بازدید 6443
۳

کارنامه عجیب خودکشی‌ها در سال 96 منتشر شد

کد خبر: ۸۳۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰ 04 October 2018

تسنیم نوشت: رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه ۳۱ درصد از خودکشی‌ها در سال ۹۶ منجر به مرگ شده است گفت: طیف سنی بیشتر این افراد زیر ۱۸ سال بوده ضمن اینکه ۹۵ درصد از خودکشی‌ها با مداخله بهنگام بهزیستی به سرانجام نرسیده است.

رضا جعفری در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 96، یک میلیون و 100 هزار پذیرش توسط اورژانس اجتماعی به طرق مختلف از جمله تماس با خط 123، مراکز مداخله در بحران، تیم‌های سیار و پایگاه‌های اجتماعی اورژانس سازمان بهزیستی شده است.
وی افزود: از مجموع یک میلیون و 100 هزار پذیرش صورت گرفته در اورژانس اجتماعی، 30 درصد خشونت‌های خانگی بوده است که شامل کودک‌آزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری و ... بوده است که این تعداد نیز 40 درصد مربوط به کودک‌آزاری بوده است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: کودک‌آزاری رتبه اول را در حوزه اورژانس اجتماعی به خود اختصاص داده است که از کودک‌آزاری صورت گرفته در سال 96، 50 درصد به حوزه آموزشی، 33 درصد مربوط به کودک‌آزاری جسمی، 15 درصد مربوط به موضوعات روانی و عواطفی و 4 درصد به کودک‌آزاری جنسی اختصاص داشته است.
جعفری در خصوص سنین کودکان مورد آزار قرار گرفته گفت: زیر یک سال 8.7 درصد، 2 سال 16 درصد، زیر 4 سال 24 درصد و بالای 14 سال 15 درصد بوده است. ضمن اینکه درخصوص جنسیت کودکان آزاردیده نیز 57 درصد توسط پدران، 26 درصد توسط مادران، 8.5 درصد توسط ناپدری و مانامادری و 1.3 درصد توسط خواهر و برادر انجام شده است.
وی در مورد دلایل کودک‌آزاری نیز گفت: 51.5.5 درصد از علل این موارد نیز درحوزه اعتیاد و الکل، 70 درصد اختلالات روانی و 5.1 درصد بیکاری ثبت شده است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور در مورد آمار خودکشی ها در کشور بیان کرد: در سال 96،‌ 31 درصد از خودکشی‌ها منجر به مرگ شد که سنین آنها زیر 18 سال بوده است و سازمان بهزیستی نیز توانست با مداخلات به‌هنگام از 95 درصد از خودکشی‌ها ممانعت و جلوگیری کند.
جعفری ادامه داد: در حوزه کودکان کار و خیابانی نیز اقداماتی از سوی سازمان بهزیستی انجام شده است و در همین زمینه مراکز شبانه‌روزی و دولتی سازمان پذیرای این افراد هستند. علاوه بر اینکه مراکز حمایتی مهارت‌آموزی نیز برای کودکان و خانواده‌هایشان در سازمان پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه 95 درصد از کودکان کار و خیابانی صاحب خانواده هستند تصریح کرد: در این حوزه 12 هزار مرکز آموزشی، درمانی، تحصیلی برای کودکان کار و خیابانی پیش‌بینی شده است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور در خصوص جنسیت کودکان کار و خیابانی بیان کرد: 69.5 درصد از این افراد پسران و 30.05 درصد دختران هستند. علاوه بر اینکه 32 درصد از کودکان کار و خیابانی ایرانی و مابقی اتباع خارجه از کشورهایی از جمله افغانستان و پاکستان هستند. ضمن اینکه از این کودکان 74 درصد فاقد اسناد هویتی هستند.
جعفری در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی درخصوص حمایت تحصیلی از کودکان کار و خیابانی بیان کرد: در این زمینه نیز سازمان با فراهم کردن کلاس‌های جبرانی تلاش کرده است این کودکان را آموزش دهد. ضمن اینکه فقر معیشتی و اقتصادی و درآمدی از مواردی است که این خانواده‌ها را تهدید می‌کند.
وی گفت: رویکرد سازمان بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابانی کاهش آسیب است که بر اساس آمار 33.8 درصد از این کودکان یک تا 4 ساعت، 51.2 درصد 4 تا 8 ساعت و 13.8 درصد از آنها بیش از 8 ساعت در خیابان کار می‌کنند.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه حضور کودکان در خیابان و بهره‌کشی از آنها کودک‌آزاری محسوب می‌شود گفت: حدود 31 درصد از این کودکان دارای والدین بیکار و از کار افتاده، 40 درصد والدین دست‌فروش و 7 درصد شاغل دارند. ضمن اینکه 5 درصد از این کودکان سرپرست هستند.
جعفری افزود: بر اساس آخرین آمار 76 درصد از کودکان کار و خیابانی تحت پوشش هیچ حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد نیستند که البته دلیل آن نیز این بوده که این کودکان اتباع بیگانه بوده و فاقد مدارک هویتی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
وحشتناكه !! يعني 12 الي 13 درصد جامعه در يك سال كارشون به اورژانس اجتماعي كشيده كه 70% آزار و خودكشي بوده . واقعآ آمار قابل تاملي است.
این آمار عجیب نیست ، واقعیت جامعه ما رو نشون میده.!!!
آیا در این کشور جامعه شناس وجود دارد؟
روانکاو و روانشناس چطور؟
مشاور خانواده چطور؟
صدا و سیمای خیلی خیلی محترم برای جلوگیری و فرهنگ سازی فقط می تواند آمار خودکشی در آمریکا را نشان دهد!
مطبوعات چقدر در مورد این مسائل ،حساس هستند؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار