاز به توجه نهادهای دولتی و فرادولتی دارد؛ نهادهایی مثل بنیاد علوی که البته چند سالی است با درک این نکته مهم به استان ورود کرده و زمینه آغاز فعالیت های اقتصادی امیدبخشی را آغاز کرده اند.

جدا از مجموعه اقدامات اجرایی و اقتصادی دولت که در یک سنتی و ثابت استمرار دارد و به دلیل حجم بالای مخاطب و حجم اندک مساعدت ها تا کنون کارگشا نبوده است، بنیاد علوی نیز چند سالی است که با طرح و ایده های پایدار و اشتغال آفرین خود در بسیاری از شهرستان های استان اصفهان در پی حل مشکل بیکاری و توسعه این منطقه از کشورمان است.

بررسی ها نشان می دهد که بنیاد علوی تنها در نیمه ابتدایی سال 97 و با فعال سازی نزدیک به 52 واحد تولیدی- صنعتی زمینه اشتغال مستقیم نزدیک به 600 جوان روستایی را فراهم کرده است و با حمایت های دنباله دار خود در پی افزایش حجم فعالیت های خود در استان اصفهان است.

اگرچه حجم فعالیت هایی که در این استان و با هدف فعال سازی واحدهای تولیدی- اقتصادی آغاز شده زیاد است، اما در همین رابطه می توان به مواردی مثل فعال سازی احداث جایگاه عرضه بنزین و نفتگاز در شهرستان دهاقان با اعتیار 2800 میلیون ریال، تولید فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل با اعتباری بالغ بر 3000میلیون ریال، تولید ماست چکیده در شهرستان آران و بیدگل با اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال، تولید ظروف یکبار مصرف در شهرستان اردستان با اعتبار 5000میلیون ریال، استحصال روغن های خوراکی سلامت محور در شهرستان شاهین شهر و میمه با اعتباری بالغ بر 6500 میلیون ریالف پرورش قارچ خوراکی در شهرستان خوانسار با 3000 میلیون ریال و... اشاره کرد.

این البته همه حمایت ها و واحدهای فعال شده در استان اصفهان نیست و همانطور که اشاره شد در این استان چیزی حدود 52 واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان تنها در نیمه ابتدایی سال 97 فعال شده است و در ادامه سال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

نکته مهمی که در مورد تلاش و حمایت های بنیاد علوی برای اشتغالزایی در روستاهای استان اصفهان و دیگر مناطق کشور می توان به آن اشاره کرد این است که این حمایت ها قبل از آموزش های لازم توسط متقاضیان، تأیید صلاحیت دریافت کنندگان حمایت و تأیید ارتباط میان واحد تولیدی درخواستی با توانمندی های منطقه صورت نمی گیرد و در ادامه آغاز فعالیت نیز در صورت لازم حمایت های مالی ادامه می یابد.

مهم تر اینکه این حمایت ها تنها در فعال سازی واحد تولیدی پایان نمی گیرد و بنیاد خود را موظف می داند در مسیر بازاریابی و فروش محصولات مورد اشاه نیز به فعالان واحدهای تولیدی یاری برساند؛ مجموعه اقداماتی که می تواند به توانمندسازی قشر ضعیف جامعه در استان اصفهان و دیگر استان های کشور کمک کند و مانع بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی این منطقه از کشورمان شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار