بازدید 3305

توکلی: شکایت از سیف در حال رسیدگی است

رئیس دیده‌بان عدالت و شفایت کشور در ارتباط با پرونده‌های مهمی که این نهاد در دست دارد، گفت: شکایت از سیف رئیس بانک مرکزی موردی بود که در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۸۳۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 03 October 2018

رئیس دیده‌بان عدالت و شفایت کشور در ارتباط با پرونده‌های مهمی که این نهاد در دست دارد، گفت: شکایت از سیف رئیس بانک مرکزی موردی بود که در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد توکلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران مازندران با بیان اینکه اقدامات رسانه مقدس است و اگر کج برود به کار غیرمقدس تبدیل می‌شود، اظهار کرد: موارد فساد دیگر از اطلاع‌رسانی گذشته و اخبار فساد دیگر کسی را برای پیگیری تحریک نمی‌کند.

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور خاطر نشان کرد: فساد به حدی فراگیر شده که مردم احساس می‌کنند با این موضوع کنار بیایند و این مناسب نیست، بحث مبارزه با فساد جدید و نو بوده و قابلیت ایجاد انگیزه دارد و برای افراد فاسد یاس و ترس می‌آورد.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه انقلابی هستیم باید با کسانی که به مردم ستم می‌کنند و نسبت به تضیع حقوق عمومی اقدام می‌کنند مبارزه کنیم، فساد با حقوق ایرانی بودن ما مغایرت داشته و زمینه هر نوع امر منفی را در جامعه فراهم می‌کند.

توکلی با بیان اینکه فساد، تخصیص منابع را از مسیر صحیح خودش منحرف کرده، انحصار را حاکم می‌کند و ضد اشتغال است، گفت: یکی از آثار منفی فساد، فساد در توزیع قدرت بوده و از طریق فساد در توزیع قدرت به فساد در توزیع ثروت می‌رسیم.

رفیق‌بازی از عوامل فساد است

وی اضافه کرد: یکی از قالب‌های فسادانگیز تبارسالاری و تبارگرایی است، یعنی اینکه به دلیل اینکه پسر فلانی هستید به شما پست و مدیریت می‌دهند و یکی از عوامل فساد رفیق بازی است.

وی با اعلام اینکه موارد فساد دیگر از اطلاع رسانی گذشته است، تصریح کرد: اخبار فساد دیگر کسی را برای پیگیری تحریک نمی‌کند.

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور خاطر نشان کرد: این موارد به حدی فراگیری شده که مردم احساس می‌کنند با این موضوع کنار بیایند و این مناسب نیست، بحث مبارزه با فساد جدید و نو بوده و قابلیت ایجاد انگیزه دارد و برای افراد فاسد یاس و ترس می‌آورد.

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور با اعلام اینکه یکی از آثار فساد جلوگیری از گسترش دین است، افزود: مردم دچار فساد به گذاره‌های دینی بی‌تفاوت می‌شوند.

وی اضافه کرد: مبارزه با فساد یک تکلیف دینی، اسلامی و وطن‌دوستانه است، ما اینقدر بزرگ نیستیم که حریف افراد فاسد شویم ولی در کنار رسانه‌ها می‌توانیم با فشار به افراد مانع زیاد شدن آن شویم.

ژن خوب نباید وارد کار شود

توکلی خاطر نشان کرد: نباید آدم مونگل دارای ژن خوب در کشور وارد کار شوند، افراد فاسد از رسانه‌ها می‌ترسند.

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور ادامه داد: 13 هزار میلیارد سپرده در کشور داریم، اگر 15 درصد سودش محاسبه شود، رقمی معادل 200 هزار میلیارد تومان است، سالانه سیستم بانکی 200 هزار میلیارد تومان به کسانی که کار نمی‌کنند و سود می‌دهد که روسای بانک هیأت مدیره پاداش‌های کلان می‌گیرند.

وی در پاسخ به عدم برخورد با افراد فاسد در کشور، افزود: ما افشاگری می‌کنیم مردم این افراد را بشناسند و در مواقع تصمیم گیری افراد فاسد را بشناسند و حتی در انتصاب‌ها دولت‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.

توکلی خاطر نشان کرد: در هر مبارزه‌ای احتمال شکست و پیروزی وجود دارد و ما هم مبارزه می‌کنیم به امید پیروزی؛ هم اینکه فرد فاسد؛ به مردم معرفی شود و مردم آنها را بشناسند خود یک قدم در راه پیروزی است.

وی با اعلام اینکه پافشاری اثر دارد، گفت: مکرر شده نامه نوشتیم به معاون اول رئیس جمهور و پاسخ داد، بنده نامه نوشتم علیه وزیر صنعت و معدن سابق در بحث ایجاد پنجره واحد در یکی از گمرکات کشور که وزیر جلوی این کار را گرفته بود و با پیگیری بنده معاون اول رئیس جمهور وارد کار شده و این موضوع را حل و فصل کرده است.

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور خاطر نشان کرد: بنده در نامه‌ای اعلام کردم که رئیس جمهور، وزیر سابق صنعت معدن و تجارت را برکنار کند، حتی بابت این موضوع دادگاهی هم شدم و به دلیل دفاعیه تبرئه شدم.

وی اضافه کرد: بنده گذشته خودم را تنزیه نمی‌کنم، ما خودمان در شروع فرهنگ شفافیت‌زدایی اعلام می‌کنم دیر اقدام کردیم که چقدر خوب بود از 20 سال پیش این اقدام را انجام می‌دادیم.

توکلی با اعلام اینکه در افشا نام متهمان در زمانی که در مجلس حضور داشتم، تلاش‌های زیادی کردم، گفت: اما برخی مواقع قدرت ما نمی‌رسید و نمی‌توانستیم امضای مورد نیاز را جمع کنیم.

وی با اعلام اینکه در جریان کارت سوخت، دیده‌بان شفافیت تلاش‌های زیادی کرد، گفت: حذف این کارت به ضرر برخی‌ها است، بنده این موضوع را به معاون اول رئیس جمهور گفتم و وقتی مستندات بنده را دریافت کردند، قبول کردند که این روند ادامه داشته باشد.

فساد در حوزه یارانه ناکارآمدی است

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور با اعلام اینکه در حوزه یارانه فسادی که وجود دارد، فساد ناکارآمدی است، گفت: گذاشتن افراد نالایق و کار نابلد فساد می‌آورد، بنده اعلام کردم که اعتبار پرداخت یارانه از محل افزایش سوخت و حامل‌های انرژی تامین نمی‌شود.

وی در ارتباط با بحث دلار یادآور شد: یکی از مباحث فسادخیز و کوبنده تولید بحث جهش قیمت ارز بوده، در این مبحث بدترین حادثه که اتفاق می‌افتاد ایجاد رکود شدید است.

نظارت در بازار ارز وجود ندارد

توکلی با اعلام اینکه در مباحث ارز نظارت وجود ندارد، افزود: با پدیده بی‌اعتمادی مواجه هستیم، بانک مرکزی سابقه دروغگویی و بد قولی دارد، تورم شهریورماه نسبت به مرداد 5.5 درصد است، این تورم منشاء بدبختی زیاد است.

وی با اعلام اینکه بیکاری کارگر شاغل با جوان فاقد کار فرق می‌کند، گفت: اختلاف طبقاتی شدیدتری در کشور ایجاد می‌کند، وقتی ارز گران می‌شود کسانی که دارایی ثابت و کالای بادوام دارند ثروت‌شان افزایش پیدا کرده و این موضوع کشور را بیچاره می‌کند.

توکلی درباره راهکار رفع این مشکل یادآور شد: بنده فکر نمی‌کنم اراده سیاسی داشته باشد که نسبت به افزایش نرخ ارز ورود پیدا کند، نقش دولت در مباحث ارز بیشتر از اینکه دنبال خیانت بگردیم، دنبال ناتوان بگردیم بهتر به نتیجه می‌رسیم، اما اصل این است که امانت مردم از این بابت به شدت دچار خسارت می‌شوند.

وی ادامه داد: کدام انسان عاقلی که دشمن غدار دارد و زمان تحریم را اعلام می‌کند، ارز خودش را عرضه می‌کند، دولت باید سیاست‌های مناسبی در این بحث دلار انتخاب می‌کرد و دلار و طلا را به راحتی در بازار عرضه نمی‌کرد راه نامناسب و ناقصی را در پیش گرفت.

چرا کارخانه‌هایی با سودهای کلان مالیات ندادند؟

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور با اعلام اینکه بازار ارز باید تثبیت می‌شد، افزود: چرا پتروشیمی دلار را به دولت نمی‌دهد، از 23 میلیاردی که دریافت کرده تنها 4 میلیارد را به بازار نیما داده و بقیه را نداده است، این کارخانه‌ها در سه چهار سال اول سال 90 حدود 11 هزار میلیارد سود ناخالص داشتند، تنها 480 میلیارد تومان مالیات دادند، چرا باید این همه سود داشته باشند، کجا خرج می‌کنند!

وی در ارتباط با مطرح شدن فساد اطرافیان رئیس جمهور گفت: در این حوزه ما فقط باد زدیم به این آتش؛ تشویق کردیم که مباحث مطرح شود، به رئیس جمهور اعلام کردیم که حواسش جمع باشد که اتهام برادرش به ایشان نچسبد.

پرونده برادر رئیس جمهور رسیدگی می‌شود

توکلی در پاسخ به این سؤوال که آیا پرونده برادر رئیس جمهور در این دوره رسیدگی می‌شود، گفت: بله پرونده برادر رئیس جمهور رسیدگی می‌شود.

وی در ارتباط با پرونده‌های مهمی که دیده‌بان شفافیت در دست دارد، افزود: شکایت از سیف رئیس بانک مرکزی، موردی بود که در حال رسیدگی است، دلیل شکایتش هم این است که تکلیف‌شان در مقابله با سازمان‌های غیرمجاز انجام نمی‌دادند، اختیار بسیار قوی دارند که جلوی این کار را بگیرند.

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان عدالت و شفافیت کشور خاطر نشان کرد: یک موسسه 521 شعبه با برند تحت نظارت بانک مرکزی بود، جلویش را نگرفته و حتی تشویق کردند.

وی شکایت از آخوندی به دلیل عدم اجرای سامانه شفاف‌سازی مالیاتی را از دیگر مواردی برشمرد که در دست اجرا این نهاد قرار دارد.

توکلی گفت: با اجرای این طرح 340 میلیارد تومان باید مالیات از واحدهای مسکونی خالی می‌گرفتیم که اجرایی نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر