بازدید 8650

کشف شمشیر 1 هزارساله وایکینگ ها

کد خبر: ۸۳۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 05 October 2018

یک دختر سوئدی به شکل اتفاقی موفق به کشف شمشیری باستانی در ساحل دریاچه شد. این شمشیر بالغ بر 1 هزار سال قدمت دارد و به تاریخ وایکینگ ها مرتبط است.

به گزارش نیوزویک، قایق سواری وایکینگ در فرهنگ نروژی باستان جایگاهی ویژه داشته و به نظر می رسد این شمشیر نیز یادگار همان دوران است.

جالب است که این شمشیر باستانی در حاشیه دریاچه جنوب سوئد یافت شده آن هم در شرایطی که ابتدا تصور می شده یک تکه چوب عادی است. یابنده این شمشیر که ساگا نام دارد در این خصوص می گوید؛ "من خارج از آب بودم، چوبها و سنگ ها و چیزهای دیگر را برای دیدن یکی یکی بر می داشتم و سپس یک نوع چوب را پیدا کردم که به نظرم طراحی جالبی داشت. قصد داشتم این چوب را داخل آب بیندازم که حس کردم یک دسته و کمی زنگ زدگی دارد. بنابراین آن را در هوا نگه داشتم و گفتم من یک شمشیر پیدا کرده ام."

کشف شمشیر 1 هزارساله وایکینگ ها

این شمشیر باستانی به سرعت به موزه Jonkopings Lans ارائه شد و آنان نیز سن شمشیر را یک هزار سال تشخیص دادند. با این حال بازرسی های بیشتر در خصوص این شمشیر ادامه دارد.

این شمشیر باستانی حدود 85 سانتی متر طول دارد و با چوب و فلز طراحی شده است. نمایندگان موزه اشاره کرده اند که کسانی که مایل به دیدن شمشیر هستند باید حداقل یک سال منتظر بمانند، زیرا فرآیند حفاظت، زمان زیادی طول می کشد.شمشیر دیگری که بیش از هزار سال قدمت داشت، سال گذشته در کوهی در نروژ یافت شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر