بازدید 4693

برهم صالح رئیس جمهوری عراق شد

کد خبر: ۸۳۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 02 October 2018

پیش از آغاز رای گیری برای دور دوم در پارلمان عراق با حضور 235 نماینده، انصراف فواد حسین سبب شد برهم صالح بعنوان رئیس جمهوری جدید عراق اعلام شود.

برهم صالح' بعد از اولین تجربه ناموفق خود در رسیدن به پست ریاست جمهوری در 2014، امروز سه شنبه توانست در دومین تجربه اش به این پست مهم نائل شود و بر کرسی ای تکیه بزند که پیش از او همفکران و معلمان سیاسی او امثال جلال طالبانی و فواد معصوم بر آن نشسته بودند.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق امروز سه شنبه از بین هفت نامزد ریاست جمهوری که همگی از چهره های سیاسی کرد بودند، برهم صالح را پیش از ورود به دور دوم رای گیری و پس از اعلام انصراف فواد حسین بعنوان سومین رئیس جمهوری عراق در دوران پس از دیکتاتوری صدام اعلام کرد.

برهم صالح نسبتا جوان را برای این پست مهم برگزیده شد تا در 4 سال آینده او نماینده و زبان حال عراق در محافل بین المللی و منطقه ای باشد.

 

** در جلسه امروز پارلمان چه گذشت؟

با آغاز شمارش آرای نمایندگان پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور، برهم صالح با فاصله زیاد از رقیب اصلی خود 'فواد حسین' پیشی گرفته است.

به گزارش ایرنا از صحن پارلمان عراق حاکی است در شمارش اولیه آرا تاکنون برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی کردستان عراق با 171 رای از فواد حسین نامزد حزب دموکرات کردستان عراق با 90 رای پیش است.

با پایان شمارش آرا و عدم کسب دو سوم رای لازم (از 329 کرسی) برای پست ریاست جمهوری از سوی هیچکدام از نامزدها، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

پیش از آغاز رای گیری برای دور دوم در پارلمان عراق با حضور 235 نماینده، انصراف فواد حسین سبب شد برهم صالح بعنوان رئیس جمهوری جدید عراق اعلام شود.

همزمان با رای گیری دور اول مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق، در بیانیه ای شدید اللحن نسبت به شیوه انتخاب رئیس جمهوری در پارلمان اعتراض کرد و برخی از نزدیکان وی نیز هشدار دادند در صورتی که نتیجه مورد نظر آنها نباشد با رئیس جمهوری منتخب هیچگونه همکاری نخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار