بازدید 3167

ابلاغ سند تمایز علوم پزشکی شهیدبهشتی

کد خبر: ۸۳۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 02 October 2018

با ابلاغ سند رسالت تمایز یافته دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ماموریت های ویژه برای دانشگاه تعریف می شود.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر شهرام یزدانی رئیس دانشکده مدیریت و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ماموریت های ویژه یا نقشه تمایز یافته این دانشگاه گفت: با اجرای این سند در جلسه هیات رئیسه دانشگاه موافقت شد.

وی ماموریت خاص حوزه های میان رشته ای دانشگاه را برشمرد و گفت: این حوزه ها شامل دو بخش سلامت و علوم انسانی و همچنین سلامت و فناوری هستند. در این دو حوزه میزان اولویت هرکدام از رشته ها و میزان وابستگی میان رشته ای آنها بررسی شد و توانستیم حوزه های علمی که دانشگاه تمایل به سرمایه گذاری خاص در آن بخش دارد را شناسایی کنیم.

یزدانی خاطرنشان کرد: مرجعیتی که قرار است در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بنا شود دارای سه پایه اصلی است. یک پایه آن جایگاه امروز ما در کشور است، ستون های دیگر نیز در ارتباط با علوم میان رشته ای مربوط به سلامت و علوم انسانی و نیز سلامت و علوم فناوری در حد ریز رشته ها و مقاطع ، کاملا مشخص است.

وی افزود: مقرر شد بخشی از ماموریت ها و رسالت دانشگاه از این پس تمایز یافته باشد.

رئیس دانشکده مدیریت و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اثرگذاری بسیار این طرح در جامعه و ارتقای کیفیت سلامت و آموزش اظهار داشت: دانشگاهها جدای از رسالت عمومی خود باید در یک یا چند موضوع یا حوزه به سرمایه گذاری خاص بپردازند.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ضمن این که بر ارتقای کیفیت فراگیر اصرار دارد به زودی شاهد سرمایه گذاری خاص در برخی از حوزه ها در دانشگاه خواهیم بود به نحوی که در آینده شاهد توفیق دانشگاه از نظر ارایه خدمات کیفی در حوزه های آموزش، پژوهش و ارایه خدمات درمانی در سطح بین الملل باشیم.

یزدانی خاطرنشان کرد: کارگروهی از سوی هیات رئیسه دانشگاه برای نهایی کردن این حوزه مامور شدند که به محض نهایی شدن حوزه های مذکور سند رسالت تمایز یافته دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ابلاغ خواهد شد.

همچنین دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از پرداخت کمک هزینه پایان نامه های دکتری تخصصی (Ph.D) خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت: به منظور تداوم رشد پژوهشی و تولیدات علمی دانشگاه از پایان نامه های دکتری تخصصی (Ph.D) که پروپوزال آنها به تصویب رسیده است مطابق سنوات گذشته حمایت به عمل می آید.

زرقی گفت: دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) که پروپوزال آنها به تصویب رسیده است و کمک هزینه ۶ میلیون تومانی دریافت نکرده اند از این پس ضمن اخذ تایید از معاونت آموزشی و پژوهشی؛ پایان نامه دانشجویان توسط معاونت توسعه و منابع دانشگاه تخصیص اعتبار خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: به منظور وحدت رویه بین دانشکده های دانشگاه و نیز تخصیص مناسب تر هزینه ها جهت انجام پایان نامه ها، این مبلغ بصورت اعتباری و با هماهنگی دانشکده مورد نظر تامین می شود.

زرقی افزود: دانشکده ها نیز موظف هستند ضمن نظارت بر روند هزینه کردها ترتیبی اتخاذ کنند تا دانشجویان مطابق سنوات گذشته بصورت قانونی و طبق ضوابط دانشگاه مراحل دفاع از پایان نامه ها را در زمان مقرر انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار