بازدید 4865
۵

مشق شب بستر بی‌عدالتی آموزشی

کد خبر: ۸۴۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 06 October 2018

برنامه تکالیف مهارت‌محور یا مشق زندگی قرار است در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی، در کلاس‌هایی که تراکم آن‌ها بین ۱۶ تا ۲۵ دانش‌آموز است، جایگزین مشق شب شود. به گفته مسوولان آموزش و پرورش، هدف این طرح فراهم شدن فرصت‌های یادگیری منجر به تقویت مهارت‌های اصلی دانش‌آموزان است و از طرف دیگر ایجاد فرصتی برای اینکه دانش‌آموزان تکالیف درسی را زیر نظر معلمان انجام دهند. اجرای این طرح واکنش‌های زیادی از سوی معلمان و خانواده‌ها به همراه داشته است، واکنش‌هایی که شاید یکی از دلایل آن ابهاماتی است که در خصوص نحوه اجرای این طرح وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
والا بچه ما که تا 2 هم مدرسه است. کلي هم مشق شب داره. احتمالا حذف تکليف هم مال از ما بهترانه. البته بچه ما هم غيرانتفاعي ميره ولي غيرانتفاعي داريم تا غير انتفاعي وقتي 30 ميليون ميگيرن بايدم مشق شب حذف بشه
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
اتفاقا تتکلیف بنفعشونه و بچه پولدارها هم بیشترین تتکلیف رو مینویسند حتی به زبان انگلیسی
دردنیا به آموزش وپرورش نیروی انسانی به عنوان یک رکن اساسی و همه چیز مملکت نگاه می کنن. ما اندر خم دادن تکلیف شب به بچه ها و الگو برداری غلط از آنچه در دنیا می گذره هستیم. بسیاری ازنقشه های آموزش و پرورش عملی نیست چون کارشناسی شده نیست وسلیقه های رفتار می شود. برای برهم زدن نظم قبلی استادن ولی برای ساختن هیچ برنامه ندارن.!!
کاش انتشار دهندگان این اخباراز سیستم آموزشی کیفی وتوصیفی واوضاع مدارس وامکانات بویژه در مناطق محروم وهزار ان چیز دیگر اطلاع داشتند......
به هر حال حذف مشق شب خیلی خوبه. دانش آموزی که مشق می نویسه خیلی وقتها حواسش به مشقش نیست من به عنوان پدر ترجیح میدم این وقت رو با فرزندم املای کلمات رو کار کنم و یا سایر تکالیف درسی رو. مشق فقط هدر دهنده ی انرژی و وقت دانش آموز و خانواده ها است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان