بازدید 2909

ایتالیا در یورو باقی خواهد ماند

نخست وزیر ایتالیا به مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد این کشور در منطقه یورو باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۸۳۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 03 October 2018

نخست وزیر ایتالیا به مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد این کشور در منطقه یورو باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جوزپه کونته در شرایطی این سخنان را اعلام کرد که روابط بین رم و بروکسل بر سر برنامه بودجه ایتالیا در شرایط پرتنشی است. وی با این حال گفته است که قوانین بودجه‌ای اتحادیه اروپا نیازمند اصلاح است. نخست وزیر ایتالیا افزوده است رم به یورو پایبند است و برنامه‌ای برای کنار گذاشتن یورو از واحد پول ملی خود ندارد.

کونته گفته است ایتالیا آماده آغاز گفت‌وگو با مقامات منطقه یورو و اتحادیه اروپا بر سر مسائل بودجه‌ای است با این حال از مقامات اروپایی خواسته است کاری به مسائل بودجه‌ای دولتش نداشته باشد.

این اظهارات در شرایطی است که در ماه اکتبر، رئیس کمیته بودجه مجلس ایتالیا که به خاطر مواضع ضد یورویی خود شهره است، گفت یورو به خوبی کار نمی‌کند و به اقتصاد منطقه یورو آسیب زده است. وی با این حال گفت فعلا امکان خروج از منطقه یورو برای ایتالیا وجود ندارد.

در ماه‌های اخیر نگرانی از خروج ایتالیا از منطقه یورو باعث کاهش ارزش آن شده است. یکی از وعده‌های اصلی احزاب پوپولیست ایتالیا برای انتخابات، کنار گذاشتن استفاده از یورو به عنوان واحد پول این کشور است.

با این حال، کنار گذاشتن یورو توسط سومین اقتصاد بزرگ این منطقه می‌تواند باعث تکمیل یک سناریو با عواقب جدی نظیر فرار سرمایه، بحران بانکی و آسیب جدی به بخش مالیه عمومی این کشور شود.

بنابر نظرسنجی کمیسیون اروپا در ماه نوامبر سال گذشته، ۵۹ درصد ایتالیایی‌ها به عنوان یکی از اعضای اصلی و بنیان‌گذار اتحادیه اروپا، از اتحاد اقتصادی و پولی یورو حمایت می‌کنند و ۳۰ درصد مردم نیز مخالف یورو هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل