بازدید 2823

کیفرخواست آمریکا علیه هفت افسر اطلاعاتی روس

کد خبر: ۸۳۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 04 October 2018

آمریکا هفت افسر اطلاعاتی روسیه را به دست داشتن در حملات سایبری علیه سازمان های آمریکایی و بین المللی متهم کرده و علیه آن ها اقامه دعوی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که علیه هفت افسر اطلاعاتی روسیه به اتهام نقض قوانین کیفری ایالات متحده و اقدامات شریرانه سایبری بر ضد آمریکا و متحدانش کیفرخواست صادر کرده است.

طبق ادعای جان دمرز معاون امنیت ملی دادستان کل آمریکا، این افسران روس حملاتی سایبری را علیه نهادهای مختلف همچون سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا)، سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی، آژانس مبارزه با دوپینگ ایالات متحده، شرکت انرژی هسته ای وستینگهاوس (تامین کننده سوخت هسته ای اوکراین)، و دست کم 250 ورزشکار و چهره ورزشی دیگر از کشورهای گوناگون صورت داده اند.

وی همچنین گفت که روسیه در حمله سایبری به آزمایشگاهی در سوئیس دست داشته است. طبق ادعای دمرز، این آزمایشگاه در حال بررسی ماده ای سمی بوده است که از قرار معلوم در مسموم کردن سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روسیه در انگلیس به کار رفته بود.

یکی از معاونان رئیس اف بی آی نیز اعلام کرد که آمریکا قصد دارد افسران روس متهم در این پرونده را در پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا زندانی کند.

بیشتر بخوانید

هلند، روسیه را به حملات سایبری متهم کرد

اتهامات آمریکا پس از آن مطرح شد که وزیر دفاع هلند اعلام کرد که سفیر روسیه به وزارت خارجه هلند احضار شده است تا درباره تلاش چهار هکر روسی برای حمله سایبری به مقر سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در لاهه توضیح دهد.

وزارت خارجه روسیه اتهامات مطرح شده علیه مسکو توسط دولت هلند را رد کرده و آن را نمونه ای از سیاست "تاریک اندیشی" برخی کشورهای غربی دانست.

یک منبع مرتبط با وزرات خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ حمله ای توسط مسکو علیه سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی وجود نداشته و نمی توانسته وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به اتهامات هلند افزود: «چرا ما باید جایی را هک کنیم؟ ما دسترسی داریم، کل شبکه در دسترس ما قرار دارد. این (اتهام هلند) مساله بی معنی دیگری است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی