بازدید 5332

شهردار تهران مشمول قانون بازنشستگی است

کد خبر: ۸۴۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 08 October 2018

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه شهرداران ازجمله شهردار تهران مشمول قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان هستند، گفت: بر اساس قانون جدید 170 تا 200 نفر از مقامات یا هم ترازان آنها باید پستشان را ترک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رئیس دیوان محاسبات کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: این قانون یکی از قوانین خوبی است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و مدیران جوان کشور هم از آن استقبال خوبی کرده‌اند؛ این وظیفه دیوان محاسبات را سنگین کرده تا تلاش کند قانون منع بکارگیری بازنشستگان به صورت جامع و فراگیر در کشور اجرا شود؛ البته یک قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم در سال ۹۵ داشتیم که با استثنائات زیادی همراه بود و افرادی همچون معاونان وزرا، استانداران و سفرا از این قانون استثنا شده بودند.

قانون منع بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح منوط به نظر رهبری است

آذر با بیان اینکه در قانون جدید استثنائات به میزان زیادی حذف شده افزود: به کارگیری بازنشستگان در سمت های مورد نظر در قانون جدید تنها در بندهای الف، ب و ج قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز است و مابقی سمت ها تحت قانون قرار می‌گیرد؛ استثنائاتی در خصوص برخی مناصب نیروهای مسلح ذکر شده که منوط به نظر رهبری است؛ جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال یا فرزندان شهدا هم می توانند معاف از این قانون باشند؛ وزارت اطلاعات هم یک درصد از نیروی انسانی خود را می تواند از بازنشستگان استفاده کند.

۱۷۰ نفر از مقامات کشور یا هم ترازان آنها باید ترک خدمت کنند

وی ادامه داد: در قانون جدید بسیاری از سمت های فعلی، شامل قانون منع بکارگیری از بازنشستگان شده؛ به طوری که طبق بررسی‌ها ۱۷۰ نفر از مقامات کشور یا هم ترازان آنها که طبق قانون قبلی می توانستند همچنان فعال باشند؛ امروز بازنشسته محسوب شده و باید ترک خدمت کنند؛ طبق استعلاماتی که وزیر کشور از ما گرفت، به طور قطعی باید ۱۵ نفر از استانداران کشور تغییر پیدا کنند. یا طبق نظر ستاد مشاوره فنی و مجموعه حقوقدانان دیوان محاسبات شهرداران هم مشمول این قانون می شوند.

مشمولین قانون منع به کارگیری بازنشستگان

آذر با با تاکید بر اینکه حتما با دور زدن قانون برخورد می‌کنیم گفت: یکی از افرادی که مشمول این قانون می‌شد تلاش کرده بود تا تاریخ بازنشستگی خود را بعد از اول فروردین ۹۵ منتقل کند؛ ما به شدت از این دور زدن قانون ها جلوگیری می کنیم. در قانون هم به صراحت ذکر شده که هر شرکتی که یک ریال از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کند باید قانون منع بکارگیری بازنشستگان را اجرا کند. همچنین هر شرکتی برای اینکه مشخص شود دولتی یا خصوصی است، به طور مجزا در دیوان محاسبات بررسی می شود. شهرداری‌ها و شرکت‌های شبه‌دولتی هم مشمول این قانون ‌شده اند. به گزارش فارس؛ وی افزود: تمامی شهرداران از جمله شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند و کتبا به شهرداری هم پاسخ داده ایم.

باید ۱۵ نفر از استانداران کشور تغییر پیدا کنند

وی با اشاره به انفصال 50 نفر از خدمت و جبران ضرر و زیان 571 نفر ادامه داد: از ۳۵۶ نفر کسر حقوق صورت گرفته و ۱۱۸۰ نفر توبیخ کتبی و یا تذکر گرفته اند، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در مرحله حسابرسی با پیگیری‌های بخش حسابرسی پیشگیری داشتیم.

وی تصریح کرد: دوستانی که مشمول قانون بازنشستگی می شوند باید بدانند که چه کسی که پول می گیرد ، چه کسی که پرداخت می کند و چه کسی خودش باید استعفا بدهد یا اینکه عزل شود در حکم تصرف اموال دولت است و جرم محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار